کد خبر: 690088
تاریخ انتشار :

ایران یکی از کشورهای پیشرو و توانا در زمینه درمان ناباروری است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ت

گفت‌وگوی اختصاصی تریبون‌نیوز با مینا متقی، بهپویان رویش امید

سفر، هدف می‌خواهد و هر مسافری، مقصد و مسیر سفرش را با توجه به هدف اصلی‌اش تعیین می‌کند. سفر با هدف درمان و بهبود سلامتی، از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگری از دیرباز انجام می‌شد و مفهوم گردشگری سلامت را تشکیل می‌داد. اما در سال‌های اخیر و با گسترش فناوری، گردشگری سلامت به یکی از مفاهیم فراگیر تبدیل شده که رشد اقتصادی را به همراه دارد. در این سال‌ها، استارت‌آپ‌های بسیاری توانسته‌اند با ارائه خدمات تخصصی درمان، به رشد گردشگری سلامت کمک کنند و بیماران علاوه بر استفاده از خدمات درمانی، می‌‌توانند از جاذبه‌های گردشگری کشور مقصد نیز بهره‌مند شوند.

گردشگری سلامت در زمینه‌های مختلفی از جمله جراحی‌های زیبایی، درمان انواع سرطان، درمان ناباروری انجام می‌شود و طیف وسیعی از خدمات پزشکی را در بر می‌گیرد. ایران هم به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه‌های مختلف درمانی توانسته در سال‌های اخیر گردشگران سلامت را از کشورهای مختلف و به‌طور ویژه کشورهای همسایه جذب کند. هفته گردشگری، بهانه‌ای شد تا سراغ یکی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه گردشگری سلامت برویم و با مدیرعامل آن گفت‌وگو کنیم. صحبت کوتاهی داشتیم با «مینا متقی»، مدیرعامل و موسس شرکت «بهپویان رویش امید» که در دانشگاه مامایی خوانده و کارآفرین حوزه گردشگری سلامت است. در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگوی اختصاصی را می‌خوانید.

بهپویان رویش امید چیست و چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

بهپویان یک شرکت تسهیل‌گر در زمینه ارائه خدمات درمان ناباروری، به بیماران داخل و خارج از کشور است. این شرکت یکی از شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری سلامت است که به‌صورت تخصصی روی «ناباروری» متمرکز  است.  استارت‌آپ‌های متعددی در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند. این استارت‌آپ‌‌ها در رشته‌های مختلف پزشکی و حتی گاهی در چندین رشته مشغول به فعالیت هستند؛ اما بهپویان رویش امید فقط در زمینه ناباروری خدمات خود را ارائه می‌کند.

برای بعضی از  «درمان‌های ناباروری»، به‌‌خصوص درمان‌های جایگزین مانند استفاده از تخمک و  جنین اهدایی، رحم جایگزین، تعیین جنسیت و تعیین سلامت جنین قبل از لانه‌گزینی، تقاضای زیادی در داخل کشور و  هم در خارج از کشور وجود دارد. بهپویان رویش امید، برنامه ریزی، هماهنگی و تسریع انجام این روش‌های درمانی را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهد.

جایگاه ایران در ناباروری و درمان با روش IVF در جهان کجاست؟

ایران یکی از کشورهای پیشرو و توانا در زمینه درمان ناباروری است. «مراکز  درمان ناباروری»  متعدد و معتبری با آمار موفقیت قابل رقابت با کشورهای پیشرفته، در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. این روش درمانی هم یکی از خدماتی است که مراکز درمان ناباروری به زوج‌ها ارائه می‌کنند.

فرصت‌های بازار سلامت در حوزه ناباروری با توجه به جمعیت ۶۰۰ میلیونی کشورهای همسایه برای ایران چه چیزهایی می‌تواند باشد؟

«درمان ناباروری»، با استفاده از فناوری‌های نوین کمک ناباروری، نیاز به تجهیزات و وسایل مصرفی گران قیمت دارد و هزینه ارائه این خدمات نیز در کشورهای اروپایی و خاورمیانه چشمگیر است؛ اما این خدمات در ایران ارزان بوده و می‌تواند یک فرصت رشد اقتصادی در حوزه سلامت برای کشورمان باشد.

از لحاظ تکنولوژی و روش‌های درمانی،‌ جایگاه ایران نسبت به سایر کشورها کجاست؟

از نظر تکنولوژی و روش‌های درمانی، ایران در بین ۱۵ کشور برتر جهان قرار دارد که جایگاه نسبتاً خوبی است.

آیا آماری از تعداد زوج‌های نابارور در کشور و جهان دارید؟

متاسفانه ۱۵ تا ۲۰ درصد از زوج‌های ایرانی که در سنین باروری قرار دارند، با مشکل ناباروری روبه‌رو هستند. این‌ آمار در کشورهای توسعه‌یافته ۱۰ تا ۱۵ درصد است. لازم به ذکر است که مقابله با پیری جمعیت دغدغه تمام کشورها از جمله ایران است.

بهپویان رویش امید، چه تمایزی نسبت به سایر بازیگران این حوزه دارد؟

«درمان ناباروری»، فرآیندی است که از مراحل مختلف تشکیل شده و برای دستیابی به نتیجه مطلوب، باید از ابتدا تا انتهای درمان همراه بیمار بود و از نتایج قابل قبول هر مرحله اطمینان حاصل کرد. به نظر من، تجربه کاری در زمینه درمان ناباروری، آشنایی و تسلط کامل بر مراحل مختلف درمان و همراهی  بیمار از ابتدا تا انتهای درمان از مزایای رقابتی « بهپویان رویش امید » نسبت به سایر بازیگران این حوزه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها