کد خبر: 729674
تاریخ انتشار :

واکنش‌ها به برکناری امیر سیاح؛ دلخوری اصولگرا‌ها مخصوصا قالیبافی‌ها!

برکناری امیر سیاح از سرپرستی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با واکنش‌های بسیاری همراه بوده و بیش از همه قالیبافی‌ها را دلخور کرده است.

واکنش‌ها به برکناری امیر سیاح؛ دلخوری اصولگرا‌ها مخصوصا قالیبافی‌ها!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد دولت چهاردهم در راستای تغییر و تحول در وزارت اقتصاد امیر سیاح را برکنار کرده است.

حسب گزارش‌ها امیر سیاح به دلیل عملکرد نامطلوب و ناکافی از سمت سرپرستی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار برکنار شده است.

اگر او را به یاد ندارید باید یادآوری کنیم که او مشاور اقتصادی قالیباف در برنامه‌های انتخاباتی بود که در جریان مناظرات انتخاباتی به کارمندان دولت توهین کرده و آن‌ها را بی‌شعور خواننده بود.

برکناری سیاح در فضای مجازی با واکنش‌های بسیاری همراه بود؛ واکنش‌هایی عمدتا از جنس گله‌گذاری و از سوی اصولگرایان. مثلا احسان خاندوزی وزیر پیشین نوشت: «با وجود فشار تمام‌قد انحصارگران، یقه‌سفیدان و صاحبان امضای طلایی، که ۱۰ سال اجرای صحیح قانون بهبود محیط کسب‌و‌کار را معطل کرده بودند، امیر سیاح با پیشرفتی کم‌نظیر آن را اجرا کرد.

به اعتراف دوست و دشمن این ماموریت به خوبی انجام شد و امروز بسیاری از جوانان ایران از سد مجوز‌ها عبور کرده‌اند.

امیدوارم پیام تغییر این تیمِ قوی، تضعیف درگاه ملی مجوز‌ها و هیات مقررات‌زدایی نباشد.»

محمدسعید احدیان، دستیار رسانه‌ای قالیباف نیز در واکنش به این برکناری نوشت: نقش آقای سیاح در اجرایی کردن قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب که تحول در بهبود فضای کسب و کار و پایان امضا‌های طلایی محسوب می‌شود، انکارناپذیر است.

برکناری وی با کارنامه‌ای موفق توسط آقای همتی، هیچ منطق کارشناسی ندارد.

ناگفته نماند که علی‌اکبر رائفی پور به بازنشر توییت احدیان اکتفا کرد! حامد عاقل فعال رسانه‌ای نیز در واکنش به این موضوع نوشت: «سیاح که در مناظره انتخاباتی با توهین به کارمندان دولت یکی از دلایل ریزش آرای آقای قالیباف شد توسط دستیار رئیس مجلس رپرتاژ میشود و رائفی پور آن را بازنشر. چه کسی سیاح را در پاچه‌ی قالیباف کرد؟ چرا یک متضرر باید تمجید شود؟ پیدا کنید پرتقال فروش را»

عبدالرضا داوری، اما از برکناری سیاح استقبال کرد. او با اشاره به یکی از توییت‌های سیاح در حمایت از علیز نوشت: «برکناری امیر سیاح، تصمیم دقیق وزیر اقتصاد و مبتنی بر ایده وفاق ملی است، وقتی سیاح در اوج پروژه تخریب پزشکیان و ظریف توسط علی علیزاده معروف به علیز، از این عنصر لجن پراکن و منافق که مقامات دولت را به ترور هنیه و نصرالله متهم کرده، حمایت می‌کند، قطعا نباید جایی در دولت داشته باشد».

وحید اشتری، فعال سیاسی عدالتخواه، از جمله افرادی است که از برکناری سیاح ناراحت شده، او نوشت: این روز‌ها که درگیر جمع کردن کافه هستم به قدر کافی تلخ می‌گذرد. امروز شنیدم که آقای سیاح برکنار شد. کسانی که تجربه کسب و کار در این مملکت دارند می‌دانند تا قبل از ایشان برای گرفتن مجوز یک تهیه غذای ساده چه پدری از این ملت درمی‌آمد. به نوبه خودم به ایشان خسته نباشید عرض می‌کنم.

علی احمدنیا، سرپرست امور اطلاع رسانی دولت، اما در پاسخ به اشتری نوشت: اقای سیاح با تمام اختلاف نظر‌ها یکی از مدیران شایسته تاثیر گذار بودند و هستند تغییر مدیریتی یک اتفاق طبیعی است تغییرات را «عزل» یا «برکناری» ندانیم. به عنوان مشاور از تجربیات ایشان استفاده می‌شود. حفظ کرامت مدیران زحمت کش دولت شهید رئیسی یک اصول اخلاقی در دولت اقای پزشکیان است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق و البته پرحاشیه وزارت بهداشت نیز از جمله افرادی است که با برکناری سیاح ناراحت شده؛ او نوشت: کنار رفتن امیر سیاح مناسبتی شد عرض کنم باور و عزم راسخ و عملکرد مجدانه وی در مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار دولت سیزدهم، نقطه عطف تحول در تسهیل صدور مجوز‌ها و شرایط کسب و کار در ایران بود؛ مردمی، بدون تعارفات مرسوم و محافظه کاری‌های معمول اداری با چاشنی صراحت، صداقت و صمیمیت.

حسین قربانزاده فعال اصولگرا، اما ناراحتی خود از برکناری وی را خیلی مختصر و مفیدتر ابراز کرد. او نوشت: امیر بی گزندی تو!

صادق الحسینی نیز در حمایت از سیاح و عملکرد او نوشت: امیر سیاح اصولگرا بود، ولی در جایگاهی که قرار داشت با قاطعیت علیه رانت‌ها و ویژه‌خواری‌ها ایستاد. حتما ایراداتی داشت، اما توانست چند قدم برای اصلاح محیط کسب و کار بردارد که شاید از تنها دستاورد‌های دولت سیزدهم بود. من اگر بودم از او استفاده میکردم و او را کنار نمی‌گذاشتم.

محمد حسین مصباح، معاون سیاسی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت نوشت: «چیه فکر کردید عبدالناصر، سیاح نگه میداره؟

اصلا کدوم مدیر دولتی دیوانه‌ای که دنبال حذف امضای طلایی باشه؟! اصلا امضای طلایی محل قدرت و رانت مدیران دولتیه! اونی که دیوونه و مجنون مردم و عدالت بود رفت وسط کوه‌های ورزقان و برنگشت!»

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها