کد خبر: 731021
تاریخ انتشار :

وزیر دفاع ایتالیا خواستار تقویت یونیفل شد

گوئیدو کروزتو، وزیر دفاع ایتالیا، به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به مقر یونیفل در لبنان، خواستار تقویت این گروه از صلح‌بانان شد.

وزیر دفاع ایتالیا خواستار تقویت یونیفل شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، کروزتو همچنین تاکید کرد که اسرائیل باید به قوانین بین المللی احترام بگذارد

این مقام که در صحن مجلس سنای ایتالیا در خصوص حملات اخیر اسرائیل به مقر یونیفل در لبنان گزارش ارائه می‌کرد، به یک هزار صلح‌بان ایتالیایی حاضر در این کشور اشاره نمود و افزود: «یونیفل باید تقویت شود و نیروهای لبنانی حضور پررنگتری داشته باشند».

کروزتو همچنین خاطرنشان کرد: ما نیاز به قوانین جدید در مورد مشارکت داریم. اسرائیل باید به ما کمک کند تا یونیفل را تقویت کنیم تا این نیروها قادر به ایجاد بازدارندگی حقیقی در برابر اعمال زور باشند.

وی سپس خواستار رعایت قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی شد و گفت که تل آویو باید از غیرنظامیان، در غزه و لبنان و نیروهای سازمان ملل محافظت کند».

اظهارات این مقام ایتالیایی در مورد مشارکت اسرائیل برای تقویت یونیفل در حالی است که رژیم صهیونیستی پیش از این و خطاب به این گروه از صلح بانان سازمان ملل گفته است که آنها باید مناطق مرزی محل نبرد با حزب الله را ترک کنند.

کروزتو نیز با اشاره به همین اقدام، گفت که خروج یونیفل در این برهه اعتبار سازمان ملل را زیر سوال می برد. وی در عین حال خاطرنشان کرد: «اما طرح‌های خروج به روز رسانی شده و در صورت لزوم آماده اجراست».

به گززارش ایرنا، یونیفل یا نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (United Nations Interim Force in Lebanon) گروهی از نظامیان حافظ صلح سازمان ملل هستند که از سازمان ملل متحد دستور می‌گیرند و بر اساس تصمیم شورای امنیت این نهاد و صدور قطعنامه ۴۲۵ شورای امنیت و همچنین قطعنامه ۴۲۶ این که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به لبنان اعزام شده‌اند تا عقب‌نشینی اسرائیل از این کشور را تایید کرده، صلح و آشتی را به منطقه بازگردانند و به دولت لبنان در افزایش نفوذ خود در منطقه کمک کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها