کد خبر: 729056
تاریخ انتشار :

عراقچی: جمهوری اسلامی ایران پای دوستان خود در لبنان ایستاده است

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح اهداف خود در جریان سفر به لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم لبنان، شیعیان و حزب الله بوده و هست و این را لازم بود که با حضور در بیروت با دوستان‌مان در میان بگذاریم و بگوییم مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستان خود در لبنان ایستاده است.

عراقچی: جمهوری اسلامی ایران پای دوستان خود در لبنان ایستاده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌ویوز، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی در خصوص اهداف سفر خود به بیروت اظهار داشت: این سفر برای رایزنی با مقامات لبنان و مشورت‌های سیاسی در خصوص تحولات جاری است.

وی ادامه داد: ما همیشه در تماس مستقیم با دوستانمان در لبنان بوده‌ایم و خواهیم بود؛ اکنون هم لازم بود که از نزدیک رایزنی داشته باشیم.

عراقچی در خصوص دیگر اهداف خود برای سفر به لبنان به موضوع امدادرسانی به مردم اشاره کرد و گفت: بحث امدادرسانی به مردم لبنان که در اثر بمباران های وحشیانه از محل خودشان خارج شدند و نیاز به کمک رسانی دارند نیز اهمیت دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: از همه اینها مهمتر اعلام همبستگی و همراهی با مردم لبنان علیه جنایات رژیم صهیونیستی است؛ جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم لبنان، شیعیان و حزب الله بوده و هست و این را لازم بود که با حضور در بیروت با دوستان‌مان در میان بگذاریم و بگوییم مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستان خود در لبنان ایستاده است.

وی در پاسخ به این سوال که از آمدن به لبنان در شرایط جنگی نمی‌ترسید گفت: وقتی ماموریتی بر عهده انسان است باید انجام شود؛ ما از این صحنه‌ها زیاد دیده‌ایم، هم در دوران جنگ و هم بعد از آن این صحنه‌ها را دیده‌ایم.

عراقچی ادامه داد: دیشب رژیم صهیونیستی بمباران وحشیانه‌ای را دوباره انجام داد، صبح و قبل از ورود هواپیمای ما نیز اطراف فرودگاه را بمباران کردند اما ما به این موضوعات عادت داریم و اراده ما سخت تر از این حرف‌ها است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها