کد خبر: 727783
تاریخ انتشار :

گروسی: به نسخه‌ای متفاوت یا به‌روز از توافق هسته‌ای نیاز است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: باید تلاش کنیم برنامه هسته‌ای ایران را دوباره در چارچوب توافق شده قرار دهیم؛ اما در نسخه‌ای به‌روز.

گروسی: به نسخه‌ای متفاوت یا به‌روز از توافق هسته‌ای نیاز است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: کاملاً واضح است که توافق قدیمی (برجام) باید به طور قابل توجهی به‌روز شود تا کارآمد باشد.

وی تصریح کرد: این موضوع گفتگویی است که ما قرار است داشته باشیم و همانطور که می‌دانید من به زودی در تهران خواهم بود تا این کار را انجام دهم. 

روز سه‌شنبه گروسی گفته بود که در حال کار بر روی انجام سفری به ایران ظرف یک ماه آینده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهارت جدید خود تاکید کرد: در گذشته توافق برجام وجود داشت که فقط اسم آن باقی مانده است. ایران از نظر فناوری و تولید مواد هسته‌ای پیشرفت چشمگیری داشته است. ما باید به یک نسخه به‌روز شده از توافق قبلی یا چیزی متفاوت از آن دست یابیم.

پیش از این نیز گروسی اظهار کرده بود: تهران نشانه‌هایی از تمایل به تعامل مجدد، نه تنها با آژانس، بلکه با شرکای ما در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) نشان داده است.

وی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: این لحظه‌ای است که امکان انجام کاری در مورد مسئله هسته‌ای وجود دارد.

در همین حال به گفته یک منبع دیپلماتیک، طرف اروپایی در مورد احتمال بازگشت به چارچوب توافق اولیه تردید دارد و گروسی در این رابطه گفته بود تعیین چارچوب واقعی توافق به ایران و قدرت‌های غربی واگذار خواهد شد. گروسی گفت: این با آنهاست که درباره توافق تصمیم بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها