کد خبر: 675370
تاریخ انتشار :

معرفی کتاب‌های جیبی خیلی سبز

یکی از معلم‌هایم همیشه توصیه می‌کرد نکات مهم هر درس را در یک دفترچه کوچک یادداشت کنیم و در زمان‌های مرده، مثل زمانی که در سرویس مدرسه هستیم یا در مطب دکتر انتظار می‌کشیم آنها را مطالعه کنیم. این روش بسیار کارآمدی برای استفاده بهینه از زمان است؛ اما برای یادداشت کردن نکات زمان زیادی باید صرف کنید و تازه ممکن است برخی نکات را هم از قلم بی‌اندازید. نظرتان در مورد یک کتاب کوچک و جمع‌وجور و در عین حال کامل چیست؟ کتابی که بتوانید آن را همه جا همراه خودتان ببرید. کتاب‌های جیبی خیلی سبز با همین هدف طراحی شده‌اند، بیایید با این سری کتاب‌ها بیشتر آشنا شویم.

معرفی کتاب‌های جیبی خیلی سبز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

آشنایی با کتاب‌های جیبی خیلی سبز

بخش اصلی کتاب‌های جیبی خیلی سبز درسنامه‌ها هستند، در واقع در این مجموعه کتاب‌ها همه نکات و مطالب مربوط به هر درس در قالب یک مجموعه کاربردی و خلاصه جمع آوری شده است. در نظر داشته باشید که درسنامه‌ها مفصل و طولانی نیستند و نباید برای یادگیری اولیه دروس مورد استفاده قرار گیرند؛ بلکه کتاب‌های جیبی خیلی سبز بیشتر به درد مرور و جمع‌بندی مطالبی که از قبل مطالعه کرده‌اید می‌خورند. به منظور سنجش و یادگیری بیشتر داوطلبان، در پایان هر درسنامه تعدادی تست و تمرین (به صورت صحیح و غلط) ارائه شده است. برای مثال در کتاب جیبی زیست گیاهی خیلی سبز نکات گیاهی همه پایه‌ها و نکات استخراج شده از سوالات کنکورهای اخیر، در قالب جداول مقایسه‌ای و نمودارها ارائه شده است.

 

کتاب‌های جیبی خیلی سبز مناسب چه دانش‌آموزانی هستند؟

برای موفقیت در کنکور صرفا یادگیری اولیه مطالب کافی نیست بلکه باید با تست‌زنی و مرور بیشتر به تسلط برسید، از طرفی حجم منابع کنکور بسیار زیاد است و برای مرور مطالب نمی‌توانید از منابعی مثل کتاب و جزوه استفاده کنید؛ بهترین منبع برای مرور کردن خلاصه‌هایی است که در طول سال تهیه می‌کنید. اما اگر نمی‌توانید خودتان خلاصه نویسی کنید، می‌توانید از کتاب‌های جیبی خیلی سبز برای این کار استفاده کنید. پس همه دانش‌آموزان در هر مقطعی و با هر سطحی می‌توانند برای مرور و جمع‌ بندی مطالب از این کتاب‌ها استفاده کنند. همچنین از آنجایی که تمرکز این کتاب‌ها فقط روی یک مبحث خاص است (مثلا مسائل شیمی یا بخش گیاهی زیست) این کتاب‌ها برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند فقط روی یک موضوع خاص تمرکز کنند بسیار مناسب هستند.

کاربرد کتاب‌های جیبی خیلی سبز

کتاب‌های جیبی خیلی سبز طراحی خاص و منحصر به فردی دارند؛ چون در عین خلاصه و کم حجم بودن، همه مطالب و نکات را پوشش می‌دهند و در عین حال طوری تالیف شده‌اند که برای مطالعه آنها به زمان زیادی احتیاج ندارید. برخی از کاربردهای کتاب‌های جیبی خیلی سبز عبارتند از:

  • مرور سریع مطالب در روزهای قبل از امتحانات
  • جمع بندی و مرور سریع هر درس در چند هفته باقی مانده تا برگزاری کنکور
  • تمرکز بر روی یک مبحث خاص
  • استفاده به عنوان منابع خلاصه نویسی
  • انتقال مطالب مهم در کوتاه‌ترین زمان
  • استفاده از زمان‌های مرده و تلف شده
  • قابلیت حمل و استفاده در هر موقعیتی

پرطرفدارترین کتاب‌های جیبی خیلی سبز

کتاب‌های جیبی خیلی سبز بسیار متنوع هستند چون نه تنها برای همه دروس و گروه‌های آزمایشی کاربرد دارند، بلکه برای آموزش برخی مباحث و موضوعات خاص هم طراحی شده‌اند. در ادامه پرطرفدارترین کتاب‌های این دسته را معرفی می‌کنیم:

  • کتاب‌های زیست شناسی جیبی خیلی سبز: کتاب‌های جیبی زیست شناسی گیاهی، جیبی زیست جانوری، جیبی چکیده زیست شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم، جیبی ژنتیک کنکور و جیبی دستگاه های بدن خیلی سبز
  • کتاب‌های شیمی جیبی خیلی سبز: کتاب‌های جیبی مسائل شیمی کنکور، جیبی شیمی آلی کنکور، جیبی شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم خیلی سبز، جیبی حفظیات شیمی کنکور خیلی سبز
  • کتاب‌های ریاضی و فیزیک جیبی خیلی سبز: کتاب‌های جیبی نکته باز ریاضی و آمار جامع انسانی، جیبی ترفندهای محاسباتی، جیبی فرمول‌ها تصاویر و مفاهیم فیزیک رشته تجربی و ریاضی، جیبی ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم خیلی سبز، جیبی فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم رشته تجربی، جیبی آمار و احتمال، جیبی حسابان یازدهم و دوازدهم خیلی سبز

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها