کد خبر: 727189
تاریخ انتشار :

پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل:

بیایید آینده عادلانه برای فرزندان خود بیافرینیم/ لزوم اصلاحات در ساختار حکمرانی بین‌المللی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: مواجهه با چالش های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل براساس عدالت و صداقت است. بیایید آینده عادلانه و پر رونق برای فرزندان خود بیافرینیم.

بیایید آینده عادلانه برای فرزندان خود بیافرینیم/ لزوم اصلاحات در ساختار حکمرانی بین‌المللی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور امشب در نشست سران میثاق آینده در نیویورک، اظهار کرد: مواجهه با چالش های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل براساس عدالت و صداقت است. بیایید آینده عادلانه و پر رونق برای فرزندان خود بیافرینیم. محور این تعامل توجه به نقش سازمان ملل به عنوان نماد چندجانبه گرایی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دیدگاه ها و ملاحظات خود را درباره سند پیمان آینده را در این سازمان ثبت کرده است. تقویت نظام چندجانبه گرایی برای برخورد ریشه ای با جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک برای آینده باشد. نقش فرهنگ و خانواده و گفت و های بین نسلی، توجه به نقش زنان و جوانان و توانمندسازی آنها انکارناپذیر است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اولویت های دولت در سطح داخلی من توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی، کاهش نابرابری و توزیع مناسب درآمدها، تحکیم نهاد خانواده، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی جوانان و جوانان و بهره مندی از محیط زیست مطلوب است.

وی افزود: دستیابی به صلح و توسعه نیازمند به احترام به حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه ای و ویژگی های فرهنگی، رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در برابر کشورهای در حال توسعه است. تحریم های یکجانبه، دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود، لحاظ شود.

رئیس جمهور ادامه داد: پیشنهاد می کنم دبیرکل سازمان ملل متحد با کشورهای قربانی تحریم های یکجانبه، گزارشی جامعی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد. ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین المللی به منظور تضمین به کشورهای در حال توسعه در تصمیم گیری ها، هنجارسازی ها و شکل گیری ساختار عادلانه و پاسخگو برای رفع نیازهای مالی این کشورها هستیم.

پزشکیان خاطر نشان کرد: پیمان آینده و پیمان جهانی دیجیتال باید به کاهش شکاف شمال و جنوب جهانی به ویژه از طریق فناوری های نوین، ظرفیت‌سازی و رفع موانع کمک کند. ما بر این باوریم مشارکت برابر و موثر جنوب جهانی در حکمرانی جهانی اینترنت و هوش مصنوعی‌، احترام به قوانین ملی کشورها و مقابله با انحصارطلبی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: ما خواستار جهانی عاری از سلاح هسته ای و منطقه ای عاری از سلاح کشتار جمعی بدون هیچ پیش شرطی در خاورمیانه هستیم. ما به عنوان قربانی تروریسم، همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیش قدم بوده ایم و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که دنبال مقابله واقعی با تروریسم هستند. ایران خواهان منطقه ای قوی، متحد، امن و باثبات است که در آن منافع کشورها برای هم افزایی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و رفع مشکلات مشترک مصرف شود.

رئیس جمهور در پایان گفت: در جهانی که مردم غیر نظامی در غزه با قساوت کشته می شوند و تروریسم کور دولتی زنان و کودکان را به خون می کشد و از نسل کشی و ترور حمایت می شود، هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نمی کند. پایان اشغالگری، توقف آپارتاید در فلسطین و آتش بس فوری در غزه پیش نیاز توسعه و صلح جهانی است. جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با سایر کشورها برای دستیابی به این اهداف است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها