کد خبر: 730743
تاریخ انتشار :

دولت مالیات ستانی بر پایه سرکشی به حساب‌هایی بانکی را تکذیب کرد

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور تاکید کرد که خبر «دستور سرکشی به حساب ‌های عموم مردم »کذب است.

دولت مالیات ستانی بر پایه سرکشی به حساب‌هایی بانکی را تکذیب کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور در واکنش به اخباری که دیروز درباره شیوه جدید اخذ مالیات و دستور پزشکیان درباره آن منتشر شده بود، گفت: آنچه امروز در برخی رسانه ها تحت عنوان «دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب های عموم مردم برای اخذ مالیات» منتشر شد یک دروغ آشکار و کذب محض بود. 

وی تاکید کرد: رئیس جمهور چنین دستوری نداده و اساسا چنین تصمیماتی در چارچوب مجاری قانونی و ذیل مصوبات مجلس امکان پذیر است. 

او ادامه داد: برنامه تعیین سازو کارهای عملی شفافیت اقتصادی نیز بر اساس مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، برای مبارزه با فرار مالیاتی کسانی است که درآمدهای هنگفت خود را پنهان می‌کنند و ارتباطی به عموم مردم ندارد. 

وی توضیح داد: اجرای این قانون به معنای بررسی تراکنش‌ها و حساب های عموم مردم نیست. 

طباطبایی گفت: داده محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی بخش کوچکی از پازل بزرگ شفافیت در اقتصاد است و هدف آن شناسایی کسانی است که درآمدهای کلان دارند و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:اقتضای صداقت حرفه ای در اطلاع رسانی این است که رسانه هایی که چنین اخباری را منتشر می کنند اگر تعمدی در نشر اکاذیب ندارند، در تنظیم خبر و انتشار برداشت‌ها مراقبت بیشتری داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها