کد خبر: 729764
تاریخ انتشار :

انتقاد تند «هم‌میهن» از عارف و وزیر ارتباطات| شوخی دانستن تهدیدات اسرائیل نه شجاعت است، نه درایت و نه واقعیت

روزنامه هم‌میهن در سرمقاله امروز به پزشکیان و همکارانش در دولت یادآور شده که باید از مسیر سیاسیون در دو دهه گذشته فاصله بگیرند، شجاعت سیاسی داشته باشند، خلاف گویی را کنار بگذارند و اعتماد مردم را جلب کنند، چون در غیر این صورت حتما زمین خواهند خورد.

انتقاد تند «هم‌میهن» از عارف و وزیر ارتباطات| شوخی دانستن تهدیدات اسرائیل نه شجاعت است، نه درایت و نه واقعیت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه هم‌میهن در سرمقاله امروز به مسئولان دولتی یادآور شده که باید از تجربه دو دهه گذشته و آن بخش از عملکرد مسئولان که به اعتماد عمومی آسیب زده، درس بگیرند.

این روزنامه اصلاح‌طلب «بیان مواضع بی‌پایه» از سوی مسئولان را اصلی‌ترین عامل آسیب به اعتماد عمومی دانسته و نوشته: «این اظهارات بیش از آن که دروغ معرفی شوند دو ویژگی دیگر دارند؛ اول، نوعی انکار حقیقت از موضعی که نزد مردم به خالی‌بندی شناخته می‌شود.»

روزنامه هم‌میهن دوران احمدی‌نژاد و حرف‌هایش را یادآوری کرده و خاطر نشان کرده که ربط دادن موضوعات به روزنامه‌نگاران و مردم یا به شوخی برگزار کردن مسائل و جواب دقیق ندادن هم آفات قابل توجهی دارد.

این روزنامه اصلاح طلب نوشته: «در واقع برای توجیه وضعیت نادرست حوزه مسئولیت خود توجیهات بی‌ربطی را ارائه می‌کنند و گمان می‌کنند مردم و افکار عمومی را قانع کرده‌اند، یا به خیال خود از شر پرسشگر خلاص شده‌اند. در همه موارد توجه نمی‌کنند که اثرات تخریبی این گفتار و رفتارشان بسیار زیاد و ویرانگر است. این مسئله‌ای است که در دولت آقای پزشکیان مطلقاً نباید رخ دهد.»

«هم میهن» اظهارات اخیر عارف را مثال زده و نوشته: «سخنان آقای عارف درباره تهدیدات اسرائیل از این جمله است که گفت آن‌ها برای ما شوخی است. این نحوه سخن گفتن نه نشانه شجاعت است و نه درایت و هیچ ربطی هم به واقعیت تهدید ندارد.»

سرمقاله‌نویس هم‌میهن تاکید کرده: «معنای مخالفش هم این نیست که بترسید. بلکه سیاستمدار نباید هیچ چیز جدی را با طنز یا بی‌مسئولیتی پاسخ دهد. همچنین سخنان بدون ربط منطقی وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ نشانه مهم دیگری است که باید جلوی کج گذاشتن خشت اول گرفته شود؛ و الا تا ثریا کج خواهد رفت. رسانه‌های اصلاح‌طلب باید پیشگام به چالش کشیدن این نوع اظهارات بی‌منطق و دارای اثرات سوء شوند.»

«هم میهن» همچنین نوشته: «هر دو نفر باید نسبت به اصلاح سخنان گفته‌شده اقدام کنند. اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید فیلترینگ را حذف کنید بیایید صریح این را با دلایل آن اعلام کنید. این کار قطعاً بهتر از این نوع پاسخ‌دادن‌های بی‌ربط است. شجاعت سیاسی یعنی این و نه شوخی دانستن تهدیدات اسرائیل.»

«هم میهن» در ادامه این یادداشت آورده است: «سیاسیون دولت پزشکیان باید از لاک سیاسیون دو دهه گذشته بیرون بیایند. اگر گمان می‌کنند که با رویکرد‌ها و شیوه‌های گذشته قادر به جلب اعتماد مردم و جامعه هستند تردید نکنند که اشتباه می‌کنند و زمین خواهند خورد. بدون مشورت حرف زدن و بدون مشاور رسانه‌ای معتبر و آگاه نظر دادن مثل شنا کردن فرد مبتدی در دریای خروشان است. ممکن است دو بار نفس بکشید، ولی در غرق شدن تردید نکنید. امیدواریم مسئولین دیگر نیز درس بگیرند و سواد رسانه‌ای و شیوه پاسخگویی خود را ارتقا دهند. رعایت صداقت، شفافیت، صراحت و عالمانه حرف زدن سخت است، ولی چاره‌ای ندارید؛ باید یاد گرفت. آقای پزشکیان اعلام کرده که دروغ نخواهد گفت. اگر همین یک وعده را انجام دهند سیاست ایران را کفایت می‌کند. ولی دروغ در سیاست معنای عمیقی دارد. بیان بی‌ربط با پرسش، یا بیان ناقص یا عدم طرح پاسخ مرتبط و... هر کدام وجهی از دروغ تلقی می‌شوند. بعلاوه شما باید پرهیز از خلاف‌گویی را در میان اعضای دولت خود هم تضمین کنید.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها