کد خبر: 728185
تاریخ انتشار :

کادر رهبری حزب‌الله؛ چه کسی زنده است چه کسی ترور شده است؟

از نعیم قاسم و صفی‌الدین به عنوان نامزد‌های رهبری حزب‌الله یاد می‌شود. برخی منابع می‌گویند صفی‌الدین هم در جلسه ۶ مهر بوده و همراه سید حسن نصرالله ترور شده است. برخی دیگر می‌گویند او زنده است.

کادر رهبری حزب‌الله؛ چه کسی زنده است چه کسی ترور شده است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با حملات پیاپی رژیم اسرائیل، حزب‌الله بدترین روز‌ها از زمان تاسیس‌اش را می‌گذراند. روز جمعه، اسرائیل با حمله هوایی به چهار ساختمان در ضاحیه بیروت، حسن نصرالله رهبر این گروه را ترور کرد. ترور حسن نصرالله آخرین حلقه از یک زنجیره ترور‌های اسرائیل بوده است.

اسرائیل پیش از این سه تن از رهبران ارشد تصمیم‌گیر نظامی حزب الله که عضو شورای جهاد این گروه بوده‌اند را ترور کرده است: فواد شکر (۹ مرداد)، ابراهیم عقیل (۳۰ شهریور)، و علی کرکی (۶ مهر). از این شورا احتمالا یک نفر دیگر زنده است که کسی نام او را نمی‌داند.

از مجلس شورای حزب‌الله که مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری حزب‌الله است، سید حسن نصرالله که دبیرکل آن بوده ۶ مهر ترور شده. اعضای دیگر این شورا شامل شیخ نعیم قاسم (معاون دبیرکل)، شیخ محمد یزبک (رئیس شورای قضایی)، سید ابراهیم امین السید (رئیس شورای سیاسی)، سید هاشم صفی‌الدین (رئیس شورای اجرایی)، حسین الخلیل (دبیرکل سیاسی)، محمد رعد (رئیس شورای مجلس و رئیس بلوک وفاداری به مقاومت) هستند و همگی زنده‌اند.

از نعیم قاسم و صفی‌الدین به عنوان نامزد‌های رهبری حزب‌الله یاد می‌شود. برخی منابع می‌گویند صفی‌الدین هم در جلسه ۶ مهر بوده و همراه سید حسن نصرالله ترور شده است. برخی دیگر می‌گویند او زنده است. همچنین برخی منابع نزدیک به عربستان می‌گویند شیخ محمد یزبک خود را برای رهبری نامزد کرده است که باید به این خبر با دیده احتیاط نگریست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها