کد خبر: 731570
تاریخ انتشار :

سفیر ایران در عراق: اسرائیل به دنبال کشاندن آمریکا به جنگ با ایران است

سفیر ایران در عراق به تشریح اهداف پشت‌پرده جنگ‌طلبی نتانیاهو در سطح منطقه پرداخت.

سفیر ایران در عراق: اسرائیل به دنبال کشاندن آمریکا به جنگ با ایران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدکاظم آل صادق در گفتگو با خبرفوری با اشاره به گسترش دایره جنایات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر، ادامه این روند را تهدیدی برای تمام کشورها از جمله کشورهای غربی و حامیان رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت تحرک بیشتر کشورها برای متوقف کردن جنایات نتانیاهو تاکید کرد.  

او درباره چشم‌انداز تحولات منطقه باتوجه به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نتانیاهوی جنایتکار پس از شکست در غزه و ناتوانی در تحقق اهداف خود، جنگ را به لبنان کشاند و به دنبال گسترش دامنه جنگ به ایران و درگیر کردن کل منطقه و نتیجتا روشن کردن آتش نبرد بین آمریکا و جمهوری اسلامی است.

سفیر کشورمان در عراق با اشاره به اشتباهات محاسباتی و غفلت کابینه رژیم صهیونیستی درباره توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز دست بسته نیست و چنانچه صهیونیست‌ها مرتکب حماقتی شوند پاسخ سختی دریافت خواهند کرد و به هر هدفی در ایران از سوی صهیونیست‌ها حمله شود جمهوری اسلامی ایران هم هدفی مشابه در سرزمین‌های اشغالی را به شدت مورد حمله قرار خواهد داد.

آل صادق با تاکید بر اینکه آمریکا هم به قدرت جمهوری اسلامی واقف است اظهار کرد: امروز حزب الله لبنان، با وجود شهادت سید حسن نصرا... و برخی از فرماندهانی عالیرتبه این جنبش، رژیم صهیونسیتی را بیچاره کرده است. در سال 1982، صهیونیست‌ها ظرف سه روز خود را به بیروت رساندند اما اکنون سه هفته است که در جا می زنند و قادر نیستند حتی یک روستا را در جنوب لبنان تصرف کنند.

برخی کشورها اعلام کردند که اجازه نخواهند داد آسمانشان برای حمله حمله به جمهوری اسلامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گیرد و برخی هم گفته اند که چنانچه نتانیاهو حمله‌ای به جمهوری اسلامی داشته باشد ایران حق دارد که از خود دفاع کند

سفیر کشورمان در عراق با بیان اینکه صهیونیست‌ها روزانه چندین کشته و زخمی می‌دهند افزود: صهیونیست‌ها ساختمان‌ها را هدف قرار می‌دهد اما حزب ا... و مقاومت فلسطین، سربازان و افسران رژیم صهیونیستی را به هلاکت می‌رسانند و زخمی می‌کنند. حزب الله پیش از این معادله حیفا مقابل ضاحیه را مطرح کرده بود اما امروز معادله ضاحیه مقابل تل آویو مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی قطعا شکست خورده است و صرفا دنبال کشاندن آمریکا به جنگ با جمهوری اسلامی است اظهار کرد: وزیر خارجه محترم ما جناب آقای دکتر عراقچی در سفر منطقه‌ای که داشتند با رهبران کشورهای منطقه صحبت و در خصوص راه‌حل دیپلماتیک مذاکره کردند. در این میان کشورهای اروپایی بویژه فرانسه که روابط خوبی هم با لبنان دارد باید تحرک و فعالیت بیشتری داشته باشد تا نگذارند نتانیاهو به خاطر منافع شخصی خود منطقه را به آتش بکشاند چراکه در صورت وقوع چنین وضعیتی، طبیعتا منافع غرب هم در منطقه به خطر خواهد افتاد.

آل صادق در پاسخ به سوالی درباره اهمیت نقش گروه‌های مقاومت عراق در مقابله با اسراییل و همراهی با سایر ارکان جبهه مقاومت گفت: گروه‌های مقاومت عراق از ابتدای بحران به عنوان عضوی فعال از جبهه مقاومت، ضربات جدی به اهدافی در فلسطین اشغالی وارد کردند و این ضربات همچنان ادامه دارد.

سفیر کشورمان در عراق تصریح کرد: رژیم اشغالگر و نتانیاهوی کودک کش در بد ورطه‌ای گیر کرده‌اند و به قول خودشان در حال حاضر در هفت جبهه می جنگند. در چنین شرایطی ما قویا معتقدیم پیروزی از آن جبهه مقاومت خواهد بود و شکست صهیونیست‌ها قطعی است .

آل صادق همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان همگرایی کشورهای اسلامی در مقابله با گسترش جنایات اسراییل در لبنان و غزه و همچنین حمایت از تهران با توجه به احتمال حمله رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران گفت: با مذاکراتی که از سوی جناب آقای دکتر عراقچی در سفر منطقه‌ای اخیر ایشان انجام شد ما شاهد رویکردی متفاوت از سوی کشورهای منطقه شدیم.

وی ادامه داد: برخی کشورها اعلام کردند که اجازه نخواهند داد آسمانشان برای حمله حمله به جمهوری اسلامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گیرد و برخی هم گفته اند که چنانچه نتانیاهو حمله‌ای به جمهوری اسلامی داشته باشد ایران حق دارد که از خود دفاع کند و این نشاندهنده میزان همگرایی کشورهای اسلامی و منطقه در خصوص تجاوزات رژیم جنایتکار صهیونیستی و سگ هار آن یعنی نتانیاهو می باشد.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها