کد خبر: 727519
تاریخ انتشار :

واکنش‌ها به رویکرد مجلس انقلابی در قبل گزینه اهل سنت دولت| از سنگ‌اندازی در مسیر وفاق تا نمره منفی به مجلس

علی مجتهدزاده حقوق‌دان نوشت: به لحاظ حقوقی هیچ مانع قانونی پیش روی رئیس جمهوری برای تاکید بر این انتصاب، تکرار استعفاء و تجدید رای‌گیری مجلس نیست.

واکنش‌ها به رویکرد مجلس انقلابی در قبل گزینه اهل سنت دولت| از سنگ‌اندازی در مسیر وفاق تا نمره منفی به مجلس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اقدام امروز مجلس یعنی مخالفت با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده که به عنوان معاون رئیس جمهور از سوی پزشکیان معرفی شده بود، با انتقادات و واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی مواجه شد. البته برخی هم به دفاع از اقدام مجلس یا توجیه آن پرداختند. مثلا محمد عکاف سردبیر خبرگزاری مجلس نوشت: آن‌هایی که به غلط مخالفت مجلس با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از سمت نمایندگی را به اهل سنت بودن وی ربط می‌دهند به دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه هستند، تنها دلیل مخالفت نمایندگان با این استعفا، ضرورت حضور افراد متخصص در مجلس و خالی نشدن حوزه‌های انتخابیه از موکلان مردم است.

محسن صمیمی خبرنگار مهر نیز نوشت: همان مجلس که به همه وزرای پیشنهادی دولت رای اعتماد داد امروز تشخیص داد عبدالکریم حسین‌زاده در کسوت خدمت به همشهری‌هایش در مجلس بماند. وفاق جاده‌ای دوطرفه است و اگر آن موقع مجلس را به خاطر تصمیمش تشویق کردید، ادب سیاست ورزی حکم می‌کند که امروز نیز به تصمیم پارلمان احترام بگذارید

در ادامه مروری داریم به برخی از واکنش‌ها نسبت به رویکرد مجلس در قبال عبداکریم حسین‌زاده.

جلال‌جلالی‌زاده، نماینده پیشین مجلس نوشت: بالاخره مجلس پنج درصدی موضعش را نسبت به بیست میلیون اهل سنت نشان داد و از شکستن طلسم به کار گیری اهل سنت جلوگیری کرد. دنیا با سرعت نجومی مرز‌های ارتجاع و تحجر و دگم اندیشی را درمی نوردد، ما هنوز براساس پندار‌های باطل در فکر تقسیم بهشت و جهنم هستیم!

علی مجتهزاده، حقوقدان نوشت: مخالفت مجلس با استعفا عبدالکریم حسین‌زاده و قرار گرفتن او در جایگاه معاون رئیس جمهوری، پیامی در جهت مخالف تغییرات مثبت سیاسی-اجتماعی در دولت چهاردهم دارد. اما به لحاظ حقوقی هیچ مانع قانونی پیش روی رئیس جمهوری برای تاکید بر این انتصاب، تکرار استعفاء و تجدید رای‌گیری مجلس نیست.

مینو خالقی، فعال سیاسی نوشت: مجلس بااستعفای عبدالکریم حسین زاده مخالفت کرد و اجازه حضور اولین معاون اهل سنت درکابینه رانداد؛ اینکه نمایندگان مخالف چه فکری کردند و چنین امیدی در جامعه مدنی را ناامید، بماند. آیین نامه در طرح مجدد ساکت است. در صورت امکان این طرح، لطفا دکتر قالیباف ورود نمایند.

محمدحسن نجمی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نوشت: قالیباف با عدم همراهی در روند استعفای عبدالکریم حسین‌زاده به شعار‌هایی که ادعا دارد مثل وفاق ملی و همینطور فضای همکاری بین دولت و مجلس، نخستین پشت‌پا را زد. ممانعت از انتصاب اولین اهل سنت به معاونت رئیس‌جمهوری، نقطه تاریکی در عملکرد مجلس دوازدهم و تعامل مجلس با دولت خواهد بود.

احسان بداغی، روزنامه نگار اصلاح‌طلب نوشت: مجلس با رای منفی به استعفا عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی، مانع شکستن سد حضور اولین شهروند اهل سنت در ترکیب هیات دولت پس از انقلاب شد.

بهروز عزیزی، فعال رسانه‌ای اعتدالگرا نوشت: مجلس نگذاشت که یک اهل سنت معاون رئیس جمهور شود و فرصت تاریخی اقلیت‌های قومی و مذهبی ایران از بین رفت

حمیدرضا بازگشا، خبرنگار نوشت: کاش مجلس نمایندگان واقعی ملت بزرگ ایران بودند. افسوس که مباحثی همچون تحکیم وحدت و برادری و برابری کشور‌های اسلامی فقط لقلقه دهانتان شده و هیچ اعتقادی به آموزه‌های دینی و حتی فرمایشات رهبری ندارید.

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها