کد خبر: 717278
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با اسماعیل گرامی‌مقدم

پزشکیان دولت اصلاح‌طلبی تشکیل می‌دهد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کار انتخاب اعضای کابینه با شخص آقای پزشکیان است اما جبهه اصلاحات آمادگی کمک کارشناسی به رئیس جمهور منتخب را دارد.

پزشکیان دولت اصلاح‌طلبی تشکیل می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - درباره ترکیب کابینه مسعود پزشکیان دیدگاه های مختلفی مطرح می‌شود. برخی به استناد اظهارات پزشکیان در مناظرات نامزدها معتقدند از اصلاح‌طلب و اعتدالی تا اصولگرایان در رقم زدن این پیروزی نقش داشتند بنابراین یک دولت کارآمد فراجناحی مطالبه جامعه و نیاز کشور است اما در مقابل این دیدگاه تحلیلگرانی هستند که پزشکیان را مدیون حمایت جبهه اصلاحات می دانند و معتقدند کابینه او باید رنگ و بوی اصلاح طلبی به خود بگیرد.

اسماعیل گرامی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار نامه‌نیوز درباره ترکیب کابینه دولت چهاردهم گفت: وجه ممتاز انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم این بود که دو قطب اصولگرایی و اصلاح طلبی با هم رقابت کردند. آقای پزشکیان به اردوگاه اصلاح طلبی متعلق است، لذا مردم به نامزد جریان اصلاحات رأی دادند.

وی افزود: دولت چهاردهم باید براساس اعتقاد و باور اصلاح طلبی کابینه تشکیل دهد و در جهت رسیدگی به مطالبات مردم گام بردارد. البته می شود برای تعامل سیاسی با جریانات دیگر سیاسی، یکی دو نفر از چهره های معتدل جناح راست نیز در کابینه دولت آقای پزشکیان حاضر باشند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اعضای کابینه دولت چهاردهم باید از افراد پاکدست بدون مسئله باشند، یادآور شد: این ویژگی بسیار مهمی است چون شخص رئیس جمهور منتخب نیز چنین ویژگی هایی دارد بنابراین وزرا و معاونان او نیز باید از همین جنس باشند.

وی داشتن دانش و تجربه کافی در حوزه تخصصی را از دیگر ویژگی های لازم برای انتخاب وزرای دولت آینده خواند و افزود: کار انتخاب اعضای کابینه با شخص آقای پزشکیان است اما جبهه اصلاحات آمادگی کمک کارشناسی به رئیس جمهور منتخب را دارد. حالا باید دید آقای پزشکیان چقدر متمایل به استفاده از نظر کارشناسی جریان اصلاحات است.

گرامی مقدم با بیان اینکه جبهه اصلاحات در انتخابات از آقای پزشکیان حمایت کرد و حالا نیز باید پاسخگو به ملت باشد، گفت: بهتر است که آقای پزشکیان از جبهه اصلاحات کمک کارشناسی بگیرد تا به وعده های انتخاباتی عمل کند چون جبهه اصلاحات باید در آینده پاسخگوی عملکرد دولت آقای پزشکیان باشد.

وی درباره نقش محمدجواد ظریف در دولت مسعود پزشکیان افزود: آقای ظریف شخصیت محترم و کارشناس در حوزه دیپلماسی است، حتما او نیز به آقای پزشکیان در تعیین کابینه و در حوزه دیپلماسی به دولت کمک خواهد کرد. براساس صحبت های آقای ظریف، به نظر می رسد او نقش مشاور و ارائه دهنده کمک کارشناسی را به آقای پزشکیان خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها