کد خبر: 726403
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مهدی آیتی

مشکل حصر کروبی قبل از پزشکیان حل شده بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من وقتی نشست خبر آقای پزشکیان را می‌دیدیم متوجه نشدم که برنامه و راهبرد او در حوزه‌های مختلف چیست. او کلی سخن می‌گفت.

مشکل حصر کروبی قبل از پزشکیان حل شده بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - نقد و نظرهای مثبت و منفی زیادی بر نخستین نشست رسانه‌ای مسعود پزشکیان وجود دارد و هر گروهی بنا به سلیقه سیاسی‌اش آن را قضاوت می‌کند. برخی هم فرای جناح‌بندی‌های سیاسی می‌گویند سخنان پزشکیان کلی بود و البته برخی هم باور دارند که اتفاقا پزشکیان توانست با سیاست‌مداری خاصی از پس پرسش‌ها برآید.

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «شاید مهم‌ترین نقطه ضعف آقای پزشکیان که از روز اول هم وجود داشت، بی‌برنامگی است. هر وقت از او می‌پرسند که برنامه شما چیست، ارجاع می‌دهد به برنامه پنج‌ساله و فرامین رهبر انقلاب. اگرچه اگرچه آقای پزشکیان سوابق خوبی به لحاظ سلامت نفس دارد اما تا اینجای کار نشان داده است از لحاظ اجرایی چندان قوی نیست و خیلی به حوزه دیپلماسی هم آشنا نیست. آقای پزکشیان در نشست خبر اخیرش هم به کلی‌گویی پرداخت. کلی‌گویی تا یک جایی کِشش دارد و مردم تا یک جایی پذیرای حرف‌های کلی است. دنیا هم پذیرای کلی‌گویی نیست. عرصه بین‌المللی بسیار پیچیده است و باید با برنامه و دقت جلو رفت».

او ادامه داد: «آقای پزشکیان در جاهایی ضعف دارد. در مصاحبه مطبوعاتی اخیر به وضوح می‌شد ضعف‌هایش را مشاهده کرد و مهم‌ترینِ آنها نداشتن یا عدم ارائه برنامه دقیق است. آقای پزشکیان می‌گوید مرزها باید برداشته شود. این حرف دقیق نیست. کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعد از جنگ جهانی پنجاه سال تلاش کردند تا همین چنین اتحادی بینشان شکل بگیرد که البته هنوز هم مشکلاتی در وحدت میان خود دارند؛ نمونه‌اش جدایی انگلیس. آقای پزشکیان در نشست خبری اخیرش از این دست سخنان بسیار مطرح کرد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من فکر می‌کنم شرایط طوری پیش رفت که شاید آقای پزشکیان هم انتظار نداشت رئیس‌جمهور شود و اگر حمایت یکپارچه جبهه اصلاحات از او نبود حتما رئیس‌جمهور نمی‌شد. واقعیت این است که این جبهه اصلاحات بود که پزشکیان و روحانی را رئیس‌جمهور کرد».

آیتی در پایان گفت: «من وقتی نشست خبر آقای پزشکیان را می‌دیدیم واقعا متوجه نشدم که برنامه و راهبرد او در حوزه بنزین، جنگ اوکراین، جنگ غزه، برجام، خلق پول، آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده، مذاکره با غربی‌ها و... چیست. نکته دیگر هم آن است که آقای پزشکیان در آخر جلسه در پی پرسش یکی از خبرنگاران درباره رفع حصر گفت که مشکل آقای کروبی حل شده است. او طوری سخن گفت که چنین القا شد که این موضوع در دوره او حل شده است اما چنین نیست و مشکل حصر آقای کروبی پیش از روی کارآمدن آقای پزشکیان حل شده بود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها