کد خبر: 682320
تاریخ انتشار :

برای درمان کدام بیماری ها به دکتر سرطان زنان مراجعه کنیم؟

امکان دارد این پرسش در ذهن شما وجود داشته باشد که برای درمان کدام بیماری ها به دکتر سرطان زنان مراجعه کنیم؟ در پاسخ باید بدانید که بررسی و درمان بیماری­های سرطانی زنان مرتبط با دستگاه تولیدمثل در حیطه وظایف متخصص انکولوژی قرار می­گیرد.

برای درمان کدام بیماری ها به دکتر سرطان زنان مراجعه کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

از همین رو باید به این موضوع توجه داشته باشید که سرطان رحم درحال­حاضر یکی از بیماری­های شایع در بین زنان محسوب می­شود که در صورت مشاهده هرگونه نشانه­ای مبنی بر احتمال بروز این بیماری، بهترین کار مراجعه به متخصص سرطان زنان است.

وظایف دکتر متخصص سرطان زنان چیست؟

انکولوژیست­های زنان، براساس دوره تحصیل خود، سرطانی را که در دستگاه تناسلی زنان یافت می­شود ارزیابی و درمان می­کنند. این افراد توانایی دارند تا در صورت نیاز، جراحی­های لازم را انجام دهند، درمان­های ضروری را تجویز کنند و مسئولیت تمامی اقدامات را برعهده بگیرند.

پس در جواب اینکه برای درمان کدام بیماری ها به دکتر سرطان زنان مراجعه کنیم؟ باید این­طور گفت که انکولوژیست­های زنان به­دنبال تومور در اندام­های تناسلی افراد می­گردند و با بررسی­های انجام­شده، تشخیص می­دهند که بیماری در چه مرحله­ای قرار دارد. چنین اقداماتی به آنها کمک می­کند تا مطمئن شوند که یک فرد، درمان به موقع و مناسب را برای شرایط خود دریافت خواهد کرد.

به­طور کلی دکتر سرطان زنان معمولا با همکاری سایر پزشکان جهت ارائه مراقبت­های مورد نیاز، فعالیت­های لازم را انجام می­دهد. این افراد با بیماران در مورد گزینه­های مختلف درمانی سرطان که در دسترس هستند، صحبت می­کند و توضیح می­دهد که کدام یک از روش­ها ممکن است برای شرایط بیمار بهترین انتخاب باشد.

اقداماتی که در زمان دریافت نوبت دکتر سرطان زنان ممکن است جهت درمان به شما توصیه شود، شامل موارد زیر است:

  • عمل جراحی
  • شیمی درمانی
  • پرتو درمانی
  • ایمونوتراپی
  • هورمون درمانی

باید این را هم در نظر داشته باشید که دکتر سرطان زنان به چندین سال تحصیل و آموزش، فراتر از مدرک پزشکی عمومی نیاز دارد و در پایان نیز باید مجوز فعالیت را به­دست آورد.

در صورت بروز این علائم نیازمند مراجعه به متخصص سرطان زنان هستید

در نظر داشته باشید که برای رسیدن به جواب منطقی این پرسش که برای درمان کدام بیماری ها به دکتر سرطان زنان مراجعه کنیم؟ بهتر است در ابتدا علائمی که می­تواند نشان­دهنده احتمال بروز مشکلات سرطان دستگاه تناسلی باشد را مورد بررسی قرار دهید، از همین رو چنانچه نشانه­های زیر را مشاهده کردید باید با یک متخصص انکولوژی مشورت کنید:

  • ایجاد زخمی در ناحیه واژن شما که به­نظر می­رسد خوب نمی­شود.
  • مقدار غیرمعمول ترشحات واژن یا خون­ریزی مکرر، به­ویژه پس از شروع دوران یائسگی
  • نفخ به­صورت مداوم یا سوء هاضمه
  • تغییر در الگوی حرکت­های مثانه یا روده
  • درد در ناحیه لگن
  • وجود توده­ای که شما می­توانید آن را ببینید و احساس کنید یا اینکه باعث ایجاد درد برای شما می­شود.

گاهی امکان دارد چنین علائمی برای شما وجود داشته باشد و در این صورت جهت انجام آزمایش­های بیشتر و درمان احتمالی، ممکن است شما به یک متخصص انکولوژی زنان ارجاع داده شوید. از همین رو شما می­توانید با مراجعه به دکتر سرطان زنان تهران از تجربه و مهارت­های فنی مورد نیاز جهت تشخیص و درمان سرطان بهره­مند شوید.

7

نشانه­های سرطان دستگاه تولیدمثلی را باید جدی بگیرید

یکی از بیماری­های شایع و خطرناک در میان زنان مربوط به سرطان­های دستگاه تولیدمثلی است که بیشتر مواقع برای افرادی که در دوران یائسگی قرار دارند بروز می­کند. از همین رو بهتر است به­صورت دوره­ای غربالگری­های لازم را برای این مورد انجام دهید.

یکی از مهم­ترین دلایلی که می­تواند در بروز این بیماری موثر واقع شود، برهم خوردن تعادل هورمونی است. از طرفی چاقی بیش­ازحد و همچنین دیابت نیز از دیگر مواردی هستند که می­تواند در ایجاد این بیماری دخالت داشته باشند.

انکولوژیست­های زنان یک رویکرد اصولی برای تشخیص و مدیریت شرایط سرطانی که شامل سرطان دهانه رحم، تخمدان، توده­های لگنی، رحم، واژن و در موارد نادر مربوط به لوله فالوپ است را ارائه می­دهند.

درصورتی­که ساکن شهر کرج هستید با مشاهده هر گونه علائمی مبنی ­بر احتمال بروز سرطان رحم که معمولا با دردهای ناحیه لگن و خون­ریزی­های مکرر خود را نشان می­دهد، برای انجام تست و آزمایش­های لازم به یک دکتر سرطان زنان کرج مراجعه کنید.

نکته مهم در این خصوص، احتمال گسترش این بیماری به دیگر اندام­های داخلی همچون روده است، پس بعد از اطلاع از اینکه برای کدام بیماری ها به پزشک سرطان زنان مراجعه کنیم؟ به­منظور جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر حتما علائم را جدی بگیرید و اقدامات لازم را انجام دهید.

هنگام مراجعه به متخصص سرطان زنان چه اطلاعاتی باید ارائه دهیم؟

در نظر داشته باشید که پیش از هر اقدامی باید اطمینان حاصل کنید، همه اطلاعاتی را که پزشک به آنها نیاز دارد به­همراه داشته باشید، از جمله آنها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک پزشکی
  • نتایج تست­های تصویربرداری
  • لیستی به­روز از هر دارو و مکملی که آنها را مصرف می­کنید
  • اطلاعاتی در خصوص تمام سوابق مربوط به جراحی و پزشکی که در گذشته داشته­اید.
  • لیستی از تمام پزشکان فعلی که به آنها مراجعه می­کنید.

در ضمن به این مورد هم توجه داشته باشید که بهتر است تمام سوال­هایی که در ذهن دارید از انکولوژیست زنان بپرسید تا این امکان برای شما فراهم شود که از وضعیت خود به­خوبی مطلع شوید.

پزشک احتمالا از شما در مورد نشانه­های که داشته­اید، سوال­هایی را می­پرسد. در زمان مراجعه نیز اندام­های تناسلی شما را بررسی می­کند. یک انکولوژیست زنان ممکن است آزمایش­های بعدی یا تصویربرداری را به­منظور تایید تشخیص تجویز کند.

به­طور معمول آنها در کنار سایر پزشکان متخصص مانند هماتولوژیست و انکولوژیست­های پرتوشناسی در درمان سرطان با یکدیگر کار می­کنند تا تمامی اقدامات لازم برای شما انجام شود.

جمع­بندی

برای درمان کدام بیماری ها به دکتر سرطان زنان مراجعه کنیم؟ ممکن است این پرسش برای بسیاری از زنانی که دچار بیماری­های مربوط به دستگاه تولیدمثل می­شوند، پیش بیاید. از همین رو دانستن علائم بیماری و شناخت وظایف متخصصان انکولوژی اهمیت زیادی دارد.

پزشکانی که در حوزه سرطان زنان فعالیت می­کنند، به بررسی علائمی که نشان­دهنده بروز سرطان در دستگاه تولیدمثلی باشد، می­پردازند. پس در زمانی که دچار دردهای لگنی، خون­ریزی­های مکرر، وجود توده یا تغییر در حرکت­های مثانه و روده شوید بهتر است به یک متخصص سرطان زنان مراجعه کنید.

در این زمان دکتر با بررسی دستگاه تولید مثل، انجام آزمایش­های مختلف همچون تصویربرداری و نمونه­برداری به این نتیجه دست پیدا می­کند که بیماری شما تا چه حد پیشرفت کرده است تا از این طریق درمان لازم را انجام دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها