کد خبر: 728602
تاریخ انتشار :

چرا حضور رهبری در نماز جمعه این هفته مهم است؟

گفته می‌شود که مقام معظم رهبری، این هفته امامت نماز جمعه را شخصا به عهده خواهند داشت. این خبر مهمی است چون اولا بعد از مدت‌ها این خطبه سیاسی را خواهند خواند، دوما مواضع نظام جمهوری اسلامی در قبال جنایات اخیر اسرائیلی‌ها را اعلام خواهند کرد.

چرا حضور رهبری در نماز جمعه این هفته مهم است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی تحولات اخیر منطقه که پیرو شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ایجاد شد، مقام معظم رهبری پیام‌هایی صادر و تاکید کردند که مردم مسلمان و جبهه‌های مقاومت از همه امکانات خود برای پاسخگویی استفاده خواهند کرد.

بعد از این پیام‌ها، اما بحث بر سر نحوه پاسخگویی ایران بالا گرفت. برخی از طیف‌های تندرو حتی شروع کردند به متهم کردن دولت پزشکیان به تعلل در پاسخگویی. آن‌ها به ترور اسماعیل هنیه و واکنش ایران اشاره کرده و اتفاقات اخیر را ناشی از بی‌پاسخ گذاشتن آن موضوع دانستند.

در این بین، اما بسیاری هم - از مسئولان گرفته تا رسانه‌ها - یادآور شدند که تصمیم گیری در خصوص اقدامات ایران در حوزه سیاست خارجی در سطح کلان صورت می‌گیرد و دولت تعیین کننده نیست.

مشخصا محمدجواد ظریف اعلام کرد که پاسخ ایران به ترور سید حسن نصرالله به موقع و مناسب و با تصمیم رهبری خواهد بود.

روزنامه اصولگرای فرهیختگان نیز با انتقاد از منتقدان تندرو دولت که به فکر تسویه حساب سیاسی هستند به همین مهم اشاره کرد.

در راستای همین تاکیدات و اشارات است که غلامی، یکی از مدیران خبرگزاری فارس گفته امامت نماز جمعه این هفته به عهده شخص رهبری خواهد بود.

این خبر بسیار مهم است، زیرا اولا مقام معظم رهبری این وظیفه را به نمایندگان خود یعنی حجت الاسلام سیداحمد خاتمی، ححجت الاسلام صدیقی، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله موحدی کرمانی و آیت‌الله احمد جنتی سپرده‌اند و غیر از مواقع حساس، اعیاد و مناسبت‌ها شخصا این سخنرانی را انجام نمی‌دهند.

وجه دوم اهمیت حضور این هفته رهبری در نماز جمعه این است که آنچه ایشان درباره پاسخ به اسرائیل خواهند گفت تصمیم و رویکرد مشخص نظام جمهوری اسلامی ایران است و جلوی حرف و حدیث درباره رویکرد دولت را خواهد گرفت.

982845_695

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها