کد خبر: 730195
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسن هانی‌زاده

بلینکن یهودی‌تبار، مرد پشت پرده تصمیمات کاخ سفید؟

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل تبار یهودی‌اش به نتانیاهو فشار می‌آورد تا از نتانیاهو حمایت بیشتری کند. در واقع فرد پشت پرده این ماجرا بلینکن است. بایدن هم دنبال آتش‌بس موقت تا انتخابات است تا بعد از آن تصمیم‌گیری کنند.

بلینکن یهودی‌تبار، مرد پشت پرده تصمیمات کاخ سفید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - اخیرا هم هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و هم بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره موضوع هسته‌ای ایران سخنان تندی را مطرح کرده‌اند. حالا پرسش این است که چرا دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مواضع رادیکالی علیه ایران می‌گیرند؟ آیا برای به دست‌آوردن لابی‌ صهیونیستی؟

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اختلاف‌ نظر میان جو بایدن و نتانیاهو بسیار گسترده و شدید است. بایدن بارها به نتانیاهو درباره ادامه جنگ و کشتار مردم غزه هشدار داده بود و همین شرایط باعث شد بایدن در مقطعی پاسخ تماس‌های نتانیاهو را ندهد. اکنون نتانیاهو می‌داند رقابت بین حزب دموکرات با محوریت خانم هریس و جمهوری‌خواهان با محوریت ترامپ شدید است. لابی صهیونیستی در انتخابات آمریکا هم بسیار مهم است و نتانیاهو از این فضا به نفع خودش استفاده می‌کند. دموکرات‌ها هم می‌خواهند لابی صهیونیستی را به دست بیاورند و به همین دلیل حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی را افزایش داده‌اند. به این دلیل است که شاهد پارادوکس‌ها میان دموکرات‌ها هستیم».

او ادامه داد: «بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل تبار یهودی‌اش به نتانیاهو فشار می‌آورد تا از نتانیاهو حمایت بیشتری کند. در واقع فرد پشت پرده این ماجرا بلینکن است. بایدن هم دنبال آتش‌بس موقت تا انتخابات است تا بعد از آن تصمیم‌گیری کنند. لابی صهیونیستی دموکرات‌ها را تهدید کرده است که اگر دست از حمایت از نتایاهو بردارند از ترامپ حمایت می‌کنند. به نظر می‌رسد اکنون آتش‌بسی موقت میان نتانیاهو و کاخ سفید برقرار شده است و تا انتخابات آمریکا برگزار شود».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «به دلیل اینکه ترامپ از چهره‌های افراطی حامی رژیم صهیونیستی است، به نظر می‌رسد از همه کمک‌های نظامی استفاده می‌کند تا رژیم صهیونیستی را تقویت کند و به شدت به حزب لیکود و نتانیاهو حمایت خواهد کرد. نتانیاهو می‌خواهد جنگ را تا انتخابات آمریکا ادامه دهد تا به زعم خود ترامپ رئیس‌جمهور شود».

هانی‌زاده در پایان گفت: «اکنون بیشتر توجه دموکرات‌ها به شخص گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، است که ارتباط زیادی  هم با بایدن دارد. اخیرا کابینه رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد و برخی در آن جلسه گفته‌اند که نباید در این شرایط به ایران حمله شود.  اکنون اختلاف نظر میان کابینه رژیم صهیونیستی هم وجود دارد و بایدن و حزب دموکرات دنبال حمایت از آن چهره‌های صهیونیستی هستند که نمی‌خواهند به ایران حمله شود و نتانیاهو هم می‌خواهد بایدن را در شرایطی قرار دهد که اگر آمریکا وارد این جنگ نشوی، ترامپ پیروز انتخابات می‌شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها