کد خبر: 729028
تاریخ انتشار :

مخالفت نخست‌وزیر استرالیا با درخواست رهبر مخالفان برای اخراج سفر ایران

در پی درخواست ضدایرانی رهبر مخالفان استرالیا برای اخراج سفیر جمهوری اسلامی ایران به دلیل تمجید او از دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان که در حملات متجاوزانه و تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید، نخست وزیر استرالیا با این درخواست مخالفت کرده و بر اهمیت حفظ روابط دیپلماتیک با ایران تاکید کرد.

مخالفت نخست‌وزیر استرالیا با درخواست رهبر مخالفان برای اخراج سفر ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا درخواست‌های ضدایرانی برای اخراج «احمد صادقی»، سفیر ایران را به دلیل تمجید از شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان رد کرد. نصرالله جمعه گذشته، طی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید.

دیلی میل گزارش داد: پیتر داتون، رهبر مخالفان استرالیا به دلیل این که سفیر ایران نصرالله را «رهبری استثنایی» خوانده بود، خواستار اخراج او شد. اگرچه آلبانیز با رد این درخواست گفت که حفظ روابط دیپلماتیک با ایران، در راستای منافع ملی کشورش است.

نخست‌وزیر استرالیا با این حال با ادعای «تروریسم» علیه حزب‌الله لبنان گفت که اظهارات سفیر ایران و هر گونه حمایت از «سازمان‌های تروریستی» را محکوم می‌کند اما بر اهمیت روابط دیپلماتیک استرالیا با ایران تاکید دارد.

او گفت: استرالیا از سال ۱۹۶۸ روابط دیپلماتیک با ایران را حفظ کرده است، به این خاطر که در راستای منافع ملی است.

آلبانیز بیان کرد: این موضوع هیچ گاه تایید و موافقت با این حکومت نبوده، بله کانالی برای حفاظت از منافع استرالیا و انتقال دیدگاه‌های خود و متحدانمان بوده است.

او با انتقاد از مواضع دولت پیشین استرالیا در قبال ایران، افزود که دولت او افراد و نهادهای ایرانی را تحریم کرده، در حالی که دولت پیشین در قبال ایران «سکوت کرده بود.»

داتون، رهبر مخالفان این کشور مدعی شده بود که اظهارات سفیر ایران «تماما و مطلقا مخالف منافع کشور ما است.»

او درجمع خبرنگاران در بریزبن با مطرح کردن اظهاراتی علیه سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه باید اقتدار نشان داده و او را از کشورمان اخراج کنند.

رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر، حملات به جنوب لبنان را افزایش داده است. شهید نصرالله و تعدادی دیگر از نیروهای مقاومت نیز طی یکی از این حملات به شهادت رسیدند.

استرالیا در پی گسترش خشونت‌ها در منطقه از شهروندان خود در لبنان خواسته است که این کشور را ترک کنند. اما پروازهای تخلیه غیرنظامیان با صندلی‌های خالی این کشور را ترک کرده‌اند.

یکی از هواپیماها، پنج‌شنبه، با ۸۰ صندلی اختصاص‌یافته به مسافران استرالیایی، تنها با ۴۱ شهروند این کشور لبنان را ترک کرد.

همچنین در حالی که ۵۰۰ صندلی برای استرالیایی‌ها در یکی از پروازهای شنبه در نظر گرفته شده، تنها ۲۳۸ نفر تا کنون نام‌نویسی شده‌اند.

آلبانیز در این باره گفت: ما چند ماه است که از مردم خواسته‌ایم لبنان را ترک کنند، چراکه محل امنی نیست.

رهبر مخالفان این کشور نیز تاکید کرده است که استرالیایی‌های این کشور باید در اولین فرصت لبنان را ترک کنند.

آلبانز با نزدیک شدن ۷ اکتبر و سالروز عملیات طوفان الاقصی که از سوی جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی انجام گرفت و بهانه‌ای برای جنایات جنگی این رژیم علیه فلسطینیان نوار غزه به بهانه «نابودی حماس» قرار گرفت، گفت که این سالروز، موقعیتی جدی است و تمام کسانی که هرگونه اقدامی را برای ۷ اکتبر برنامه‌ریزی می‌کنند، «باید بیشتر فکر کنند.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها