کد خبر: 729106
تاریخ انتشار :

سردار ولایتمدار: مردم انقلابی برای اعزام به لبنان بی‌تابی نکنند/ هیمنه اسرائیل فروپاشیده است

سردار ولایت‌مدار، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره درخواست برخی نیروهای انقلابی برای اعزام به لبنان به عنوان نیروهای داوطلب کمک به حزب‌الله، گفت: از مردم انقلابی عزیز می‌خواهیم که برای اعزام به لبنان بی‌تابی نکنند و بدانند این که شیوه کمک ما به جبهه مقاومت یا ورودمان در این عرصه چگونه خواهد بود، توسط حاج‌قاسم‌ها تعیین می‌شود. اسرائیل اکنون نزدیک یک سال است که در باتلاق غزه گرفتار شده، در حالی که در سال ۱۹۷۳ طی ۷۲ ساعت پنج کشور عربی منطقه را شکست داد. این نشان می‌دهد که هیمنه رژیم صهیونیستی فروپاشیده است.

سردار ولایتمدار: مردم انقلابی برای اعزام به لبنان بی‌تابی نکنند/ هیمنه اسرائیل فروپاشیده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران و سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان در بیروت توسط اسرائیل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عصر روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ضمن انجام عملیات موشکی تحت عنوان «وعده صادق ۲» و پرتاب حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل، اعلام کرد که این عملیات را در انتقام از ترور  هنیه، نصرالله و نیلفروشان انجام داده است. در چند روز گذشته، هواداران جبهه مقاومت در ایران از حمله موشکی سپاه ابراز خوشحالی کرده‌اند، اما بعضی از آن‌ها معتقدند با توجه به حملات شدیدی که در هفته‌های اخیر، رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله انجام داده و با توجه به تهاجم زمینی این رژیم به جنوب لبنان در روزهای اخیر، نیاز به مداخله مستقیم کشورمان برای حمایت از حزب‌الله یا ارسال نیروهای داوطلب از ایران به لبنان وجود دارد. 

در این میان اگرچه مقامات کشورمان هنوز برنامه‌ای رسمی برای اعزام نیروهای داوطلب به‌منظور کمک به حزب‌الله لبنان اعلام نکرده‌اند، اما روز شنبه ۷ مهر، آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، کمک به حزب‌الله را وظیفه همه مسلمانان جهان دانستند و اعلام کردند که « بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، آن را یاری کنند.»

دیده بان ایران درباره اعزام نیرو به لبنان و دیگر گزینه ها با یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت وگو کرده است.

سید حسن نصرالله می‌دانست که امکان شهادت خودش هم وجود دارد

 سردار سالار ولایت‌مدار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تحلیل وضعیت کنونی منطقه و احتمال اعزام نیروی داوطلب از ایران به لبنان سوال کردیم که او نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران، گفت: در سال ۱۹۷۳، پنج کشور عربی منطقه شامل مصر، عراق، سوریه، اردن و لبنان با رژیم صهیونیستی جنگیدند، اما طی ۷۲ ساعت شکست خوردند. این در حالی است که اسرائیل اکنون نزدیک یک سال است که در باتلاق غزه گرفتار شده و در لبنان نیز روی زمین در حال شکست خوردن از نیروهای حزب‌الله است؛ همان‌طور که در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ از حزب‌الله شکست خورد. این نشان می‌دهد که هیمنه رژیم صهیونیستی فروپاشیده است. 

ولایت‌مدار به شهادت سید حسن نصرالله در عصر جمعه هفته گذشته نیز اشاره کرد و گفت: ماهیت جنگ، خون دادن و خون گرفتن است. برای نیروهایی که در راه حق حرکت می‌کنند، شهادت یکی از احتمالاتی است که همیشه امکان رخ دادن آن وجود دارد. کسی مثل سید حسن نصرالله وقتی وارد جنگ می‌شود، همه محاسبات را انجام می‌دهد، از جمله این که می‌داند احتمال دارد خودش هم شهید شود. ضمن این که در جنگ این‌طور نیست که حتما فرمانده سالم بماند و نیروهای زیردست کشته شوند، در بسیاری از جنگ‌های تاریخ پیش آمده که فرمانده کشته شده است. بنابراین اگر برخی افراد فکر می‌کردند که قرار نیست هیچ‌وقت سید حسن نصرالله به شهادت برسد، تفکر آن‌ها، تفکر نظامی و تخصصی نبوده است. 

ولایتمدار با تاکید بر این که سید حسن نصرالله همیشه با وضو و غسل و آماده شهادت بود، خاطرنشان کرد: سید حسن می‌دانست که در نبرد جدی و جانانه‌ای که با دشمن در پیش گرفته است، امکان شهادت خودش هم وجود دارد. بنابراین این که شهید نصرالله از میان ما رفته، اتفاقی طبیعی است که در جنگ رخ می‌دهد، اگرچه ایشان یک شخصیت کم‌نظیری بود که امروز بشریت در تمام جهان از دست داده است. اما جبهه حزب‌الله حتما تقویت خواهد شد و فرماندهان جایگزین برای خود سید حسن و دیگر فرماندهانی که به شهادت رسیده‌اند، امورات حزب‌الله را به دست گرفته‌اند. 

اسرائیل با اشتباهات خود، زمان نابودی‌اش را نزدیک می‌کند

ولایت‌مدار با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی با رفتارهای غیرمنطقی و غیرانسانی خود، تمام پروتکل‌های حقوق بشری و قواعد جنگ را زیر پا گذاشته است، اظهار داشت: این رفتارها نشان می‌دهد که اوضاع رژیم اسرائیل بسیار خراب است و حتما با فشارهای درونی، شیرازه آن از هم خواهد پاشید. این رژیم در سال ۱۹۷۳، پنج ارتش قوی جهان اسلام را طی ۷۲ ساعت هم‌زمان باهم شکست داد، اما الان یک سال است که با تعدادی نیروی مردمی در غزه می‌جنگند، نه یک ارتش سامان‌یافته، اما در همین جنگ هم نتوانسته است به دستاوردی جز آدم‌کشی و کودک‌کشی دست پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: عراقی‌ها، یمنی‌ها و لبنانی‌هایی که این روزها با اسرائیل وارد نبرد شده‌اند و این رژیم را آچمز کرده‌اند، تعدادی گروه مردمی هستند، نه ارتش‌هایی که از سوی دولت‌ها تشکیل شده باشند. قتل عام رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، نامشروع بودن این رژیم در افکار عمومی جهان را اثبات کرده است. امیدواریم که فشار افکار عمومی مردم دنیا به دولت‌هایشان باعث قطع روابط کشورها با اسرائیل شود و فشار جهانی را بر رژیم خبیث تشدید کند، زیرا افزایش فشارهای بین‌المللی حتما به نابودی سریع‌تر رژیم کمک خواهد کرد.

حاج‌قاسم‌ها شیوه کمک ایران به جبهه مقاومت را تعیین می‌کنند

این فرمانده سپاه درباره درخواست برخی نیروهای انقلابی برای اعزام به لبنان به عنوان نیروهای داوطلب کمک به حزب‌الله به دیده بان ایران گفت: از مردم عزیز خواهش می‌کنم که به بزرگان و فرماندهان کشور اعتماد کنند و کار را به آن‌ها بسپارند. فرماندهان ما افرادی متخصص، نخبه، کارآزموده و در امور منطقه، کارشناس و صاحب‌نظر هستند و می‌دانند که در چه زمان‌هایی و با چه روش‌هایی به اسرائیل ضربه بزنند. یکی از فرماندهان ایران، حاج قاسم بود و ما حاج‌قاسم‌های زیادی داریم و این روزها، حاج‌قاسم‌ها برای کشورمان تدبیر و برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم انقلابی عزیز می‌خواهیم که برای اعزام به لبنان بی‌تابی نکنند و بدانند این که شیوه کمک ما به جبهه مقاومت یا ورودمان در این عرصه چگونه خواهد بود، توسط فرماندهان بزرگ ما تعیین می‌شود. البته این روحیه مردم که این‌قدر برای کمک به جبهه حق آمادگی دارند را باید زنده نگه داریم و به عزیزان بگوییم که ما واقعا در جهت نظر شما حرکت می‌کنیم، اما اجازه بدهیم که چگونگی کمک به جبهه مقاومت را فرماندهان و مدبران نظام تعیین کنند.

منبع: دیده بان ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها