کد خبر: 730478
تاریخ انتشار :

آخرین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا | تنش در خاورمیانه و جنگ در اوکراین به کمک ترامپ می‌آید؟

کمتر از یک ماه به انتخابات آمریکا باقیمانده است. به طور معمول توجه جهان به صندوق رای آمریکاست هرچند مردم در خاورمیانه این روز‌ها مشغله‌های بزرگتری دارند، اما نتیجه انتخابات آمریکا بر مشغله مردم منطقه ما هم تاثیر خواهد گذاشت؛ بنابراین آنچه در روز‌های پایانی کمپین‌های انتخاباتی می‌گذرد، همچنان مهم است.

آخرین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا | تنش در خاورمیانه و جنگ در اوکراین به کمک ترامپ می‌آید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در آمریکا تکلیف بخش مهمی از آرا پیش از انتخابات روشن است. بسیاری از ایالت‌ها به طور سنتی به یکی از کاندیدا‌های احزاب رای می‌دهند و بنابراین چالشی در مورد آن‌ها وجود ندارد. چالش اصلی متوجه ایالت‌های موسوم به ایالت‌های خاکستری یا نوسانی است. آخرین نظرسنجی وال استریت ژورنال (مربوط به هفته گذشته) از هفت ایالت خاکستری نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و کاندیدای حزب جمهوری خواه، نسبت به کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور در موضوع مدیریت جنگ اوکراین و خاورمیانه، برتری دارد.

بر اساس نظرسنجی WSJ، ترامپ در موضوع مدیریت جنگ روسیه و اوکراین با ۵۰ درصد نسبت به ۳۹ درصد از هریس در هفت ایالت نوسانی پیشتاز است. ترامپ همچنین در مورد اینکه چه کسی برای مدیریت جنگ اسرائیل و حماس مناسب‌تر است، ۴۸ تا ۳۳ درصد نسبت به هریس برتری دارد.

نظرسنجی WSJ نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از رای‌دهندگان گفتند که از ترامپ در زمینه اقتصاد و مهاجرت حمایت می‌کنند در حالی که بیشتر افراد گفتند که به هریس در مورد مسکن، مراقبت‌های بهداشتی اعتماد بیشتری دارند.

به طور کلی این نظرسنجی نشان می‌دهد هریس و ترامپ در هفت ایالتی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را تعیین می‌کنند، وضعیت برابر دارند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس در آریزونا، جورجیا و میشیگان با ۲ درصد، ترامپ در نوادا با ۶ امتیاز و در پنسیلوانیا با یک امتیاز برتر است. در کارولینای شمالی و ویسکانسین این دو با هم برابرند.

نتایج نشان‌دهنده رقابت فشرده قبل از انتخابات ۵ نوامبر است.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که دیگر مرکز نظرسنجی انتخاباتی آمریکاست هم در این هفته نشان داد که ترامپ و هریس در رقابتی نزدیک در سطح ملی قرار گرفته اند و هریس با ۴۶ درصد نسبت به ۴۳ درصد ترامپ پیشی گرفته است.

از آنجایی که نتایج الکترال کالج برنده را تعیین می‌کند، وضعیت در هفت ایالت خاکستری احتمالاً تعیین کننده هستند.

اگر هریس ایالت‌هایی را که در نظرسنجی وال استریت ژورنال در آن برتری داشته، تصاحب کند، اکثریت آرای کالج الکترال را کسب خواهد کرد.

رویداد۲۴ در این گزارش آخرین نظرسنجی در ۷ ایالت کلیدی را منتشر کرده است.

ایالت پنسیلوانیا

تعداد آرای الکترال: ۱۹

نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶: پیروزی ترامپ

ایالت پنسیلوانیا با ۱۹ رای الکتروال کالج در واقع مهمترین ایالت خاکستری سات. سال ۲۰۱۶ تنها سالی بود که از دهه ۱۹۹۰ تا کنون این ایالت به یک کاندیدای جمهوری خواه رای داده است. نظرسنجی‌ها از برتری نسبی هریس خبر داده اند.

کارولینای شمالی

تعداد آرای الکترال: ۱۶

نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰: پیروزی ترامپ

نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶: پیروزی ترامپ

این ایالت از دهه ۱۹۸۰ تا کنون تنها یک بار به یک کاندیدای دموکرات رای داده و آن مربوط به سال ۲۰۰۸ و رای به اوباماست.

در این ایالت رقابت نزدیک است، اما ترامپ با یک درصد یا کمتر از رقیب خود پیشی گرفته است.

جورجیا

تعداد آرای الکترال: ۱۶

نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶: پیروزی ترامپ

بایدن با کمتر از ۱۲ هزار رای بیشتر موفق شد سال ۲۰۲۰ در این ایالت پیروز شود. در واقع سال ۲۰۲۰ تنها سالی بود که یک کاندیدای دموکرات از سال ۱۹۹۶ تاکنون موفق شده در این ایالت پیروز شود. نظرسنجی‌های اخیر هم نشام می‌دهد ترامپ نسبت به رقیب خود جلوتر است.

میشیگان

تعداد آرای الکترال: ۱۵

نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶: پیروزی ترامپ

یکی دیگر از ایالت‌های خاکستری که پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ را رقم زد، ایالت میشیگان است. این ایالت هم به جز سال ۲۰۱۶، در همه انتخابات‌ها از سال ۱۹۹۲ تا امروز به کاندیدای دموکرات رای داده است. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد هریس کمی جلوتر از ترامپ است، اما هنوز این اختلاف شانه به شانه است و برای رسیدن به یک نتیجه قطعی کافی نیست.

ویسکانسین

تعداد آرای الکترال: ۱۰

نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶: پیروزی ترامپ

میخواهید بدانید چرا ویسکانسین مهم است؟ جمهوری خواهان اوایل سال جاری، ایالت ویسکانسین را که به طور سنتی به دموکرات‌ها گرایش دارد، برای میزبانی کنوانسیون ملی خود انتخاب کردند.

درست مانند میشیگان، ویسکانسین هم اخیرا تنها یک بار به جمهوری خواهان رای داده و آن نقش کلیدی است که در پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بازی کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هریس در این ایالت با اختلاف اندکی جلوتر است.

آریزونا

تعداد آرای الکترال: ۱۱

نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶: پیروزی ترامپ

بایدن سال ۲۰۲۰ تنها با ۱۰ هزار و ۵۰۰ رای بیشتر نسبت به ترامپ در آریزونا برنده شد. این ایالت از دهه ۱۹۷۰ تا کنون تنها دوبار به کاندیدای دموکرات رای داده و در حال حاضر هم ترامپ نسبت به هریس برتری دارد. اما فراموش نکنید؛ اختلاف به قدری کم است به هیچ عنوان قابل اتکا نیست.

نوادا

تعداد آرای الکترال: ۶

نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰: پیروزی بایدن

نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶: پیروزی کلینتون

نوادا کوچکترین ایالت خاکستری از حیث تعداد آرای الکترال است. اما همین ۶ رای الکترال می‌تواند نتیجه پیروز انتخابات را تعیین کند. با اینکه این ایالت در چهار انتخابات گذشته به دموکرات‌ها رای داده، اما اختلاف بایدن و ترامپ در سال ۲۰۲۰ در این ایالت تنهت ۳۰ هزار رای بوده است.

برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر هریس از ترامپ در این ایالت جلوتر است، اما نوادا هم تا روز ۵ نوامبر وضعیت مشخصی ندارد.

ترامپ یا هریس برای رئیس جمهور شدن در چند ایالت خاکستری باید برنده شوند؟

کاندیدای برنده باید حداقل ۲۷۰ رای الکترال را کسب کند. بیایید فرض کنیم همه ایالت‌های دیگر همانطور که انتظار می‌رود، بازی کنند و به کاندیدای سنتی خودشان رای بدهند. این وضعیت به هریس ۲۲۶ رای الکترال و به ترامپ ۲۱۹ رای الکترال خواهد داد. این یعنی هریس ۴۴ رای و ترامپ ۵۱ رای تا عدد جادویی ۲۷۰ فاصله خواهند داشت.

در این صورت، پاسخ به این سوال که هر کدام از آن‌ها باید در چه تعداد ایالت خاکستری پیروز شوند، بستگی به تعداد آرای الکترال هر ایالت خاکستری دارد.

هر کدام از نامزد‌ها در صورت پیروزی در پنسیلوانیا، جورجیا و کارولینای شمالی که مجموعاً ۵۱ رای الکترال دارند، وارد کاخ سفید خواهند شد.

پنسیلوانیا به دلیل داشتن ۱۹ رای الکترال، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اگر این سه ایالت به ترامپ رای بدهند، هریس باید حداقل در چهار ایالت خاکستری دیگر از جمله حداقل یکی از دو ایالت جورجیا یا کارولینای شمالی برای ماندن در رقابت برنده شود.

از سوی دیگر، اگر دموکرات‌ها پنسیلوانیا را تصاحب کنند، مسیر ترامپ برای پیروزی در واقع بسیار سخت‌تر خواهد شد. اگر یکی از ایالت‌های میشیگان، کارولینای شمالی یا جورجیا هم به کاندیدای دموکرات رای بدهند، هریس به کمتر از ۱۰ رای نیاز خواهد داشت.

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها