کد خبر: 725613
تاریخ انتشار :

معرفی فیلم قیف رضا عطاران

در فیلم عجیب محسن امیریوسفی، غیر از رضا عطاران، فریده سپاه منصور و عباس جمشیدی‌فر هم می‌درخشند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری نشان :فیلم قیف جدیدترین ساخته محسن امیریوسفی است که چندین سال از آخرین ساخته او که بر پرده سینماها رفته است می‌گذرد. قیف را باید با حضور رضا عطاران یک کمدی متفاوت بدانیم که صحنه‌ها و فضاهای خاصی را تجربه می‌کند. مانند دیگر آثار امیریوسفی که شیطنت‌هایی در قصه و روایت و جلوه‌های بصری دارد. در این مطلب به متن و حاشیه و نقدهای این اثر سینمایی نگاهی می‌اندازیم.

 

معرفی فیلم قیف رضا عطاران

 

خلاصه داستان فیلم قیف

 

فیلم قیف روایت ماجراهایی عاشقانه بین چند انسان و غیرانسان است که مدام در معرض خطر قرار می‌گیرد. در خلال این موقعیت‌ها، موضعی انتقادی هم به وضعیت جامعه دارد. قیف مخفف اسم شخصیت رضا عطاران است؛ کسی که از سیاره‌ای به نام هیرکانی به زمین آمده عاشق شده و سر سفر عقد نشسته این موجود فرازمینی اما گرفتار دشمنان قبیله خود هیرکینی ها میشود و نزدیک است که به شکل گربه درآید.

معرفی فیلم قیف رضا عطاران

 

بازیگران و عوامل فیلم قیف

رضا عطاران، فریده سپاه منصور، گیتی معینی، رضا نیکخواه، صدف اسپهبدی، ویدا جوان، تورج نصر، محمود نظرعلیان، علی باباجانی، شبنم گودرزی، حسین عابدینی، حمید رضا دشتی و عباس جمشیدی‌فر بازیگران این فیلم هستند.

 

فیلم قیف به کارگردانی محسن امیریوسفی و نویسندگی مشترک او با رضا عطاران، تهیه‌کنندگی سعید ملکان است.

عوامل فیلم هم عبارتند از: مشاور کارگردان: احمد بخشی، مجری طرح: کیومرث عباسی‌نوده، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، تدوین: میثم مولایی، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، طراح چهره‌پرداری: مسعود علمداری و آرزو کی‌قبادی، طراح صحنه: امیر ملک‌پور و محمد شهریاری، طراح لباس: مهتاب تبریزی و فرشته حدادپور، طراح جلوه‌های میدانی: آرش آقابیگ، طراحی بدلکاری: امیر بدری، مدیر تولید: پرویز کاظم‌لو، دستیار اول کارگردان: فرشاد ارج، مدیر برنامه‌ریزی: نغمه نظری، منشی صحنه: پوریا کاظمی فرد و عکاس: آزاده امیرخان.

 

معرفی فیلم قیف رضا عطاران

درباره رضا عطاران؛ ستاره تمام نشدنی سینمای ایران

 

شاید به جرات بتوان گفت که رضا عطاران مرد تمام نشدنی سینما و نمایش خانگی است که هر فیلم و سریالش هنوز هم می‌تواند یک اتفاق باشد. عطاران که بازیگری را با حضور در آیتم‌های طنز جنگ ۷۲ و ساعت خوش مهران مدیری آغاز کرد از اوایل دهه ۸۰ به جرگه کارگردان‌ها رفت و با ساخت آثار ماندگاری مانند خانه به دوش، متهم گریخت، بزنگاه و ترش و شیرین خودش را به عنوان یکی از نابغه‌های عرصه کمدی مطرح ساخت. بعد از بی‌مهری‌های مدیران تلویزیون نسبت به عطاران حضور او در سینما با اقبال خوب مخاطبان همراه شد تا ثابت شود او تنها در قاب تلویزیون محبوب نیست و به یکی از پایه‌های ثابت آثار پرفروش سینمای ایران تبدیل شد که هر فیلمش یک اتفاق را رقم می‌زند. آخرین حضور عطاران جلوی دوربین به سریال دفتر یادداشت باز می‌گردد که با محاسن سفید نقش یک کارآگاه پیر و فراموشکار را بازی می‌کند که با آن بامزگی‌‌های همیشگی‌اش درگیر یک پرونده قتل می‌شود. حالا بازی او در فیلمی از محسن امیریوسفی باید تبدیل به یک اتفاق متفاوت شود.

معرفی فیلم قیف رضا عطاران

محسن امیریوسفی؛ خلاقیت تمام‌ناشدنی

 

مرد قد بلند و بامزه سینمای ایران که حتی در مواجهه حضوری هم با صحبت‌هایش می‌توان حسابی کیف کرد. نسخه جوان‌تر زنده یاد کیومرث پوراحمد و از دیار آبادان که با زندگی در اصفهان روزگارش به آن سرزمین و آدم‌هایش نزدیک شده است که با اولین فیلم‌هایش حسابی در دل مخاطبان و منتقدان جا باز کرد. کسانی که فیلم‌های آتشکار و خواب تلخ را تماشا کردند به خوبی تایید می‌کنند که سینمای ایران یک کمدی ساز حرفه‌ای را پیدا کرده که هر اثرش می‌تواند اتفاق مبارکی باشد. هرچند که ماجرای توقیف آثارش همواره او را در شرایطی قرار داد که فیلمسازی برایش سخت و جنگندگی برای آثارش جزوی از پروسه تولید به حساب می‌آید با این حال چهارمین ساخته او یعنی فیلم قیف بعد از فیلم توقیف شده آشغال‌های دوست داشتنی که با مشقت زیادی راهی اکران شد یک قدم رو به جلو برای فیلمسازش به حساب می‌آید.

معرفی فیلم قیف رضا عطاران


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها