کد خبر: 724480
تاریخ انتشار :

قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز

قیمت مرغ کولاک کرد | افزایش قیمت مرغ در بازار امروز 15 شهریور

قیمت مرغ در تاریخ 15 شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد.

قیمت مرغ کولاک کرد | افزایش قیمت مرغ در بازار امروز 15 شهریور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

امروز قیمت مرغ کشتار در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۸۳,۲۶۰ تومان رسید.

بازار گوشت و دام تهران در روز 15 شهریور ۱۴۰۳، نسبت به روز گذشته افزایش قیمت گوشت مرغ را تجربه کرد.

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار افزایش قیمت را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۸۳,۲۶۰ تومان خرید و فروش شد.

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد رشد قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۶۰,۷۳۹ تومان معامله شد.

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم در بازار امروز تغییر قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه نکرد و ۳۰۰,۰۰۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۶ هزار تومان معامله شد.

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ریزش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار افت را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۷۰ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشت.

صادرات ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به کشورهای هدف

 محمد ابراهیم حسن‌نژاد درباره وضعیت صادرات محصولات پروتئینی، افزود: طبق برنامه هدف گذاری شده، قرار است در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱ هزار تن گوشت مازاد مرغ صادر شود که تاکنون بخش عمده آن محقق شده است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تولید مرغ اجداد نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت و از آذرماه نیاز کشور نسبت به جوجه یکروزه و تخم‌مرغ نطفه‌ دار برطرف مخواهد شد.

وی با اشاره به رشد ۲۱ درصدی گله‌های مادری، تصریح کرد: طبق آمارها، تولید مرغ در واحدهای گوشتی ۲۴ درصد و تولید گوشت ۴۲ درصد رشد داشته است.

برنامه صادرات ۱۶۰ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال جاری

حسن نژاد شرایط تولید تخم مرغ را نیز مطلوب دانست و گفت: طبق برنامه ریزی امسال صادرات ۱۶۰ هزار تن تخم مرغ در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن انجام شده است.

به گفته وی، سال گذشته ۱۴۰ هزار تن محصول تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده بود.

حفظ دام‌های مولد منجر به افزایش تولید گوشت قرمز داخلی می‌شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی حفظ دام‌های مولد را مهمترین راهکار افزایش تولید گوشت کشور عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن نهاده دامی مدت‌ دار در اختیار دامداران قرار گرفت تا دام های مولد راهی کشتارگاه ها نشوند.

وی با بیان اینکه به طور حتم برای تولید گوشت ارزان باید سیستم گله‌ داری و دامداری سنتی مورد توجه قرار بگیرد افزود: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ردیفی تحت عنوان گوشت قرمز لحاظ کرد که درآمدهای مربوط به یک درصد از نهاده‌ ها به این بخش واریز و در زمینه دامداری روستایی و پرورش دامی هزینه شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    Markets

    دیگر رسانه ها