کد خبر: 732479
تاریخ انتشار :

اوکراین از روسیه دعوت می‌کند که به کنفرانس صلح بیاید؟

وزیر امور خارجه اوکراین در یک نشست با همتای آفریقایی خود گفت که کشورش آماده است تا روسیه را به کنفرانس صلح ماه نوامبر دعوت کند.

اوکراین از روسیه دعوت می‌کند که به کنفرانس صلح بیاید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آندری سیبیها، وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه در یک نشست خبری مشترک با «رونالد لامولا» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در شهر پرتوریا پایتخت این کشور به خبرنگاران گفت که اوکراین آماده است نمایندگان روسیه را برای دومین نشست جهانی صلح دعوت کند.

سیبیها گفت که او در آفریقای جنوبی است تا روابط سیاسی کشورش را با مقامات این کشور تقویت کند.

او روز یکشنبه با اصناف و انجمن‌های بازرگانی آفریقای جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.

اولین نشست صلح اوکراین در ماه ژوئن در سوئیس برگزار شد و روسیه به آن دعوت نشد.

ماه گذشته، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت کشورش در حال آماده شدن برای برگزاری دومین نشست صلح اوکراین در ماه نوامبر است که البته تاریخ مشخصی برای این کنفرانس معین نکرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه اوکراین چهارشنبه هفته گذشته در چارچوب یک سفر ۶ روزه به چهار کشور خاورمیانه و آفریقا وارد عمان شده بود. در بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده بود که سیبیها از ۲۳ تا ۲۸ اکتبر از آنگولا، مصر و آفریقای جنوبی نیز بازدید خواهد کرد.

این سفر پس از سفر سه روزه وی به ترکیه انجام می شود، جایی که وی با هاکان فیدان همتای ترک خود و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت وگو و همچنین در نمایشگاه دفاع و هوافضا ساها اکسپو ۲۰۲۴ شرکت کرد.

در این بیانیه آمده است که سفر وزیر خارجه اوکراین با هدف ترویج فرمول صلح، توسعه گفت وگوهای سیاسی، تثبیت حمایت های بشردوستانه و انرژی از اوکراین، توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندی ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها