کد خبر: 731493
تاریخ انتشار :

رایزنی نماینده بایدن با علی‌اف و بایراموف پیرامون صلح با ارمنستان

دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و یکی از مدیران ارشد شورای امنیت ملی این کشور در سفر به باکو با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، از جمله آخرین وضعیت معاهده صلح میان ارمنستان و آذربایجان گفت‌وگو کردند.

رایزنی نماینده بایدن با علی‌اف و بایراموف پیرامون صلح با ارمنستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، امروز (دوشنبه) میزبان هیات دیپلماتیک آمریکایی به ریاست «مایکل کارپنتر» دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و مدیر ارشد بخش اروپا در شورای امنیت ملی این کشور بود.

خبرگزاری آپا به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داد: در این دیدار، مسائل دوجانبه و منطقه‌ای میان آذربایجان و آمریکا و وضعیت فعلی و چشم‌انداز روند عادی‌سازی روابط میان آذربایجان و ارمنستان مورد بحث قرار گرفت.

همچنین بر اهمیت ارتقای تلاش‌ها برای ایجاد تحولاتی مثبت در روابط دوجانبه میان جمهوری آذربایجان و آمریکا و مشخص کردن چشم‌اندازهای همکاری‌های آینده تاکید شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد بایراموف به هیات آمریکایی درباره روند مرتبط با عادی‌سازی روابط و توافق صلح میان آذربایجان و ارمنستان و نشستی که اخیرا در استانبول برگزار شد، توضیحاتی ارائه داد.

 

به‌رغم پیشرفت‌های قابل‌توجه در مذاکرات صلح، تاکید شد که جدی‌ترین مانع در مسیر امضای توافق نهایی صلح، تداوم چشم‌داشت ارضی به قلمرو جمهوری آذربایجان در برخی اسناد حقوقی و سیاسی ارمنستان، به‌ویژه قانون اساسی آن است.

در این نشست، درباره مسائل منطقه‌ای در حیطه منافع طرفین نیز تبادل‌نظر شد.

خبرگزاری آپا همچنین گزارش داد که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز با مایکل کارپنتر دیدار و بر اهمیت حمایت آذربایجان از مسائل در دستورکار صلح منطقه‌ای تاکید کرد.

علی‌اف همچنین گفت که ارائه پیشنهادات نهایی ارمنستان درباره توافق صلح پس از ۷۰ روز، باعث پیش آمدن برخی شبهات درباره قصد این کشور در پیشبرد این روند می‌شود. او با بیان اینکه متن قانون اساسی ارمنستان در خصوص قره‌باغ «مانع اصلی» امضای توافق صلح است، تاکید کرد که باکو اقدامات قاطعی برای پیشبرد این روند انجام خواهد داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها