کد خبر: 704276
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

آدرس انحرافی کاخ کرملین در انتخابات 2024

آیا رئیس جمهور روسیه واقعا حامی بایدن و دموکراتهاست یا وی آدرس غلطی را در حمایت اخیر خود از بایدن به نظام بین الملل و رای دهندگان آمریکایی مخابره کرده است؟!

 آدرس انحرافی کاخ کرملین در انتخابات 2024
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - این روزها برخی رسانه های آمریکایی در حال پاسخ دادن به یک سوال انتخاباتی هستند:آیا رئیس جمهور روسیه واقعا حامی بایدن و دموکراتهاست یا وی آدرس غلطی را در حمایت اخیر خود از بایدن به نظام بین الملل و رای دهندگان آمریکایی مخابره کرده است؟!

واقعیت امر این است که حضور ترامپ در کاخ سفید، منجر به تضعیف ناتو، رشد جریانات ملی گرای افراطی در اتحادیه اروپا و ایجاد شرایط سخت تر برای زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در میدان و فرامتن جنگ خواهد شد.در چنین شرایطی مسجل است که کاخ کرملین در بین دو گزینه ترامپ و بایدن، رئیس جمهور سابق امریکا را به رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید ترجیح می دهد.با این حال قطعا کاخ کرملین و وزارت خارجه هرگز به صورت صریح حمایت خود از بازگشت ترامپ به واشنگتن را در مواضع رسمی خود اعلام نخواهند کرد.مروری بر آنچه طی روزها و هفته های اخیر در این خصوص رخ داده، گویای همه چیز است ماجرا از جای آغاز شد که پاول زاروبین گزارشگر تلویزیونی روسیه از  پوتین پرسید: «برای ما، چه کسی بهتر است، بایدن یا ترامپ؟».

ولادیمیر پوتین به سرعت پاسخ داد: «بایدن. او تجربه بیشتری دارد، فردی قابل پیش‌بینی است، او سیاستمداری به سبک و سیاق سنتی است.»

تازه این همه حرف او نبود.رهبر کرملین از توانایی رئیس جمهور آمریکا برای انجام وظایفش دفاع کرد و گزارشهایی که حکایت از ناتوانی جسمی بایدن داشت را زیر سوال برد:

«وقتی در سوئیس با بایدن ملاقات کردم - درست است که چند سال پیش بود - اما برخی همان زمان می‌گفتند که او قادر به انجام وظیفه نیست. من شاهد چنین چیزی نبودم. بله کاغذهایش را مرور می‌کرد. راستش من هم همین کار را کردم. اهمیتی ندارد. در مورد اینکه او سرش را یک بار موقع پیاده شدن از هلیکوپتر به جایی کوبیده هم باید بگویم چه کسی می‌تواند ادعا کند تاحالا سرش را به جایی نزده؟».

این کلمات را یک رهبر کرملین بیان می‌کند که  بایدن قبلا یک «دیکتاتور » خوانده و او را به «عطشی غیراخلاقی برای تسخیر خاک و قدرت» متهم کرده است.در مقابل، ترامپ  پوتین را «باهوش» و «یک نابغه» توصیف کرده است. او حتی پیشنهاد کرده که روسیه را «تشویق» خواهد کرد به هر عضو ناتو که صورت‌حساب خود را به این پیمان نظامی نمی‌پردازد حمله کند.

اما اگر رئیس جمهور روسیه به طور پنهانی هوادار ترامپ است، چرا علنا می‌گوید که جو بایدن را در کاخ سفید ترجیح می‌دهد؟زیرا حمایت علنی پوتین از ترامپ،  هدیه ارزشمندی برای کارزار انتخاباتی بایدن می‌بود.دشمنان سیاسی دونالد ترامپ فورا با اشاره به این حمایت، او را متهم به تبانی با کرملین، و داشتن رابطه با روسیه دو سال بعد از حمله تمام عیار این کشور به اوکراین می‌کردند.این اصلا به آرای جمهوری‌خواهان کمکی نمی‌کرد.اگر دونالد ترامپ نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ شود، از سوالات درباره پوتین و روسیه گریزی نخواهد داشت.اما تیم ترامپ حالا می‌تواند به این اظهارات کرملین درباره بایدن اشاره کند و مدعی شود که مسکو در جریان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، صرفا از تیم سیاسی حاضر در کاخ سفید یعنی دموکراتها حمایت خواهد کرد! 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها