کد خبر: 726445
تاریخ انتشار :

جدیدترین اخبار درباره حفره نفوذی-سایبری در لبنان و انفجار زنجیره‌ای پیجرهای نیروهای حزب‌الله

بعدازظهر روز گذشته رسانه‌ها از یک حادثه امنیتی گسترده در لبنان خبر دادند. تعداد زیادی از نیروهای حزب‌الله لبنان که برای باخبر شدن از تماس‌های تلفنی با هدف حفظ امنیت ارتباطات و اجتناب از شنود به‌جای استفاده از تلفن همراه از پیجرهای کوچک همراه استفاده می‌کردند، پس از به صدا درآمدن زنگ‌های دستگاه پیجرشان با انفجار ناگهانی این دستگاه مواجه شدند.

جدیدترین اخبار درباره حفره نفوذی-سایبری در لبنان و انفجار زنجیره‌ای پیجرهای نیروهای حزب‌الله
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس: به سفیر ایران در لبنان تعرض شده، باید پاسخ قاطع به اسرائیل داد.

شرکت تایوانی: پیجرهای منفجرشده در لبنان را ما نساختیم/ سازنده شرکت «BAC» است

«هسو چینگ کوانگ» بنیانگذار و رئیس شرکت «گولد آپولو» در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که این شرکت سازنده پیجرهای منفجرشده در لبنان نیست و یک شرکت اروپایی با استفاده از حق برند این شرکت ساخته است.

هم‌زمان شرکت گولد آپولو با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که پیجرهای مدل «AR-۹۲۴» را شرکت «BAC» می‌سازد و می‌فروشد. ما فقط مجوز علامت تجاری را ارائه می‌دهیم و هیچ دخالتی در طراحی یا ساخت این محصول نداریم.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت لبنان در پی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و انفجار پیجرها تاکنون ۱۱ نفر شهید و  بیش از ۴ هزار نفر در این سلسله انفجارها مجروح شده‌اند که حال ۴۰۰ تن از آنها وخیم است.

واکنش واشنگتن به مجروحیت سفیر ایران در بیروت در پی اقدام تروریستی تل‌آویو

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به مجروح شدن سفیر ایران در لبنان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی، تلاش کرد در شرایط تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل این اقدامات تروریستی اسرائیل، توپ را به زمین ایران بیندازد و گفت: از ایران می‌خواهیم که به تنش‌ها دامن نزند. 

بیانیه مقاومت اسلامی لبنان

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: ما به خانواده‌های شهدایی که در جنوب و در تجاوزات خائنانه از طریق وسایل ارتباطی جان باختند، درود و تسلیت می‌گوییم. امروز نیز مانند همه روز‌های گذشته به عملیات خود برای حمایت از غزه، مقاومت آن و دفاع از لبنان ادامه خواهیم داد.

این مسیر مستمر و جدا از حساب سختی است که دشمن جنایتکار باید به دلیل کشتار روز سه‌شنبه خود منتظر آن باشد.

برای کشتار روز سه‌شنبه، دشمن جنایتکار باید در انتظار حساب سختی باشد و پاسخی در راه است.

آنچه دیروز رخ داد عزم و اراده ما را برای ادامه راه جهاد و مقاومت افزایش می‌دهد

اطلاعات جدیدی از علت انفجار پیجرها

در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان تاکنون ۱۱ تن شهید و حدود ۳ هزار نفر زخمی شده‌اند.

اسرائیل در ۵۰۰۰ پیجر متعلق به حزب‌الله لبنان مواد انفجاری جاساز کرده است/ این وسایل الکترونیکی از یک شرکت تایوانی سفارش داده شده بود

بعد از وقوع انفجارهای متعدد در لبنان از طریق وسایل الکترونیکی، مقامات آمریکایی و دیگر مقامات مطلع گفتند، مقادیر کمی مواد منفجره در پیجرهایی که حزب‌الله لبنان از یک شرکت تایوانی سفارش داده، کار گذاشته شده بود

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها