کد خبر: 731018
تاریخ انتشار :

شهادت سنوار؛ از شایعه سپر انسانی تا واقعیت جنگ با پهپاد

برخلاف ادعای رسانه‌های غربی یحیی سنوار نه تنها پشت سپر انسانی گروگان‌ها پناه نگرفته بود، بلکه تا آخرین لحظه جنگید. این را هم پهپاد اسرائیلی‌ها ثبت و ضبط کرده است.

شهادت سنوار؛ از شایعه سپر انسانی تا واقعیت جنگ با پهپاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - یحیی سنوار که بعد از اسماعیل هنیه رهبری جنبش حماس را به عهده گرفته بود، دیروز و در عملیاتی توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. بحث درباره جانشینی او که با گمانه‌زنی‌هایی پیرامون برادرش و خالد مشعل همراه است، همچنین تحیلی‌ها درباره حماس و آینده مقاومت در فلسطین به کنار؛ یکی از مباحث طرح شده از دیروز تاحالا نحوه شهادت سنوار بوده است. 

رسانه‌های غربی در روزهای اخیر شایعه درست کرده بودند که سنوار در تونل‌ها و با نزدیک خود نگه داشتن گروگان‌ها‌ از خود محافظت می‌کند! در واقع مدعی بودند که او یک سپر انسانی از گروگان ها برای خود ساخته است. ویدیویی که کوادکوپتر اسرائیلی ضبط کرده و حالا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اما نشان می‌دهد که اتفاقا سنوار تا اخرین لحظه جنگیده است. او در پشت سپر انسانی گروگان‌ها، بلکه با لباس رزم و در جنگ با صهیونیست‌ها زخمی و سپس شهید شده است. 

فیلم پهپاد اسرائیلی از آخرین لحظات حیات شهید سینوار نشان می‌دهد که او درحالیکه مچ دست راستش بر اثر شلیک گلوله تانک به ساختمان قطع شده، یک چوب را با دست چپ خود به سمت کوادکوپتر پرت می‌کند. دقایقی پس از این ویدیو تانک گلوله دوم را به ساختمان شلیک می‌کند و سینوار به شهادت می‌رسد.

با شهادت سنوار شایعه‌سازان هم رسوا شدند. اگرچه که آنها قبلا پیشتر درباره فرزندان هنیه نیز شایعه کرده بودند که خارج غزه در رفاه و آسایش زندگی می کنند ولی آنان نیز در غزه شهید شدند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها