کد خبر: 731128
تاریخ انتشار :

واکنش نمایندگان مجلس به شهادت سنوار: راه مقاومت ادامه دارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کردند که او راه و فکر مقاومت زنده است و محکم‌تر ادامه خواهد داشت.

واکنش نمایندگان مجلس به شهادت سنوار: راه مقاومت ادامه دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در روز جمعه 27 مهرماه شهادت یحیی السنواررهبر حماس در حملات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه را تایید کرد.

به دنبال شهادت یحیی سنوار رئیس دفترسیاسی حماس، تعدادی از نمایندگان مجلس مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کردند که در زیر می‌خوانید:

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس:

«شهید سنوار به پیمانش با خدا با خون پاک خود عمل کرد. تصاویر مبارزه او تا پای جان، هزاران سنوار و نصرالله تربیت خواهد کرد؛ این بار در سراسر جهان زمانی که عزالدین قسام به شهادت رسید سنوار به دنیا نیامده بود.

شاید اهل مقاومت را بکشند ولی فکر مقاومت زنده است. عاش سعیداً و مات شهیدا»

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس:

«یحیی را شهید کردید، با هزاران رزمنده که یحیی اسطوره‌شان شد و با هزاران کودک فلسطینی که با اسطوره‌ی یحیی سنوارها قد می‌کشند، چه خواهید کرد؟»

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس:

«بی‌حسرت از جهان نرود هیچ‌کس به در

الا شهید عشق به تیر از کمان دوست»

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس:

«در مکتب مقاومت، فرماندهان اسلحه به دست و با لباس رزم، در میدان می‌جنگند و غرق در خون هم فریاد هل من مبارز سر می‌دهند.

درس امروز یحیی السنوار، ایستاده و مردانه جنگیدن است و آخرین تصویر از او معنی این شعر است:

رقص اندر خون خود مردان کنند...

هنیئاً لک الشهادة یا بطل»

احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس:

«فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر… شهادتت مبارک مرد باشرف؛ در زمانه عسرت و غروب مردانگی و شرافت و غیرت در جهان عرب شهادت برازنده تو بود و جز این در سرنوشت تو انتظاری نبود.»

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«یحیی سنوار بعد از عمری مجاهده و نبرد با سیاهی و ظلمت، در قلب میدان جنگ و در رویارویی مستقیم با دشمن، تا آخرین لحظه ایستاد و شرافتمندانه به فیض شهادت نائل آمد. نحوه شهادت سنوار یک الگوی کامل برای جبهه مقاومت و هر انسان آزادی خواهی در تمام دوران ها خواهد بود.»

محمود نبویان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«سگ هار آمریکا مجاهد مومن دیگری را دریده است. یقین بدانیم تا تروریست‌های صهیونیست در منطقه هستند منطقه غرب آسیا روی آرامش را نخواهد دید.»

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«برخلاف تصور صهیونیست‌ها، انتشار فیلم شهادت او حماقت رسانه‌ای بود.  تصویر لحظه شهادت السنوار می‌تواند یک اسطوره برای مجاهدان نسل بعد مقاومت شود؛ کسی که تا آخرین نفس جنگیده و در آخر و با یک دست قطع‌شده و تنی پر از زخم، مقاومت را کنار نمی‌گذارد ولو با پرتاب سلاح یا چوب در دست.»

فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون زنان مجلس:

«جهان بداند فلسطین عزیز هزاران که نه میلیون‌ها یحیی سنوار و اسماعیل هنیه دارد. قهرمان بزرگ شهید یحیی سنوار مجاهدانه تا آخرین نفس جنگید و اینک به نماد و الگویی برای مبارزه با ظلم تبدیل شده، شهادتش روح تازه‌ای به ملت فلسطین می‌بخشد و قطعا راه مقاومت بعد از این محکم‌تر ادامه خواهد داشت.»

سمیه رفیعی نماینده تهران:

«یحیی سنوار بعد از عمری مجاهدت و نبرد با ظلم در خط اول و در رویارویی مستقیم، تا آخرین لحظه ایستاد و شرافتمندانه به فیض شهادت نائل آمد. او جاودانه شد و الگوی کامل برای هر انسان آزاده در تمام دوران ها خواهد بود. شهادت قهرمانان، خللی در مسیر مقدس جبهه مقاومت ایجاد نخواهد کرد.»

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت:

«شهادت اسوه مقاومت شهید یحیی سنوار اثبات کرد فرماندهان مقاومت در کنار مردم خود هستند.»

منصور شکراللهی نماینده کهنوج:

«شهادت فرمانده دلاور یحیی سنوار رهبر جبهه مقاومت توسط رژیم منحوس صهیونیستی تسلیت باد. شهید یحیی سنوار فرمانده شجاعی بود که در میدان نبرد تا آخرین نفس ایستادگی کرد و به شهادت رسید، مسیر او الهام بخش تمامی آزادگان جهان خواهد بود وبا شهادت وی جبهه مقاومت از حرکت باز نخواهد ایستاد.»

محمدجواد عسکری نماینده داراب:

«یاد و خاطره مجاهد و فرمانده شهید یحیی سنوار همیشه در ذهن و ضمیر آزادگان جهان ماندگار و بر تارک هستی می درخشد و نهضت جهانی مقاومت را زنده نگه می دارد.»

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار:

«نماد مقاومت و آزادی خواهی و ظلم ستیزی و حق طلبی و نبرد تا شهادت. تاریخ، دوران بعد از شهادت او را به گونه ای دیگر ثبت خواهد کرد.»

مالک شریعتی نماینده تهران:

«رژیم صهیونی، با انتشار تصاویر لحظات شهادت سنوار، خطای داعش در انتشار تصویر اسارت منجر به شهادت محسن حججی را تکرار کرد. خداوند متعال، گاهی دوستانش را به دست دشمنانش در تاریخ اسطوره می‌کند؛ آنچنان که حسین بن علی علیه السلام توسط شمر و یزید در کربلا جاودانه شد.»

علی خضریان نماینده تهران:

«شهادت فرمانده شجاع، شهید یحیی السنوار با لباس رزم و در وسط میدان مبارزه با رژیم صهیونسیتی، ضمن اینکه باطل السحر دروغ پردازی رسانه‌ای دشمن پیرامون مخفی شدن فرماندهان بود، روح مقاومت را به پرواز درآورد تا او الگوی نوجوانان و کودکانی شود که راهش را برای آزادی فلسطین ادامه می‌دهند.»

محمدرضا احمدی نماینده رشت:

«بار دیگر خون یحیی مظلومانه در فلسطین ریخته شد و این بار نیز این خون تا نابودی ظالمان ز جریان باز نخواهد ایستاد.

 سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیّا شهید قهرمان یحیی السنوار»

علی بابایی کارنامی نماینده ساری:

«در خط مقدم نبرد بود، بی‌هراس و رو در روی دشمن در کنار همرزمانش و تا آخرین نفس جنگید و تسلیم نشد فرمانده قهرمان شهید یحیی السنوار»

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر:

«شهادتش داغ بزرگی است. او مرد میدان بود و شهادت در میدان برازنده‌اش بود.»

جعفر قادری نماینده شیراز:

«محل شهادت یحیی‌سنوار و نحوه برخورد با او اشغالگران صهیونیستی در آخرین لحظات زندگی، نشان داد که فرماندهی ایشان در حماس از نوع امامت است نه از نوع هدایت. تا زمانی که رزمندگان فلسطینی به وسیله چنین فرماندهانی امامت می‌شوند شکست برای آنها معنی و مفهومی ندارد.»

فرشاد ابراهیم پور نماینده ایذه و باغملک:

«شهادت یحیی السنوار مصداق روشن جهاد فی سبیل الله و تجلی سنت استقامت است؛ مجاهدت و شهادت در راه خدا همواره مایه عزت و تقویت اراده امت اسلامی بوده و خواهد بود.»

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها