کد خبر: 730076
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

مدیران میانی یا اسب تروآ برای نفوذی‌ها

محمد مهاجری با انتقاد از برخی انتصابات در دولت چهاردهم هشدار می‌دهد که با ادامه این روند به زودی به ریش دولت وفاق ملی خواهند خندید!

مدیران میانی یا اسب تروآ برای نفوذی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - از همان وقتی که مسعود پزشکیان شورای راهبری را تشکیل داد و کار چینش کابینه را شروع کرد، تا همین حالا به خاط انتصابات خود زیر سوال و مورد نقد است. اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که به او رای داده‌اند انتظار انتخاب‌های جسورانه‌تری را داشتند و از دادن برخی کرسی‌ها به نیروهای طیف رقیب گلایه می‌کنند. در مقابل جریان بازنده در انتخابات که باورش نشده باخته و دل به شعار وفاق ملی خوش کرده، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا برخی دستگاه‌ها و نهادها و حتی در سطوح پایین‌تر مدیریتی در دولت نفوذ کند و عملا کار را دست بگیرد! هر دو طیف نیز صدای انتقادشان نسبت به دولت بلند است و دائما در حال گله‌گذاری هستند. 

توییت‌هایی که اخیر آذر منصوری و محمد مهاجری نوشته‌اند مصداق این مدعا است. آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات که پیش‌تر هم انتقادات را در جریان چینش کابینه بیان کرده بود، در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: «وفاق ملی به معنی تبدیل دولت به شرکت سهامی خاص و ممانعت از تحقق خواست مردم نیست. نام این جاده یک طرفه هر چه هست وفاق نیست. مکرر گفته ایم؛ مقدمه هر نوع وفاقی رسیدن به درک مشترک از مسائل و بحران‌های امروز ایران و توافق روی راه حل هاست. لازمه این اتفاق مبارک نیز گفتگوی ملی است.»

محمد مهاجری فعال رسانه‌ای که همچنان خودش در طیف اصولگرایی تعریف می‌کند، نیز نوشته: «برخی انتصابات در سطوح میانی دولت‌چهاردهم عملا زین کردن اسب تروآ برای نفوذیهاست.

این اسب‌ها را سر بزنگاه حتی علیه شخص آقای پزشکیان، بکار خواهند گرفت و به ریش شعار وفاق ملی هم خواهند خندید. این نوشتم تا بماند یادگار»

این هشدارها به دولت درحالی داده می‌شود و افزایش یافته که برخی تحلیلگران و رسانه‌ها معتقدند که دولت پزشکیان فرصت زیادی برای پاسخگویی به مطالبات و تحقق وعده‌های خود ندارد. این رویه انتصابات، مشکلات داخلی گسترده در حوزه‌های مختلف، مانع تراشی طیف رقیب و این حجم از تحولات در منطقه که برای دولت چهاردهم قوز بالای قوز شده اما امید چندانی به موفقیت دولت پزشکیان باقی نمی‌گذارد. این اما به معنی قطع امید و قطع حمایت از دولت نیست. باید منتظر ماند و دید که پزشکیان و همکارانش در دولت چه راهکاری می‌یابند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها