کد خبر: 731213
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد؛

حمله به منزل نتانیاهو کار کی بود!؟

به منزل نتانیاهو حمله پهپادی شد. اسرائیلی‌ها ایران را متهم می‌کنند! ایران می‌گوید که کار حزب‌الله بوده؛ برخی تحلیلگران ایرانی اما کلا قضیه را مشکوک و اقدام ساختگی علیه ایران می‌دانند!

حمله به منزل نتانیاهو کار کی بود!؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - در جریان درگیری‌ها در خاورمیانه شاهد بودیم که دیروز پهپاد حزب‌الله تا خانه نتانیاهو رسید! طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی بر اثر انفجار این پهپاد به ساختمانی در قیساریه خساراتی وارد شد.

شبکه الجزیره اعلام کرد که این پهپاد تا «قیساریه» در جنوب حیفا یعنی محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونسیتی رسیده اما او انجان نبوده است.

نتانیاهو نیز در اولین واکنش به عملیات حزب‌الله گفت: ما تا پایان ادامه خواهیم داد و هیچ چیزی ما را در این راه باز نخواهد داشت.

جزئیات عملیات

 کارشناس شبکه العربی در شرح جزئیات این حمله گفت: اینکه چگونه این پهپاد به محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسیده شکاف و نفوذ بزرگی برای امنیت اسرائیل به صورت آشکار و خطرناک است.
وی درباره اینکه جبهه مقاومت چگونه این پهپاد‌ها را ارسال کرده که به اهداف خود اصابت کرده‌اند نیز گفت: مقاومت عملیاتی ترکیبی انجام می‌دهد به این صورت که ابتدا پهپاد‌هایی را برای درگیر کردن سامانه پدافندی ارسال می‌کند. در همین حین پهپاد‌های انفجاری را به سمت اهداف مورد نظر خود ارسال می‌کند.
به گفته او، در این حمله نیز پهپاد به ۷۰ کیلومتری جنوب حیفا و منطقه قیساریه و محل اقامت نخست وزیر اسرائیل رسیده است.
وی درباره نتیجه این عملیاتت نیز گفته:، اما نتیجه این حمله هر چه باشد، رسیدن پهپاد به محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک نفوذ بزرگ و همه جانبه برای این رژیم است. زیرا پهپاد به محل اقامت بالاترین مقام این رژیم رسیده است و گنبد آهنین و هیچ یک از سامانه‌های پدافندی نتوانسته‌اند مانع آن شوند و این یک مرحله جدید از نبرد میان اسرائیل و مقاومت است.

تحلیل رسانه‌ها

همان‌طور که انتظار می‌رفت این عملیات با واکنش‌ها و البته شایعه‌سازی‌هایی همراه شد.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی نوشت: این حمله پهپادی یک مصداق دیگر از ضعف سامانه پدافندی اسرائیل است. این رسانه آمریکایی به هلاکت چهار نظامی صهیونیست و زخمی شدن ۶۱ نظامی دیگر در حمله پهپادی چند روز پیش حزب الله لبنان به مقر تیپ گولانی در حیفا اشاره کرد و افزود: باوجود ترور «محمد سرور» مسئول یگان پهپای حزب الله لبنان در ماه سپتامبر، حملات پهپادی به اسرائیل افزایش یافته است.

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقامات سابق و کنونی رژیم صهیونیستی نوشت: دستگاه های امنیتی اسرائیل در تلاش هستند تا سامانه‌های پدافندی را برای رهگیری پهپادهای حزب الله تقویت کنند اما هم اکنون برای رهگیری این پهپادها با مشکل مواجه هستند.

شایعه‌سازی علیه ایران

در مرحله بعدی شاهد این بودیم که برخی رسانه‌ها ایران را متهم به دست داشتن در این حمله پهپادی کردند. اتهامی که با واکنش جدی در ایران مواجه شد. نمایندگی ایران در نیویورک در پاسخ به سوال وال‌استریت‌ژورنال پیرامون اتهامات رژیم صهیونیستی به ایران در خصوص نقش داشتن در حمله پهبادی به رزیدانس نتانیاهو، اعلام کرد: ما قبلاً پاسخ رژیم را داده‌ایم. این اقدام از سوی حزب‌الله لبنان صورت گرفته است.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز شنبه شب در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره حمله ادعایی صورت گرفته به مقر نتانیاهو و فضاسازی صهیونیست‌ها در این خصوص، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بر بنیاد دروغ و تحریف واقعیت‌ها شکل گرفته و دروغ پراکنی، رویه جاری و همیشگی این رژیم و سردمداران جنایتکار آن است.

واکنش‌ها

در توییتر فارسی نیز این ماجرا با واکنش‌هایی همراه بود و حتی مشکوک تلقی شد. حسام‌الدین آشنا، فعال سیاسی نوشت: «گذشت آن زمان که با وقایع ساختگی، برای حمله به دیگر کشورها فضاسازی می‌کردید».

وحید ایمانی، فعال رسانه‌ای نیز با اشاره به همین تحلیل «آشنا» نوشت: «مشکوک‌ترین اتفاق امروز را می‌توان حمله پهپادی به منزل نتانیاهو خواند!

1.گویا با هلی‌کوپتر پهپاد را اسکورت می‌کنن

2.پهپاد به منزل خالی اصابت می‌کند

3.بی‌بی کمتر از یک ساعت فیلم منتشر می‌کند

4.حزب‌الله مسئولیت حمله را قبول نکرده

4.اسرائیل ایران را مسئول حمله اعلام کرده»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها