کد خبر: 730410
تاریخ انتشار :

به ساعت صفر منازعه بزرگ در خاورمیانه نزدیک می شویم

همه تحرکات نظامی، سیاسی و اطلاعاتی در منطقه حاکی از آن است که خاورمیانه بیش از هر زمانی به یک‌ منازعه بی سابقه نزدیک می شود و جنگ در آستانه ورود به سطحی بزرگتر است.

به ساعت صفر منازعه بزرگ در خاورمیانه نزدیک می شویم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصطفی نجفی، تحلیلگر سیاسی نوشت: همه تحرکات نظامی، سیاسی و اطلاعاتی در منطقه حاکی از آن است که خاورمیانه بیش از هر زمانی به یک‌ منازعه بی سابقه نزدیک می شود و جنگ در آستانه ورود به سطحی بزرگتر است.

در واقع، برخلاف برخی دیدگاه های خوش‌بینانه، احتمالا اسرائیل حمله کنترل نشده و بی سابقه ای به ایران انجام‌ خواهد داد. در چنین وضعیتی، ایران پاسخ قطعی و بزرگ تری خواهد داد که به نوبه خود این چرخه درگیری های محدود و پینگ پنگی، به جنگی با دامنه نامعین و زمان نامشخص منجر خواهد شد.

خبر فوری از وضعیت سلامتی امین حیایی | امین حیایی تصادف کرد؟

لازم به ذکر است، آنچه از مواضع اعلانی و تحرکات نظامی و دیپلماتیک ایران بر می آید، احتمالا تصمیم گیران نظامی و امنیتی در تهران به این جمع بندی رسیده اند که عقب نشینی در برابر هر نوع حمله اسرائیل و نادیده انگاشتن آن، می تواند دشمن را به ورود به مرحله خطرناکی برای ضربات سنگین به منافع ایران ترغیب کند.

از آن سو، رژیم صهیونسیتی نیز با هماهنگی کامل سیاسی، نظامی و اطلاعاتی با آمریکا، تلاش کرده با دریافت سامانه پدافندی تاد از واشنگتن، خود را در برابر حمله بعدی ایران آماده کند و آسیب پذیری های خود بکاهد. 

عکس و ویدئوی جگر سوز از دختر داریوش مهرجویی در سالگرد پدرش | ناگفته های دختر داریوش مهرجویی درباره پدرش

به طور کلی، آنچه در پیش است، آینده نظم امنیتی خاورمیانه و موازنه قدرت منطقه ای را تعیین خواهد کرد. منازعه ای که با عدم قطعیت های فراوانی مواجه است و ضروری است جمهوری اسلامی ایران خود را برای هر سناریویی به ویژه وقوع یک منازعه بزرگ آماده کند.

منبع: مستقل

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها