کد خبر: 727807
تاریخ انتشار :

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر یکپارچه سازی تلاش‌ها برای آتش‌بس در لبنان

وزیر خارجه عراق پنجشنبه در نیویورک با سید عباس عراقچی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر یکپارچه سازی تلاش‌ها برای آتش‌بس در لبنان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزازش نامه‌نیوز، «فؤاد حسین» و «سید عباس عراقچی»، وزیران خارجه عراق و ایران در نیویورک دیدار و بر لزوم یکپارچه سازی تلاش‌ها و مواضع به خصوص در سطح کشورهای اسلامی برای فشار در راستای دستیابی به آتش‌بس فوری در لبنان تاکید کردند.

دو طرف درباره روابط دوجانبه عراق و ایران و اهمیت سفر اخیر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه او به بغداد که اقدامی مهم برای تقویت همکاری فیمابین بود، گفت‌وگو کردند.

در این دیدار ضمن بررسی تحولات اخیر در منطقه به ویژه لبنان، به خطر این تحولات و پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی آن اشاره شد.

وزرای خارجه عراق و ایران تاکید کردند که عواقب انسانی و اقتصادی فاجعه بار علاوه بر آثار امنیتی مستقیم این تحولات، امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند.

طبق گزارش وبگاه وزارت خارجه عراق، وزیران خارجه عراق و ایران به ناتوانی و عدم پاسخگویی کافی سازوکارهای بین‌المللی متخصص در تعامل با درگیری‌های مسلحانه و حملات، اشاره و بر اهمیت اقدام شورای امنیت در انجام مسؤولیت خود در این صدد تاکید کردند.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، فؤاد حسین درباره پیشنهاد عراق مبنی بر برگزاری اجلاس عربی و اسلامی با هدف بسیج حمایت بین‌المللی برای آتش‌بس در لبنان توضیح داد و تاکید کرد که عراق به پیگیری این پیشنهاد طی روزهای آتی برای برگزاری اجلاس‌ها ادامه خواهد داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها