کد خبر: 727379
تاریخ انتشار :

توضیح عراقچی درباره حواشی ایجاد شده درباره صحبت‌های پزشکیان

وزیر خارجه ایران گفت بحث کاهش تنش با رژیم صهیونیستی در صحبت‌های رئیس‌جمهور در نیویورک مطرح نبود.

توضیح عراقچی درباره حواشی ایجاد شده درباره صحبت‌های پزشکیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر سه‌شنبه و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح برنامه‌های روز دوم رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: رئیس جمهور روز گذشته روز پرکار و شلوغی داشتند و امروز نیز مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف در دستور کار ایشان قرار دارد. رئیس جمهور روز گذشته در اجلاس سران برای آینده سخنرانی کردند. آقای رئیس‌جمهور امروز بعد از ظهر به وقت آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پزشکیان در این سفر مصاحبه‌هایی نیز با برخی از رسانه‌های معتبر بین‌المللی خواهد داشت، تصریح کرد: ایشان روز گذشته با شبکه سی‌ان‌ان مصاحبه کردند و قرار است امروز نیز با شبکه الجزیره انگلیسی مصاحبه‌ای داشته باشند.

وزیر خارجه همچنین گفت: رئیس‌جمهور در جریان این سفر چند دیدار دسته جمعی نیز خواهند داشت. در همین چارچوب روز گذشته با تعدادی از مدیران رسانه‌های آمریکایی دیدار کردند و امروز نیز با تعدادی از نمایندگان ادیان ابراهیمی در آمریکا از جمله مسلمانان مسیحیان و یهودیان دیدار خواهند کرد و اکنون نیز در حال دیدار با تعدادی از علمای شیعه در آمریکا هستند. 

عراقچی بخش دیگری از برنامه‌های رئیس جمهور را دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای مختلف شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد و گفت: ایشان روز گذشته با سران برخی از کشورها از جمله پادشاه اردن، روسای جمهور سوئیس و فنلاند و همچنین رئیس شورای اروپا دیدار داشتند و این دیدارها ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با برخی از حواشی ایجاد شده در ارتباط با صحبت‌های رئیس‌جمهور در دیدار با تعدادی از مدیران رسانه‌های آمریکایی گفت: یک حواشی در رابطه با آن جلسه ایجاد شد، نکته اول این است که باید ببینیم چه کسانی آن حواشی را ایجاد کردند. در ابتدا یکی از شبکه‌های معاند شروع به ایجاد سر و صدا کرد و بعد برخی از شبکه‌های اسرائیلی آن را ادامه دادند. 

عراقچی با بیان اینکه «در یک نگاه کلی در دیدارهایی که آقای رئیس‌جمهور داشتند و سخنرانی‌هایی که انجام دادند، یکی از محورهای اصلی صحبت‌های ایشان، محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان بود» گفت: ایشان در دیداری که با دبیرکل سازمان ملل روز گذشته انجام دادند، محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان بحث اصلی بود و در واقع ما بار دیگر حمایت خود را از مردم لبنان دولت لبنان اعلام کردیم و تاکید کردیم اگر جنگ گسترش پیدا کند، مسلماً جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و همه‌جانبه از لبنان و محور مقاومت حمایت می‌کند.

او افزود: حمایت از محور مقاومت بارها از سوی ایشان و بنده مورد تاکید قرار گرفته است و این جزء سیاست‌های اصلی ما در حوزه سیاست خارجی در دولت چهاردهم است و تردیدی در این زمینه نیست.

عراقچی ادامه داد: در دیداری که آقای رئیس جمهور با رسانه‌های آمریکایی داشتند، ایشان یک صحبت طوفانی در مورد جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه داشتند و بعد در رابطه با سیاست‌ها و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در ارتباط با این جنایت‌ها صحبت کردند؛ اینکه آن‌ها چگونه جنایت‌های رژیم صهیونیستی را دفاع از خود می‌نامند ولی اگر کسی از خودش در برابر این جنایت‌ها دفاع کند اسم آن را می‌گذارند تروریست، ایشان در این زمینه یک بحث مبنایی مفصلی انجام دادند و من توصیه می‌کنم حتماً صحبت‌های ایشان در این زمینه پخش شود.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران گفت: آقای رئیس‌جمهور در بخش پایانی صحبت‌هایشان وارد یک بحث نظری در رابطه با صلح و امنیت بین‌المللی و بحث جلوگیری از استانداردهای دوگانه و اینکه چطور کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی انواع سلاح‌ها ارائه می‌کنند ولی انتظار دارند که دیگران سلاح ندهند، شدند. بحث ایشان کاملاً نظری و مبنایی بسیار خوبی بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها