کد خبر: 727927
تاریخ انتشار :

جانشین سید حسن نصرالله مشخص شد؟

اگر مرگ حسن نصرالله تأیید شود، چه کسی جانشین او در حزب‌الله خواهد شد؟

جانشین سید حسن نصرالله مشخص شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یدیعوت اخرونوت گفت: فردی که انتظار می‌رود جانشین سید حسن نصرالله شود، سید هاشم صفی‌الدین است

در میان ابهاماتی درباره سرنوشت دبیرکل حزب‌الله، حسن نصرالله، و اینکه آیا او در حمله اسرائیلی که روز جمعه ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، کشته شده است یا نه، سوالاتی درباره جانشین او مطرح شده است.

در حمله‌ای به مقر مرکزی گروه حزب‌الله لبنان در ضاحیه بیروت، ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که نیروهایش حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را هدف قرار داده‌اند، اما سرنوشت او هنوز مشخص نشده است.

در حالی که یک مقام اسرائیلی به روزنامه «جروزالم پست» تأیید کرد که نصرالله یکی از اهداف حمله بوده و افزود: «سخت است باور کنیم که او (نصرالله) از این حمله جان سالم به در برده باشد»، یک منبع مسئول در آنچه به "اتاق عملیات مقاومت" معروف است، اصابت حسن نصرالله را تکذیب کرد و اظهار داشت: «حسن نصرالله در مکانی امن است و حزب‌الله طی ساعات آینده بیانیه‌ای درباره این حمله و نتایج آن صادر خواهد کرد.»

حسن نصرالله کیست؟

پس از آنکه منبعی در گروه حزب‌الله لبنان به «رویترز» تأیید کرد که هاشم صفی‌الدین، یکی از فرماندهان ارشد گروه، پس از حملات اسرائیلی زنده است، برخی منابع احتمال دادند که صفی‌الدین در صورت تأیید مرگ حسن نصرالله، جانشین او در رهبری حزب‌الله شود.

این گمانه‌زنی‌ها براساس گزارشی بود که پیش‌تر در وبسایت اسرائیلی «واللا» منتشر شد. در آن گزارش آمده بود که در سال ۲۰۰۸ اولین خبرها درباره تأیید ایران برای جانشینی هاشم صفی‌الدین به جای حسن نصرالله منتشر شد.

همچنین منابع به این اشاره کرده‌اند که پسر هاشم صفی‌الدین پسرخاله نصرالله است، که احتمالاً این به معنای آن است که او در صورت تأیید مرگ نصرالله، جانشین او خواهد شد.

به گفته ناظران، نامزد احتمالی دیگر برای جانشینی حسن نصرالله، نعیم قاسم، معاون دبیرکل است، اما آن‌ها تأکید کرده‌اند که او بیشتر یک «شخصیت نمادین» است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها