کد خبر: 669150
تاریخ انتشار :

آیا انجام درمان ایمپلنت دندان ارزش دارد؟

آیا انجام درمان ایمپلنت دندان ارزش دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

امروزه یکی از بهترین روش های جایگزین دندانهای از دست رفته استفاده از روش درمان ایمپلنت دندان است. اهمیت درمان ایمپلنت دندان نه تنها به دلیل حفظ زیبایی دندان ها بلکه برای سلامت دندان های مجاور دندان از دست رفته نیز امری ضروری به شمار می آید. در بیان اهمیت درمان ایمپلنت دندان می توان مهمترین عامل را حفظ  دندان های دیگر و نیز پیشگیری از تحلیل استخوان فک برشمرد.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

 

بسیاری از افراد وقتی بنا به دلایلی مانند آسیب های فیزیکی یا کهولت سن دندان خود را از دست می دهند به دنبال روشی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته هستند. ایمپلنت دندان یکی از روش های ماندگار است که می تواند فضای خالی دندان ها را به صورت دائمی و ثابت پر کند. در صورتی که بخواهید از روش های موقت استفاده نکنید ایمپلنت بهترین انتخاب است. ایمپلنت دندان شامل پایه ای از جنس تیتانیوم است که طی یک عمل جراحی در استخوان فک قرار داده می شود.

ایمپلنت در دو نوع اندوستیال و ساب پروستیال دیده می شود. البته امروزه از ایمپلنت ساب پریوستیال استفاده نمی شود.

 اهمیت درمان ایمپلنت دندان از آن جهت است که در صورت خالی بودن جای دندان استخوان فک تحلیل رفته و فرم و نظم دندان های مجاور را به خطر می اندازد. تحلیل رفتن استخوان فک به مرور باعث حرکت و سست شدن ریشه های دندان های مجاور می شود. بنابراین به هیچ عنوان نباید از این روش درمانی غافل شد.

 اینکه توصیه می شود بلافاصله پس از کشیدن دندان فرد باید برای کاشت ایمپلنت اقدام کند به دلایل زیر است:

پیشگیری از بروز عفونت لثه

بهبود کیفیت بهداشت دهان و دندان

پیشگیری از آسیب به دندان های مجاور

زیبایی طرح لبخند

پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان فک

 

 

چه زمانی باید اقدام به درمان ایمپلنت دندان کرد؟

 

اهمیت درمان ایمپلنت دندان به زمان کاشت آن مربوط می شود. در واقع شما باید زمانی برای انجام ایمپلنت اقدام کنید که شرایط دندان های شما برای انجام آن مساعد باشد. بهترین زمان برای ایمپلنت پس از کشیدن دندان است. البته این زمان می تواند تا حدود یک سال پس از کشیدن دندان نیز انجام شود. اما توصیه ها بربر عدم به تعویق انداختن این روش درمانی است. برخی از دندانپزشکان به دلیل مشاهده شرایط بیمار ممکن است 2 تا 4 ماه پس از کشیدن دندان کاشت ایمپلنت را به تعویق بیندازد. اما پس از بهبود سلامت و انجام درمان های تکمیلی دهان و دندان بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت فرا می رسد. در این شرایط به سرعت پایه های تیتانیومی ایمپلنت به استخوان فک جوش می خورد و طول دوره درمان تسریع می شود.

 

22

 

مزایای ایمپلنت دندان

 

پس از دانستن اهمیت ایمپلنت دندان اطلاع از مزیت های آن موضوع دیگری است که می تواند فرد را برای انجام آن رغبت کند. از مهمترین مزیت های ایمپلنت می توان به موارد زیر برشمرد:

روشی دائمی: کاشت ایمپلنت دندان را می توان روشی دائمی دانست که اگر توسط دندانپزشک متخصص انجام شود عمری طولانی و ماندگاری زیادی خواهد داشت.

بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته: مزیت دیگر ایمپلنت حفظ زیبایی و سلامت دندان های مجاور است. وقتی پایه های ایمپلنت در فک نصب می شود به استخوان فک جوش می خورد و مانع از تحلیل استخوان فک می شود. این موضوع در طولانی مدت به حفظ دندان های مجاور نیز کمک می کند.

حفظ استخوان فک: وقتی یکی از دندان ها از ریشه در بیاید باید به سرعت جای خالی آن را پر کرد. با توجه به اتصال ریشه های دندان به استخوان فک این استخوان ها قوی می ماند و دائما ساخته می شود. در صورت خالی بودن جای دندان این بخش از استخوان رفته رفته تحلیل رفته و ریشه دندان های مجاور را نیز سست می کند.

 

23

 

سوالات متداول

 

اهمیت درمان ایمپلنت دندان  چیست؟

از آنجا که ریشه دندان ها به استخوان فک متصل بوده و باعث ساخت آن می شود در صورت خالی بودن جای دندان این استخوان رفته رفته تحلیل می رود که این موضوع باعث آسیب به ریشه دندان های مجاور می شود.

 

ایمپلنت چه معایبی دارد؟

طولانی بودن دوره درمان، جراحی برای کاشت پایه ایمپلنت، نیازمند روش های درمانی تکمیلی مثل کشیدن دندان و هزینه زیاد از جمله معایبی است که این روش دارد.

قیمت ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

 

آیا ایمپلنت نیاز به مراقبت دارد؟

بله پس از انجام ایمپلنت لازم است مراقبت از ایمپلنت مانند توصیه های بهداشتی دهان و دندان به دقت انجام شود. از همین رو استفاده از مسواک، نخ دندان، دهانشویه و معاینات دوره ای هر 6 ماه یکبار امری ضروری است.

 

چه اقداماتی باید برای انجام ایمپلنت انجام شود؟

رفع پوسیدگی دندان ها، انجام جراحی برای قرار دادن پایه ایمپلنت در فک، قرار دادن تاج دندان روی پایه ایمپلنت از جمله مواردی است که در روند کاشت ایمپلنت انجام می شود.

 

آیا انجام ایمپلنت درد دارد؟

در طول جراحی برای کاشت پایه ایمپلنت دندانپزشک از داروی بی حسی استفاده می کند. از همین رو بابت درد نگرانی نداشته باشید. پس از بی حسی کامل عمل انجام می شود. پس از انجام عمل و رفع تاثیر داروی بی حسی در صورتی که بیمار احساس درد و ناراحتی داشته باشد می تواند از مسکن های تجویز شده توسط جراح استفاده کند.

 

نکات مراقبتی پس از انجام ایمپلنت چیست؟

از انجام فعالیت های سنگین طی روزهای نخست پس از عمل خودداری کنید

از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید

پس از رفع تاثیر داروی بی حسی در صورت احساس درد از مسکن استفاده کنید

از دستکاری محل جراحی شده خودداری کنید

بهداشت دهان و دندان خود را تا تکمیل دوره بهبودی کامل رعایت کنید

 

 

دوره بهبودی ایمپلنت دندان چقدر است؟

حدودا در صورتی که در طول دوره درمان با مشکلی مواجه نشوید حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد تا عمل کاشت ایمپلنت با موفقیت برای شما به اتمام برسد. در این مدت لازم است همه توصیه های مراقبتی را با دقت و حساسیت دنبال کنید.  

 

 

آیا کلینیک آرکا متخصص ایمپلنت دارد؟

انجام ایمپلنت یکی از روش های ارزشمند و مهمی است که فرد می تواند در طول زندگی خود برای حفظ سلامت دهان و دندان خود انجام دهد. در صورتی که نیاز به انجام ایمپلنت دارید شما می توانید از خدمات دندانپزشکان و متخصصان کلینیک دندان پزشکی آرکا استفاده کنید. برای رزرو وقت قبلی می توانید با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها