کد خبر: 726967
تاریخ انتشار :

حزب‌الله، اسرائیل را به غزه‌ای دیگر تبدیل خواهد کرد

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی هیچ وقت جسارت این را نداشت که با مبارزان مقاومت مبارزه کند. حتی در مرزهای جنوب لبنان ارتش اسرائیل جسارت مبارزه با نیروهای حزب‌الله را ندارد.

حزب‌الله، اسرائیل را به غزه‌ای دیگر تبدیل خواهد کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها در مناطق مختلف لبنان، جنایت دیگری را رقم زده است. به همین دلیل مقاومت لبنان و حزب‌الله در واکنش به اقدامی که از سوی رژیم صهیونیستی انجام شد حملاتی را علیه مواضع این رژیم انجام دادند. 

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی در پاسخ به حملات مکرر رژیم صهیونیستی که مناطق مختلف را هدف قرار داد و منجر به شهادت تعداد زیادی غیرنظامی شد، پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را با ده‌ها فروند موشک «فادی‌۱» و «فادی‌۲» هدف قرار داد.

همچنین مقاومت لبنان در بیانیه خود آورده است: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و در واکنش اولیه به کشتار وحشیانه دشمن اسرائیلی در مناطق مختلف لبنان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (کشتار به واسطه پیجرها و بی‌سیم‌ها) مقاومت اسلامی مجتمع‌های صنعتی نظامی متعلق به شرکت رافائل که متخصص در وسایل و تجهیزات الکترونیکی است، واقع در منطقه زوولون، در شمال شهر حیفا را با ده‌ها راکت فادی ۱، فادی ۲ و کاتیوشا هدف قرار داد. 

حزب‌الله همچنین با شلیک موشک‌های «سنگین» که برای اولین بار از آنها استفاده شد، مناطق وسیعی در الجلیل سفلی و شرق حیفا را هدف قرار داد و از هدف قرار دادن پایگاه هوایی «رامات دیوید» و مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت «رافائل» خبر داد.

«عماد آبشناس» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر در لبنان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد بودیم که حزب‌الله لبنان مرحله اول واکنش خود را با موفقیت بسیار بزرگ انجام داد و رژیم صهیونیستی تصور نمی‌کرد حزب‌الله بتواند به این موفقیت دست یابد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: حزب‌الله ثابت کرد که جوانمردانه مقابله می‌کند و برخلاف رژیم صهیونیستی که غیر نظامیان و زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهد، حزب‌الله مراکز نظامی را هدف قرار می‌دهد. در واقع صهیونیست‌ها به اندازه‌ای ناتوان هستند که توان مقابله با رزمندگان حزب‌الله را ندارند همان‌طور که در غزه جسارت مقابله با رزمندگان حزب‌الله را نداشتند. 

وی همچنین بیان کرد: رژیم صهیونیستی هیچ وقت جسارت این را نداشت که با جنگجویان و مبارزان مقاومت مبارزه کند. حتی در مرزهای جنوب لبنان ارتش اسرائیل جسارت مبارزه با نیروهای حزب‌الله را ندارد به همین دلیل غیر نظامیان را هدف قرار داده است.

آبشناس با تاکید بر این‌که توانمندی حزب‌الله در مقایسه با توانمندی مقاومت فلسطین متفاوت است، گفت: حزب‌الله تلاش زیادی کرد تا توجهی که به غزه وجود داشت از بین نرود، اما شرایطی ایجاد شد که حزب‌الله مجبور به واکنش شد. حتی نتانیاهو و گالانت (نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) تلاش داشتند تا کمربند امنیتی درون خاک لبنان را محدود کرده و شهروندان لبنانی مجبور به خروج از این منطقه شوند، اما حزب‌الله کمربند امنیتی را توسعه داده و تا منطقه حیفا رسیده است. 

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی با منهدم کردن پیجرها در لبنان گفت: این حمله یک نوع عملیات اطلاعاتی و مغایر با عرف‌های بین‌المللی است، رژیم صهیونیستی برای انجام این کار چندین قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. باید سازمان‌های هوانوردی تمام پروازهای رژیم صهیونیستی را از چرخه پروازهای بین‌المللی کنار بگذارند. البته متاسفانه شرایط بین‌المللی به گونه‌ای است که آمریکا در کشورهای غربی چتر حمایتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. 

وی درباره این‌که آیا جنگی همانند آنچه در غزه اتفاق افتاده در لبنان تکرار خواهد شد؟ گفت: هر اتفاقی ممکن است پیش آید، اما آنچه در غزه رخ داد در لبنان اتفاق نمی‌افتد. اسرائیل به غزه‌ای دیگر تبدیل می‌شود؛ تصاویر منتشر شده از حملات اخیر در حیفا گویای این مساله است. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها