کد خبر: 697586
تاریخ انتشار :

معروف‌ترین سنگ‌های تراورتن کدامند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دنیای سنگ‌ها، دنیایی پر از جذابیت‌های ظاهری است؛ به طوری که وقتی به سنگ‌ها با انواع طرح و رنگ نگاه می‌کنید، جذب زیبایی‌ها و شکوه آن‌ها می‌شوید. بعضی از سنگ‌ها ساده‌تر و بعضی از آن‌ها پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند. هر چه سنگ پیچیده‌تر و تنوع رنگ بیشتری داشته باشد؛ در ذهن بیننده بیشتر ماندگار است. البته با اینکه در دنیای پیشرفته امروزی با تکنولوژی‌های جدید سنگ‌های مصنوعی نیز وارد بازار شدند؛ ولی قبول دارید؟؟ سنگ‌های طبیعی چیز دیگریست. سنگ‌های طبیعی از نظر فنگ‌شویی که یک دانش نوپا و جدید است، به خانه روح و طراوات می‌بخشد. با این تعریف موافقید؟؟ البته در فوانین دکوراسیون داخلی امروزی نیز تاکید بر کاربرد و استفاده از سنگ‌های طبیعی در فضای داخلی خانه‌ها بیشتر شده است. امروزه سنگ‌های طبیعی و مصنوعی از جهات مختلفی باهم مقایسه می‌شوند و نتایج بدست آمده از این مقایسات، می‌تواند تاثیرهای شگرفی بر روی تصمیمات و انتخاب افراد بگذارد.

انواع سنگ‌های طبیعی

سنگ‌های طبیعی انواع گوناگونی دارند و به سه دسته کلی از نظر منشاء و مواد سازنده تقسیم می‌شوند:

1.سنگ‌های رسوبی

2.سنگ‌های آذرین

3.سنگ‌های دگرگونی

اگر بخواهید این سه نوع سنگ را بهتر بشناسید؛ بهتر است، یک نمونه از این سه نوع سنگ را مثال بزنیم. یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های رسوبی در کشور عزیزمان ایران، سنگ تراورتن است. سنگ‌های مرمر هم یکی از خارق‌العاده‌ترین سنگ‌ها هستند که نور را از خود عبور می‌دهند و از این رو در دسته‌ی سنگ‌های دگرگونی قرار می‌گیرند. زمانی که می‌خواهید با سرسخت‌ترین سنگ بازار ایران آشنا شوید که استجکام بالایی دارد و هرچه ضربه می‌خورد حتی یک خش بر نمی‌دارد؛ سنگ گرانیت که یک سنگ آذرین است را به شما معرفی می‌کنم.

در این مطلب هدف بررسی معروف‌ترین سنگ‌های تراورتن است؛ بنابراین لازم است تا به بررسی سنگ‌های تراورتن بپردازیم. اشتیاق انسان برای کسب اطلاعات عمومی بسیار بالاست و از آنجایی که می‌دانم الان به دو نوع سنگ طبیعی دیگری که گفتم ( سنگ گرانیت و سنگ مرمر ) فکر می‌کنید و می‌خواهید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید؛ از این رو می‌خواهم شما را دعوت کنم تا به سایت مجموعه صنایع سنگ میرزایی بیایید و از مطالب پرباری که در زمینه سنگ گرانیت و سنگ مرمر در وبلاگ سایت هست را خوانده و نظرات زیبایتان را برایمان بنویسید.

سنگ تراورتن چه نوع سنگی است ؟

سنگ تراورتن یک سنگ محبوب و پرطرفدار در ایران است. دلیل این محبوبیت معادن بسیار زیادی است که در کشور و زادگاه‌مان، ایران وجود دارد. به طور کلی ایران، یک کشور معدنی است و ثروت زیادی از طریق صادرات سنگ‌های این معادن گسترده به دست می‌آورد. معادن تراورتن به صورت گسترده در تمام زمین‌های پهناور خاک کشورمان، ایران گسترده شده است و اگر به دنیال معادن سنگی در ایران بگردید، متوجه می‌شوید چه در شمال، چه در جنوب، چه در غرب و چه در شرق و همچنین چه در مرکزیت این ایران عزیز که قطب معادن سنگی است، در همه‌ی جهات ایران معادن سنگی وجود دارد. معادن سنگی ایران، به طور متنوع‌تر و پرترددتر در مرکز ایران هستند و دسترسی خوبی به شهرهای اطراف یافته‌اند؛ به طوری که در مرکز ایران و شهر زیبای اصفهان، بیش از 2000 معدن سنگی وجود دارد و این تعدد معدن‌ها در یک شهر باعث شده است، این شهر یک قطب سنگ معدنی در ایران شناخته شود.

معروف‌ترین سنگ‌های تراورتن:

سنگ‌های تراورتن معروفی در ایران وجود دارد. اینکه فقط تعداد کمی از سنگ‌های تراورتن را برایتان بازگو کنم؛ بسیار سخت است؛ زیرا سنگ‌های تراورتن فرآوری شده از معادن تمامی شهرهای ایران، بسیار زیبا هستند و هر کدام چشم‌نوازی خودش را دارد. مثل آن می‌ماند که به شما بگویند، از بین انگشتانتان یک انگشت را انتخاب کنید که بیشتر دوستش دارد! و این واقعا گیچ‌کننده است. با این حال، لازم است بدانید من در این جا از پرفروش‌ترین سنگ‌های تراورتن صحبت می‌کنم و امیدوارم برای مطالعه‌ی بیشتر به سایت صنایع سنگ میرزایی تشریف بیاورید و مهمان ما باشید و از مطالب سایت بهره ببرید.

سنگ تراورتن تکاب:

سنگ تراورتن تکاب، مقاومت خوبی دارد و چون یک نوع سنگ تراورتن است؛ بنابراین دارای ترکیبات شیمایی اولیه‌ی کلسیم، استالاگمیت و استالاکتیت می‌باشند. از این رو درصد اگسید آهن موجود در این سنگ میزان رگه‌های درونی سنگ را مشخص می‌کند. این سنگ دارای مقاومت خوبی در برابر تغییرات سرمایی و گرمایی شدید است. وزن نسبتا سبکی دارد. وزن کم آن به دلیل تخلخل زیاد سنگ‌های تراورتن است. از طرفی این سنگ یک عایق حرارتی و صوتی است که به آن یک ویژگی خاص بخشیده است. عمده‌ رنگ‌هایی که در سنگ‌های تراورتن تکاب فرآوری شده دیده می‌شود، رنگ‌های کرم روشن، کرم بژ، عسلی و سیلور است که رنگ سیلور فقط در این سنگ دیده شده است و مختص تکاب است.

سنگ تراورتن طرق:

سنگ تراورتن طرق به تازگی فروش بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. یکی از دلایل آن می‌تواند طرح‌های نو و متنوع آن باشد. سنگ تراورتن طرق در یکی از روستاهای توابع کشه در نطنز واقع شده است و رنگ‌های متنوعی دارد. طیف رنگی این سنگ سفید، کرم روشن و کرم بژ است. این سنگ دارای دو نوع برش موج‌دار و بی‌موج است که به این سنگ طرح‌های زیبایی می‌بخشد. این سنگ حتی در سورت‌های مختلفی از جمله سوپر، ممتاز،درجه یک و دو به فروش می‌رسد. با فرا رسیدن یلدا و بلندترین شب سال، مفتخریم که میزبان شما در تخفیفات یلدایی باشیم. از این رو می‌توانید سنگ‌های موردنیاز ساختمان یا سازه‌های خود را با هزینه‌ی کمتری تهیه کنید. همچنین مشاوران تخصصی صنایع سنگ میرزایی در ساعات اداری به صورت روزانه با شماره‌ی 09130000622 در خدمت شما عزیزان هستند تا هرگونه سوالی دارید؛ جوابگو باشند. از اینکه بتوانیم سهمی در تصمیم‌گیری درست شما داشته باشیم باعث سعادت ماست.

سنگ تراورتن حاجی آباد:

سنگ تراورتن حاجی‌آباد و سنگ تراورتن عباس‌آباد، همیشه با یکدیگر مقایسه می‌شوند؛ زیرا این دو سنگ بسیار به یکدیگر شباهت دارند و اشخاصی که برای اولین بار این دو سنگ را می‌بینند، حتما در تشخیص این دو سنگ اشتباه خواهند داشت. سنگ تراورتن حاجی‌آباد دارای رنگ‌های روشن کرم، سفید و گلبهی کمرنگ است. این سنگ دارای سورت‌های سوپر، ممتاز، درجه یک و دو و سه می‌باشد. تراورتن حاجی‌آباد تخلخل کمتری نسبت به دیگر سنگ‌های تراورتن دارد. از این رو مقاومت بیشتری در تغییرات شرایط جویی خواهد داشت.حاجی‌آباد قیمت مناسبی دارد و وزن کم آن، یک مورد مناسب برای استقاده در نمای خارجی یا بیرونی ساختمان و خانه محسوب می‌شود.

سنگ تراورتن عباس آباد:

سنگ تراورتن عباس آباد یک سنگ بسیار مجلل و لوکس است و بیشترین کاربرد آن در زمنیه خانه‌ها و ساختمان‌های لوکس، در قسمت‌های داخلی و خارجی، می‌باشد. رنگ سنگ تراورتن عباس آباد بیشتر سفید و روشن است که رگه‌های طبیعی و نسبتا کمی دارد. این سنگ ظاهری لوکس دارد. عباس آباد جذب آب پائینی دارد؛ درنتیجه چسبندگی بالایی به ملات خواهد داشت؛ ولی رطوبت گیر نیست و در مناطق مرطوب و بارانی گزینه‌ی مناسب‌تری است. عباس آباد در برابر سایش مقاوم است و مقاومت خمشی و کششی بالایی دارد. این سنگ دارای بافتی زیبا و رنگ‌های آرامش‌بخش است و این دو ویژگی مهم، در ساختمان‌سازی آن را پرطرفدار کرده است. همچنین رنگ روشن و سفید در صنعت ساختمان‌سازی طرفدار بیشتری داشته و چشم‌نوازی و جذابیت فوق‌العاده ای را در نظر بیننده ایجاد می‌کند. از این رو بیشترین کاربرد سنگ تراورتن عباس آباد در نمای ساختمان‌هاست. دو نوع سورت ممتاز و سوپر برای این سنگ وجود دارد. در صنعت ساختمان‌سازی این سنگ را به نام سنگ سفید می‌شناسند. تراورتن عباس آباد دارای کیفیت بالایی است و جلاپذیری بالایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یک سنگ لوکس و لاکچری هستید و می‌خواهید به ساختمان خود شکوه و بزرگی خاصی ببخشید، حتما از این نوع سنگ استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای مطالب با ما همراه بودید، از شما سپاسگزاریم. امیدواریم بتوانید از تخفیفات یلدایی ما استفاده کنید و یک انتخاب مقرون به صرفه و با کیفیت داشته باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها