کد خبر: 697363
تاریخ انتشار :

لحظه به لحظه با قرعه‌کشی یک هشتم نهائی چم پی ون ز لیگ

مراسم قرعه‌کشی یک هشتم نهائی لیگ قهرمانان امروز در مقر یوفا در سوئیس برگزار می‌شود و تیم‌ها حریفان خود را خواهند شناخت.

لحظه به لحظه با قرعه‌کشی یک هشتم نهائی چم پی ون ز لیگ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حالا علاقه‌مندان ‌فوتبال مشتاقانه منتظر آغاز مراحل حذفی بزرگترین و جذاب‌ترین رقابت باشگاهی دنیا ‌هستند. مراسم قرعه‌کشی امروز ساعت 12 به وقت اروپای مرکزی، 14:30 به وقت تهران ‌خواهد بود‎.‎

در پایان مرحله گروهی سهمیه کشورهای صاحب فوتبال اروپا در مرحله یک‌هشتم از این ‌قرار است: ‌

اسپانیا: 4 تیم

انگلیس: 2 تیم

آلمان: 3 تیم

ایتالیا: 3 تیم

فرانسه: 1 تیم

هلند: 1 تیم

پرتغال: 1 تیم

دانمارک: 1 تیم

تیم‌های سید اول: بایرن، آرسنال، رئال مادرید، رئال سوسیداد، اتلتیکو، منچسترسیتی، بارسلونا

تیم‌های سید دوم: کپنهاگن، پی اس وی، ناپولی، اینتر، لاتزیو، پی اس جی، پورتو و لایپزیش

طبق قرعه، تیم‌های یک کشور در این مرحله به‌هم نمی‌خورند. این مورد فقط برای لایپزیش صدق می‌کند که صد درصد به دورتموند یا بایرن نمی‌خورد و برای تیم‌های دیگر هیچ تداخلی وجود ندارد.

مسابقات مرحله یک‌هشتم در فوریه ۲۰۲۴ استارت می‌خورد. دیدارهای دور رفت طی ۴ هفته در ۱۳، ۱۴، ۲۰ و ۲۱ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن و روزهای اول و دوم اسفند) برگزار خواهد شد. زمان دیدارهای برگشت نیز روزهای ۵، ‌۶، ۱۲ و ۱۳ مارس (۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۳ اسفند) تعیین شده است.

 پوشش زنده خبری

27 آذر 1402 ساعت 13:29

بارسلونا دیاریو اسپورت، نشریه نزدیک به بارسلونا، نوشته است که اگر یک تیم باشد که بارسا اصلا دوست ندارد در این مرحله به آن برخورد کند، پی اس جی پاری سن ژرمن است. برخورد دوباره با انریکه و دمبله و به خصوص امباپه اصلا باب میل بارسایی ها نیست و هر تیم دیگری را ترجیح می دهند.

27 آذر 1402 ساعت 13:23

توپ گلآمار و ارقامی از دور گروهی: 

کواراتسخلیا از ناپولی رکورد بیشترین دریبل (46)

په په مسن‌ترین گلزن بازی ها 

کریم آدیمی رکورد سریع ترین بازیکن با متوسط سرعت 36.3 کیلومتر در ساعت

ارینگ هالند بیشترین شوت را زد (29)

ایوان پرودل، گلری که گلزنی کرد (یک گل)

بازیکن با بیشترین ریکاوری توپ: متس هوملس (57 بار)

27 آذر 1402 ساعت 13:21

رئال به عنوان پادشاه اروپا در بهترین فرم است اما موج مصدومیت‌ها به‌خصوص در خط دفاع و از دست دادن داوید آلابا باعث شده تا نگرانی در این تیم کمی بالا برود. قطعا قرعه‌ای راحت برای این مرحله ایده‌آل کهکشانی‌هاست تا میلیتائو بتواند به بازی‌های یک چهارم نهایی برسد.

27 آذر 1402 ساعت 12:52

توپ گلدر این مرحله شاهد دربی یا ال‌کلاسیکو خواهیم بود؟ خیر....نه رئال اتلتیکو خواهیم داشت و نه رئال-بارسا چون همگی سرگروه هستند و البته در یک هشتم نهایی تیم‌های یک کشور به هم برخورد نمی‌کنند ولی از دور بعد ممکن است هم دربی داشته باشیم و هم ال‌کلاسیکو.

27 آذر 1402 ساعت 12:47

با احترام به اینتر، هیچ تیمی نمی‌خواهد در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به پی اس جی برخورد کند. تیم باانگیزه پاریسی با امباپه و دمبله و فوجی از ستاره‌ها به هدایت لوئیس انریکه، قرعه‌ای وحشتناک برای هر تیمی خواهد بود.

27 آذر 1402 ساعت 12:31

توپ گلبر اساس محاسبات اکانت اکس (توییتر سابق) MisterChip (Alexis) درصد رویارویی تیم‌های سید یک و دو مشخص شده است. بر همین اساس احتمال بازی بایرن مونیخ مقابل پاری سن ژرمن یکی از محتمل‌ترین دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی است. در مرحله یک‌هشتم تیم‌هایی که با هم در یک گروه بوده‌اند و یا از یک کشور هستند، به هم‌دیگر برخورد نمی‌‌کنند، بنابراین این اعداد با توجه به اینکه هر تیم چند حریف احتمالی دارد به دست آمده است. به عبارت دیگر، بایرن مونیخ که به عنوان صدرنشین صعود کرده، به دو تیم لایپزیش و کپنهاگن برخورد نخواهد کرد و در آن سمت نیز پاری سن ژرمن نمی‌تواند مقابل دورتموند قرار بگیرد. به همین شکل احتمال جدال توماس توخل و لوئیز انریکه در مرحله یک‌هشتم ۱۷/۳۰ درصد است.

27 آذر 1402 ساعت 12:11

تقابل منچسترسیتی و اینتر می‌تواند تکرار فینال فصل گذشته چمپیونزلیگ را در مرحله ‌یک‌هشتم نهایی رقم بزند. به‌هم خوردن پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ هم می‌تواند به ‌جذاب‌ترین دیدار مرحله یک‌هشتم تبدیل شود. ‌

27 آذر 1402 ساعت 12:10

قرار گرفتن اینتر و پاری سن ژرمن در رتبه دوم گروه‌هایشان باعث شده، هم‌بازی شدن ‌آنها با تیم‌های بزرگ صدرنشین به جذاب‌ترین تقابل‌های مرحله یک‌هشتم تبدیل ‌شود. ‌

27 آذر 1402 ساعت 12:09

آخرین و تنها باری که کپنهاگن از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کرد، فصل 11-۲۰۱۰ بود که فینال در ومبلی برگزار و بارسا قهرمان اروپا شد. امسال هم کپنهاگن از مرحله گروهی صعود کرده و فینال در ومبلی برگزار می‌شود. بارسایی‌ها امیدوارند خرافات درست از آب در بیاید.

27 آذر 1402 ساعت 12:06

تنها دو تیم رئال مادرید و منچسترسیتی در دور گروهی هر 6 بازی خود را برنده شدند و حداکثر پاداش این مرحله را از یوفا دریافت خواهند کرد. هر پیروزی 2.8 میلیون یورو پاداش داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها