کد خبر: 728261
تاریخ انتشار :

روایت زاخارووا از حاشیه اجلاس سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که در پشت پرده نشست سازمان سازمان ملل صحبت ها پیرامون تبدیل آمریکا به پایگاهی برای ارسال سلاح در جریان بوده است.

روایت زاخارووا از حاشیه اجلاس سازمان ملل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

له گزارش نامه‌نیوز، ماریا زاخارووا در واکنش به کمک های مالی و نظامی آمریکا به کی یف تصریح کرد که آمریکا به پایگاهی برای ارسال سلاح تبدیل شده است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در این هفته از ارسال یک محموله جدید نظامی به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار به اوکراین خبر داد و تصریح کرد که قصد دارد بمب های هدایت شونده دوربرد را نیز به کی یف ارسال کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در همین ارتباط افزود: این بسته شامل مهمات خوشه ای و موشک های «هیمارس» است.

مسکو بارها اعلام کرده است که کمک های نظامی غرب به اوکراین پیامد خوبی ندارد و تنها درگیری ها را طولانی تر می کند.

گزارش ها حاکی از آن است که دانمارک نیز در این میان بر اساس توافقات انجام شده با کی یف قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی ۶۲۸.۸ میلیون دلار به اوکراین کمک کند که ۴۳۴.۲ میلیون دلار از این مبلغ از دارایی های مسدود شده روسیه تامین شده است.

منابع خبری روسی گزارش داده اند که به رغم همه این کمک های مالی و نظامی از سمت غرب، کی یف روزانه تلفات مالی و نظامی سنگینی را در مناطق درگیر جنگ با روسیه متحمل می شود.

آمارها حاکی از آن است که ارتش روسیه امروز به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در ۱۷ شهرک در منطقه «کورسک» حمله کرده است. از آغاز درگیری ها و حملات در این منطقه تا کنون بیش از ۱۸ هزار سرباز اوکراینی کشته شده اند.

وزارت دفاع روسیه نیز همچنین اعلام کرد تنها در شبانه روز گذشته سامانه پدافندی این کشور موفق شده ۱۷۲ پهپاد اوکراینی را رهگیری و سرنگون سازد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال «جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها