کد خبر: 728055
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسن هانی‌زاده

وضعیت حزب‌الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: بعد از شهادت سید حسن نصرالله مقاومت از سوی حزب‌الله پرقدرت از همیشه ادامه خواهد یافت.

وضعیت حزب‌الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - شهادت سید حسن نصر‌الله نشان داد که رژیم صهیونیستی تا چه حد جنایتکار است و تا چه حد از هر خط قرمزی عبور می‌کند. حالا پرسش این است که بعد از شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان وضعیت منطقه و نیز حزب‌الله چگونه می‌شود؟

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «رژیم صهیونیستی بعد از حدود یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی به ناکامی رسیده است و تنها کاری که از دستش برآمده، کشاندن جنگ به کشورهای دیگر و حمله به مردم بی‌دفاع است. این رژیم در غزه دچار یک جنگ فرسایشی شده است و ارتش صهیونیستی دیگر توانایی اداره جنگ را ندارد و وضعیتش رژیم صهیونیستی بسیار بحرانی است. در یک سال گذشته ضربات بسیار مهمی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد شد و از نظر انسانی و مالی لطمات جبران‌ناپذیری را دریافت کرد و حالا نتانیاهو سعی می‌کند با کشتن مردم بی‌دفاع لبنان معادله جنگ را تغییر دهد».

او ادامه داد: «عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان یک اقدام وحشیانه بود و حتما بعد از این عملیات شرایط جدیدی در منطقه به وجود خواهد آمد. شهادت سید حسن نصرالله معادلات را تغییر می‌دهد و محور مقاومت از سه جهت یعنی حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان وارد عمل می‌شوند که دیگر رژیم صهیونیستی قادر نخواهد بود جنگ را مدیریت کند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اکنون و بعد از شهادت سید حسن نصرالله و پیام رهبر انقلاب اسلامی، همه مسلمانان هم به کمک مردم لبنان خواهند شتافت و وضعیت صهیونیست‌ها را بدتر از همیشه می‌کند. حزب‌الله لبنان قائم به شخص نیست، حزب‌الله یک تفکر است و مقاومت در این تشکیلات بعد از شهادت سید حسن نصرالله پرقدرت از همیشه ادامه خواهد یافت».

هانی‌زاده در پایان گفت: «جمهوری اسلامی ایران تا کنون نخواسته است که وارد درگیری مستقی شود و تلقی این است که محور مقاومت می‌تواند از پس صهیونیست‌ها برآید. حالا و بعد از پیام رهبر انقلاب وضعیت تغییر می‌کند و این ملت‌ها هستند که به کمک مردم مظلوم لبنان و فلسطین می‌شتابند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها