کد خبر: 732475
تاریخ انتشار :

چرا نه بزرگنمایی نه کوچک‌انگاری؟

رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت فرمودند؛ «شرارت رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری.»

چرا نه بزرگنمایی نه کوچک‌انگاری؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، محمد صفری در سرمقاله سیاست روز نوشت:

رژیم اسرائیل سعی دارد این حمله را بزرگنمایی کند و دستاوردهای آن را ویژه جلوه دهد، تا بتواند افکار عمویم داخلی خود را در شرایطی که با بحران روبرو است آرام و قانع کند.
عملیات موشکی ایران اسلامی با نام وعده صادق یک و ۲ با بهره گیری از موشک‌های بالستیک انجام شد. هزینه این موشک‌ها در قبال هزینه‌ای که رژیم اسرائیل برای مهار حملات کرد بسیار سنگین بود. در عملیات موشکی وعده صادق ۲ ایران از موشک‌های هایپر سونیک نیز بهره برد تا به دشمن تفهیم کند که ایران دارای تسلیحات ویژه‌ای است.
پس از چندین روز رجز خوانی و تهدیداتی که از سوی سران رژیم صهیونیستی علیه ایران صورت گرفت، عملیات آنها با ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده اف ۳۵ علیه ایران انجام شد، عملیاتی که حتی جنگنده بمب افکن‌های رژیم جعلی اسرائیل جرأت نکرد وارد مرز هوایی جمهوری اسلامی ایران شود و از آن سوی مرزها اقدام به شلیک موشک‌های هوا به زمین کروز خود نمود.
به گفته سران رژیم جعلی اسرائیل بیش از ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده در عملیات علیه ایران شرکت داشت.
این حجم از هواپیمای جنگنده در یک عملیات هوایی برای هدف قرار دادن اهداف زمینی کم نیست. حتی زیاد است اما آن نتیجه‌ای که از عملیات در نظر فرماندهان رژیم صهیونستی بود محقق شد؟
عملیات رژیم موقت و جعلی اسرائیل از چند جهت قابل تجزیه و تحلیل است.
نکته‌ای که فرمانده کل قوا به آن اشاره کردند نکته مهم و اصلی ماجرا است. نه بزرگ جلوه دادن عملیات نه کوجک شمردن آن. برخی آن را کوچک دانستند و برخی دیگر بزرگنمایی کردند اما بررسی آن نشان می‌دهد که عملیات بزرگ بود در حالی که واکنش ایران بسیار قاطع و حساب شده بود و توانست مقابل حملات موشکی رژیم جعلی اسرائیل سربلند بیرون بیاید.
از این جهت، رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید کوچک انگاری شود به این دلیل است که اسرائیل با تمام قوا وارد عمل شد و هر آنچه در چنته داشت برای ضربه به ایران به کار برد.
کشورهای دیگر نیز در عملیات به یاری رژیم آمدند، آمریکا قطعا نقش داشت و از نظر راهبری، اطلاعاتی کمک حال آن بود برخی کشورهای اروپا نیز به یاری آمدند و بر اساس اطلاعاتی که دریافت شده برخی هواپیماها از پایگاه نظامی آمریکا در آلمان به پرواز در آمدند و سامانه‌های راداری آمریکا نیز در اختیار اسرائیل قرار داشت.
اما آن بخش که گفتند نباید بزرگنمایی شود به این دلیل است که با وجود حمله گسترده رژیم اسرائیل با کمک آمریکا و دیگران، ایران به راحتی از پس آن بر آمد. پدافند هوایی ایران توانست به خوبی در مقابل موشک‌های کروز جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ آمریکایی مقابله و آنها را منهدم کند.
بسیاری از موشک‌های پرتاب شده از جنگنده‌های اف ۳۵ همزمان با ورود به حریم هوایی ایران هدف موشک‌های پدافند هوایی ارتش قرار گرفت و نابود شد. نابودی آنها پیش از ورود به خاک ایران بود گرچه چند فروند به برخی از مواضع برخورد کرد که شهادت ۴ تن از نیروهای پدافند هوایی ایران نشان دهنده همین است. جنگ است زد و خورد دارد.
با این وجود اکنون رژیم اسرائیل سعی دارد برای خود دستاورد سازی کند، اما به سادگی می‌توان با مقایسه تصاویری که از عملیات وعده صادق ۲ در رسانه‌های جهان و فضای مجازی و شبکه‌های گوناگون آن پخش شد با تصاویری از حمله هوایی رژیم صهیونی به ایران به این نتیجه حقیقی و واقعی دست یافت که بسیاری از موشک‌های ایران به اهداف از پیش تعیین شده برخورد کرد و مواضع را نابود کرد هر چند اسرائیل به شدت سانسور خبری می کند.
اما تصاویری که از حمله رژیم جعلی اسرائیل به ایران پخش شد حتی رسانه‌های وابسته و حامی این رژیم هم از کمبود تصویر رنج بردند، چرا که تصاویر به وضوح نشان می‌داد موشک‌ها همچون پشه نابود می‌شوند. مقایسه تصاویر منتشر شده در عملیات صادق ۲ با عملیات صهیونیست‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی قدرت سخت و نرم ایران را نیز به دشمن تحمیل کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندی ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها