کد خبر: 730939
تاریخ انتشار :

در مکزیک رخ داد؛

رییس سابق نهاد امنیتی به ۳۸ سال زندان محکوم شد

آمریکا رییس سابق نهاد امنیتی مکزیک را به ۳۸ سال زندان محکوم کرد.

رییس سابق نهاد امنیتی به ۳۸ سال زندان محکوم شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فرانس۲۴ نوشت: «جنارو گارسیا لونا» رئیس سابق اداره امنیت و سرکوب قاچاق مواد مخدر که توسط رئیس جمهور سابق مکزیک، «فیلیپه کالدرون» منصوب شده بود، به دلیل دریافت میلیون ها رشوه از کارتل های مواد مخدر به عنوان شریک جنایت آنها به ۳۸ سال زندان محکوم شد. او بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ رییس امنیت عمومی و پلیس فدرال مکزیک بود.

لونا درحالی به این حبس طولانی مدت محکوم شده که قرار بود در هنگام مسئولیت خود با گروه‌های جنایتکار و قاچاقچی مکزیکی مقابله کند. این مرد ۵۶ ساله، سال گذشته نیز در یک دادگاه در نیویورک به دریافت میلیون ها دلار رشوه برای اجازه دادن به کارتل سینالوآ برای قاچاق تن کوکائین محکوم شد. لونا به پرداخت جریمه دو میلیون دلاری هم محکوم شده است.

دادستان پیشنهاد حبس ابد را برای این مقام سابق مطرح کرده بود اما دادگاه او را به ۴۶۰ ماه زندان محکوم کرد. بریون پیس، دادستان ایالات متحده در بیانیه ای گفت: «حکم امروز جنارو گارسیا لونا گامی مهم در حمایت از عدالت و حاکمیت قانون است.»

گفتنی است مکزیک دهه‌ها است با فعالیت جنایت‌کارانه گروه‌‎های تبهکار و قاچاقچی مواد مخدر روبرو است. این کشور همواره شرکت‌های آمریکایی را به تامین سلاح برای این گروه‌ها متهم می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها