کد خبر: 726461
تاریخ انتشار :

المانیتور: اسرائیل وقتی فهمید، نفوذ موساد به پیجرهای حزب الله لو رفته، همه آنها را منفجر کرد

المانیتور در گزارشی به موضوع انفجار "پیجرها" پرداخته است. این رسانه انفجار پیچرهای حزب الله را حاصل عملیات مشترک موساد و ارتش اسرائیل معرفی کرده است. بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رسانه آمریکایی المانیتور به نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشت: اسرائیل پس از جمع‌آوری اطلاعات مبنی بر اینکه دو تن از اعضای حزب الله به نفوذ به دستگاه‌ها پی برده‌اند، حمله را انجام داد.

المانیتور: اسرائیل وقتی فهمید، نفوذ موساد به پیجرهای حزب الله لو رفته، همه آنها را منفجر کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

المانیتور در گزارشی به موضوع انفجار "پیجرها" پرداخته است. این رسانه انفجار پیچرهای حزب الله را حاصل عملیات مشترک موساد و ارتش اسرائیل معرفی کرده است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رسانه آمریکایی المانیتور به نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشت: اسرائیل پس از جمع‌آوری اطلاعات مبنی بر اینکه دو تن از اعضای حزب الله به نفوذ به دستگاه‌ها پی برده‌اند، حمله را انجام داد.

بر این اساس، نقشه اصلی این بود که در صورت وقوع جنگ تمام عیار، دستگاه‌ها را منفجر کنند تا به برتری استراتژیک دست یابند، اما  وقتی دو عضو حزب‌الله به ماجرا مشکوک شدند، اسرائیل مجبور به اجرای نقشه انفجار قبل از موعد شد.  

عملیات انفجار دستگاه‌های فراخوان "پیجر" در لبنان حتی از ایالات متحده نیز مخفی نگه داشته شد.

هاآرتص هم نوشته است که گزارش‌های آمریکایی حاکی از آن است که اسرائیل دستگاه‌های پیجر در لبنان را از طریق پیامک منفجر کرده است.

در همین حال آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده است که این عملیات با جاسازی مقدار کمی مواد منفجره در داخل دستگاه‌های پیجر انجام شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها