کد خبر: 731716
تاریخ انتشار :

رایزنی بلینکن با مقامات صهیونیست درباره چه بود؟

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با رئیس اسرائیل دربارۀ تلاش‌های جاری برای کاهش تنش در منطقه گفت‌وگو کرده و بر اهمیت پایان دادن به جنگ به گونه‌ای که آزادی گروگان‌ها را تضمین کند و شرایط را برای ثبات منطقه‌ای گسترده‌تر ایجاد کند، تاکید کرد

رایزنی بلینکن با مقامات صهیونیست درباره چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - آنتونی بلینکن دیروز در یازدهمین سفر خود به خاورمیانه طی یک سال گذشته، وارد سرزمین‌های اشغالی شد. آن هم درحالی که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان ادامه دارد. آنطور که وبگاه عرب ۴۸ درباره سفر او نوشته بود، «هدف از این سفر تلاش برای از سرگیری مذاکرات در مورد توافق تبادل اسرا و پایان جنگ در شرایطی است که برآورد‌های دولت آمریکا نشان می‌دهد شانس موفقیت بلینکن در پیشبرد مذاکرات با حماس بسیار کم شده است. بلینکن تلاش می‌کند تا نتانیاهو را متقاعد کند که قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایران حمله نکند».

بعد از انجام رایزنی‌های وزیرخارجه آمریکا با مقامات رژیم صهیونیستی، وزارت خارجۀ آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «بلینکن با رئیس اسرائیل دربارۀ تلاش‌های جاری برای کاهش تنش در منطقه گفت‌وگو کرده و بر اهمیت پایان دادن به جنگ به گونه‌ای که آزادی گروگان‌ها را تضمین کند و شرایط را برای ثبات منطقه‌ای گسترده‌تر ایجاد کند، تاکید کرد».

در حالی که آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در انجام جنایات علیه مردم غزه و لبنان است، ادعا کرد: «بلینکن بر لزوم ورود مجدد کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد».

گفتنی است، همزمان با سفر بلینکن به سرزمین‌ها اشغالی، یک مقام آمریکایی مدعی شده که او در دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی از آنها خواسته به صورت علنی برنامۀ موسوم به «طرح ژنرال‌ها» در شمال غزه را تکذیب کنند.

«طرح ژنرال‌ها» نام طرحی است که گفته می‌شود رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای آن در شمال غزه است. هدف این طرح، تخلیۀ کامل شمال غزه و تبدیل کردن آن به منطقۀ حائل است. چنانچه بعد از دستور اسرائیل غیرنظامی‌ها در این منطقه باقی بمانند به عنوان اهداف مشروع نظامی در نظر گرفته خواهند شد.

این طرح علاوه بر این به دنبال جلوگیری کامل از رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه و دیگر اقلام ضروری به شمال غزه است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها