کد خبر: 730273
تاریخ انتشار :

ادعای خطرناک سه رسانه آمریکایی: ایران از عملیات ۷ اکتبر خبر داشته! | پاسخ ایران: شاخه سیاسی حماس خبر نداشته، ما خبر داشتیم؟

ایران خیلی قاطع ادعای رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اطلاع ایران از عملیات هفت اکتبر را تکذیب کرده است، اما چرایی طرح این ادعا‌ها در شرایط حساس کنونی را نباید نادیده گرفت.

ادعای خطرناک سه رسانه آمریکایی: ایران از عملیات ۷ اکتبر خبر داشته! | پاسخ ایران: شاخه سیاسی حماس خبر نداشته، ما خبر داشتیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ادعای عجیب و جدید رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه ایران در پس پرده عملیات ۷ اکتبر بوده، با پاسخ قاطع ایران در سطح عالی مواجه شد. این بازی، اما خطرناک‌تر از آن است که ساده از کنار آن بگذریم به ویژه اگر حواسمان به اظهارات تند وزیر خارجه رژیم اسرائیل درباره سر مار هم باشد.

سه روزنامه مهم نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال‌استریت ژورنال به صورت هماهنگ ادعا کرده‌اند که یحیی سنوار ابتدا می‌خواست حمله را در پاییز ۲۰۲۲ انجام دهد، اما اجرای آن را عقب انداخت، چون سعی داشته که ایران و حزب‌الله را برای مشارکت در این عملیات متقاعد کند!

هشدار جدی ترامپ | در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم!

واشنگتن پست نیز در گزارش خود مدعی شده که یحیی سنوار از ایران خواسته تا برای جبران خساراتی که حماس در درگیری ماه مه ۲۰۲۱ متحمل شده، کمک کند و این گروه را برای نبرد بزرگتر آماده کند.

بنا به ادعای نیویورک تایمز در ژوئیه ۲۰۲۳ حماس با یک مقام ارشد حزب‌الله و یک فرمانده ارشد ایرانی دیدار و برای انجام حمله به مراکز حساس اسرائیل کمک خواسته است. فرمانده ارشد ایرانی هم بنا به ادعای این رسانه گفته که ایران و حزب‌الله به طور اصولی از این حمله حمایت خواهند کرد، اما زمان بیشتری برای آمادگی می‌خواهند!

در این ادعا‌ها البته خبری از جزئیات نیست و نمی‌گویند که طرح حماس دقیقا چه بوده و یا طرف ایرانی و حزب الله چطور متقاعد شده است.

مهم‌تر از ابهام در این جزئیات آن است که نمایندگی ایران در سازمان ملل خیلی صریح و قاطع این ادعا‌ها را تکذیب کرده است. ایران اعلام کرده که «در شرایطی که مسئولین حماس مستقر در دوحه اعلام کرده‌اند که آن‌ها هم اطلاعی از این عملیات نداشته‌اند و طراحی، تصمیم و مدیریت عملیات مزبور، صرفاً بر عهده شاخه نظامی حماس مستقر در غزه بوده است، هر نوع ادعایی که این عملیات را به ایران و یا حزب‌الله چه به‌صورت جزئی یا کلی مرتبط نمایند، فاقد اعتبار بوده و سندسازی تلقی می‌گردد.»

ادعای اخیر، اما به رغم تکذیب شدن از سوی ایران، از آن جهت مهم است که در حساس‌ترین مقطع زمان و در اوج تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی بیان شده است.

خبر فوری قالیباف از سردار قاآنی

اسرائیلی‌ها که هنوز نتوانسته‌اند تصمیم خود را برای پاسخ به عملیات وعده صادق ۲ بگیرند و عملیاتی کنند، در روز‌های اخیر مدام برای ایران خط و نشان کشیده‌اند. مثلا کاتز وزیرخارجه آن‌ها مدعی شده بود که «ایران سرِ مار است؛ ایران حامیان نیابتیِ خود یعنی حماس و جهاد اسلامی را در نوار غزه تأمین مالی، آموزش، تسلیح و هدایت می‌کند.»

نکته قابل توجه دیگر تند شدن مواضع آمریکایی‌ها در روز‌های اخیر است. مثلا بلینکن، وزیرخارجه آمریکا به اسرائیلی‌های برای پاسخ دادن به ایران حق داده و بدون در نظر گرفتن جنایات آن‌ها در منطقه، ایران را محور شرارت خوانده است. استقرار سامانه ضدموشکی تاد در اسرائیل را نیز می‌توان به فهرست نشانه‌های حساس‌تر شدن شرایط افزود.

به نظر می‌رسد که اسرائیل و حامیانش قصد دارند ایران را وارد یک بازی جدی و خطرناک‌تر کنند. موضع ایران البته همان است که پیش‌تر اعلام شده؛ ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای هر سناریویی آمادگی داریم.

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها