کد خبر: 727382
تاریخ انتشار :

شاه اردن: اسرائیل بیش از هر جنگی کودکان و امدادگران را کشته است/ جنگ غزه باید متوقف شود

شاه اردن در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با تاکید بر ضرورت توقف جنگ غزه، تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها را جنایت جنگی توصیف و تصریح کرد که اسرائیل بیش از هر جنگی کودکان، خبرنگاران، پزشکان و امدادگران را کشته است.

شاه اردن: اسرائیل بیش از هر جنگی کودکان و امدادگران را کشته است/ جنگ غزه باید متوقف شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «عبدالله دوم» پادشاه اردن امروز سه‌شنبه در این سخنرانی اظهار داشت: ما در حال گذراندن خطرناک‌ترین مرحله‌ای هستیم که جهان تاکنون شاهد آن بوده و بحران‌ها جامعه بین‌المللی ما را درگیر کرده است.

پادشاه اردن گفت: حقوق بین‌الملل امتیازی است که به برخی کشورها اعطا می‌شود و از کشورهای دیگر سلب می‌شود، هیچ توجیهی برای این حجم جنایات در غزه از هفتم اکتبر تاکنون وجود ندارد و اسرائیل بیش از هر جنگی کودکان و امدادگران را کشته است.

عبدالله دوم در ادامه با اشاره به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌های تندرو نیز تاکید کرد: خشونت در اماکن مقدس با تشویق اعضای کابینه اسرائیل افزایش یافته است و ما این اقدامات را محکوم می کنیم.

وی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ملت فلسطین از سرزمینشان نیز گفت: ما آوارگی اجباری فلسطینی‌ها را رد می‌کنیم و جابجایی آنها جنایت جنگی است.

پادشاه اردن ادامه داد: خشونت‌های مسلحانه که توسط شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی انجام می‌شود به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. جامعه جهانی با پذیرش اشغال فلسطین توسط اسرائیل راه آسان تری را انتخاب کرد.

عبدالله دوم همچنین تاکید کرد: جنگ غزه باید پایان یابد و قربانیان آن نمی‌توانند بیشتر از این صبر کنند.

پادشاه اردن اضافه کرد: اسرائیل در این جنگ بیشتر از هر جنگی در تاریخ معاصر، کودکان، روزنامه نگاران، امدادگران و کادر پزشکی را کشته است.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر امروز رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها