کد خبر: 728338
تاریخ انتشار :

حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوش دولت برای بازنشستگان کشوری و لشکری | مابقی علی الحساب حقوق بازنشستگان واریز شد

آخرین خبر از واریز علی الحساب حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

خبر خوش دولت برای بازنشستگان کشوری و لشکری | مابقی علی الحساب حقوق بازنشستگان واریز شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

روز گذشته تا پایان شب، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شهریورماه برای بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری واریز شد.

روز گذشته تا پایان شب، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی شهریورماه برای بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری واریز شد. این بازنشستگان برای تیر و مرداد نیز هر ماه یک میلیون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی دریافت کردند.

مبالغ یک میلیون تومان علی‌الحساب است و رقم قطعی بعد از محاسبات دقیق هم‌ترازی و صدور احکام حقوقی جدید تعیین می‌شود.

در عین حال، هنوز این مبلغ برای بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؛ کارگران بازنشسته به جز سه میلیون تومانِ پیش از انتخابات ریاست جمهوری، هیچ زمان مبلغی برای علی‌الحساب متناسب‌سازی دریافت نکردند؛ این بازنشستگان می‌گویند نباید در پرداخت‌ها تبعیض حاکم باشد.

جزئیات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

تصویب دو فوریت لایحه اصلاح احکام سن و سابقه بازنشستگی و همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون برنامه هفتم، امروز در دستور کار مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دو فوریت لایحه اصلاح احکام سن و سابقه بازنشستگی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت عنوان «لایحه اصلاح جزء (۲) بند (ر) ماده (۲۸) و تبصره (۴) ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» هستند.

از قرار، این لایحه دو جزء دارد و دو هدف را دنبال می‌کند؛ اول،  نظر به‌اینکه در جزء (۲) بند (ر) ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱/۳/۱۴۰۳، صرفاً به متناسب‌سازی بازنشستگان غیرحداقل بگیر اشاره شده است و با توجه به‌اینکه مستمری حدود (۷۵%) بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر و یا کمتر از آن می‌باشد و بر این اساس، عبارت «غیرحداقل‌بگیر» در جزء یادشده موجب می‌شود که این افراد، مشمول متناسب‌سازی نشوند. و دوم، به منظور امکان استمرار خدمت کارکنان دستگاه‌ها بعد از زمان‌های مندرج در بندهای (۲) تا (۵) ماده (۲۹) قانون یادشده، شرط «رضایت کارکنان» از این ماده حذف می‌شود و دستگاه‌ها با تشخیص و اختیار خود می‌توانند کارکنان دولت را تا سقف سن مقرر در قوانین مربوط حسب مورد نظر.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    Markets

    دیگر رسانه ها