کد خبر: 701952
تاریخ انتشار :

آشنایی با گیاه جادویی مورینگا و خواص بیشمار

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مورینگا چیست؟

مورینگا اولیفیرا یا گز روغنی گیاهی است که تقریباً در تمام مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در سطح جهان رشد می کند، اما اعتقاد بر این است که بومی بخش‌هایی از آفریقا و آسیا و شمال هندوستان می باشد. مورینگا به دلیل فواید زیادش برای سلامتی، از هزاران سال پیش مورد توجه بوده است ودر سال 2010، درخت مورینگا اولیفرا از طرف انجمن گیاه پزشکی آمریکا، به عنوان مغذی ترین و مفیدترین درخت در کره زمین و از طرف سازمان جهانی بهداشت، گیاه معجزه نامیده شده است.

اجزای مورینگا

  • مورینگا حاوی ترکیبات مفید و سالمی است، مانند:

ویتامین A : این گیاه ۱۰ برابر بیشتر از هویج ویتامین A را تامین می‌کند.بتا کاروتن در بهبود و رشد استخوان، کنترل کلسترول و ضد سرطان بسیار مهم است. این مهم ترین ویتامین ضروری برای محافظت از سیستم ایمنی در برابر انواع عفونت ها است.

  • فولات و اسید آسکوربیک ( ویتامین (C : مورینگا 7 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد.
  • ویتامین E : 3 اونس از پودر مورینگا 10 برابر بیشتر از توصیه روزانه ویتامین E می دهد.
  • کلسیم: همچنین کلسیم موجود در این گیاه ۱۷ برابر شیراست.
  • پروتئین: میزان پروتئین موجود در آن ۹ برابر ماست می باشد و 9 اسید آمینه ضروری نیز یافت می شود.
  • آهن: مقدار آهن آن ۲۵ برابر اسفناج است.
  • پتاسیم : پتاسیم موجود در این گیاه ۱۵ برابر موز است.

 

تاثیرات مورینگا و فواید آن

مورینگا که به عنوان یک سوپر فود یا مکمل غذایی فوق العاده قلمداد میگردد می تواند جهت برطرف کردن نیاز روزانه بدن به بسیاری از مواد غذایی افزوده شود. این بدان معنا است که برای رفع نیاز بدن به مواد غذایی کمتری نیاز دارید و عمل گوارش در بدن بسیار بهتر صورت میگیرد.

فواید مورینگا را می‌ توان در یک جمله، بهبود عملکرد کلی بدن دانست چرا که مورینگا می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر تک تک اعضای بدن بگذارد. به طور خلاصه از مهمترین فواید مورینگا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری و کنترل دیابت

مورینگا به طور قابل توجهی سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می دهد. برگها مملو از آنتی اکسیدان های کوئرستین (کاهش فشار خون) و اسید کلروژنیک هستند که به بدن کمک می کند قند را بهتر پردازش کند و انسولین را به طور موثر مدیریت کند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که برگ‌های مورینگا تنها بخشی از گیاه هستند که دارای سطوح بالایی از اسید کلروژنیک هستند، بنابراین مصرف هر قسمت دیگر از گیاه باعث کاهش سطح قند خون شما نمی‌شود.

  • کاهش وزن و تنظیم متابولیسم

از سوی متخصصان تغذیه آمریکا مورینگا برای کاهش وزن پیشنهاد شده است. مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده است که مورینگا می تواند تشکیل چربی را کاهش و چربی سوزی را افزایش دهد.

 

  • پیشگیری از انواع سرطان ها

ایزوتیوسیانات‌ها دسته‌ای از مواد فعال هستند که می‌توانند از تکثیر سرطان جلوگیری کرده و آپوپتوز سلول‌های سرطانی را از طریق مسیرهای سیگنال دهی متعدد افزایش دهند، بنابراین مهاجرت و متاستاز سرطان را مهار می‌کنند و در عین حال اثر نامطلوب کمی بر سلول‌های طبیعی دارند.

  • بهبود عملکرد کبد و پاکسازی کبد

بر اساس یک مطالعه، مورینگا به بازیابی آنزیم های کبدی در کبد آسیب دیده کمک می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، کبد مسئول سم زدایی خون، تولید صفرا، متابولیسم چربی و پردازش کلی مواد مغذی است. همه اینها فقط با آنزیم های آن امکان پذیر است که به انجام همه این عملکردها کمک می کند. هنگامی که کبد ضعیف می شود یا بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد، آنزیم ها اغلب کاهش می یابند و باعث می شود کبد شما به طور کلی کمتر مفید باشد. مورینگا به فعال شدن آنزیم ها کمک می کند.

  • تقویت مو و پیشگیری ازمشکلات

مواد مغذی موجود در مورینگا برای تغذیه فولیکول های مو، تقویت تارهای مو و بهبود سلامت کلی موهای شما کار می کنند. ویتامین A به ویژه برای سلامت مو مفید است زیرا به تولید سبوم کمک می کند که پوست سر را مرطوب کرده و رشد موی سالم را تقویت می کند.

 

ویتامین C برای تولید کلاژن، که برای رشد و نگهداری مو ضروری است،لازم است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کند و باعث رشد موهای سالم شود.

 

  • زیبایی بیشتر پوست و بهبود بیماری های پوستی

مورینگا دارای بسیاری از مواد مغذی برای پوست شما است، از جمله ویتامین A، که کلاژن را می سازد - جزء حیاتی که پوست شما از آن ساخته شده است. ویتامین C دارد که به مبارزه با علائم پیری کمک می کند. علاوه بر این، مورینگا دارای ویتامین E است که دارای خواص ضد التهابی است. از آنجایی که سرشار از آنتی اکسیدان است، از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند همچنین به محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید کمک می کند

 

از جمله فواید دیگر مورینگا :

بهبود عملکرد قلب و عروق،پیشگیری و کنترل فشار خون،بهبود عملکرد ریه ها،بهبود عملکرد و سلامت مغز و اعصاب،کاهش التهابات بدن،بهبود عملکرد کلیه و پیشگیری از سنگ کلیه،افزایش ایمنی بدن و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است.

 

خاصیت گیاه مورینگا بی نهایت است و به آن درخت نامیرا نیز میگویند.

عوارض مورینگا

به نظر می رسد مورینگا عوارض جانبی کمی دارد یا هیچ عوارض جانبی ندارد. با این حال، هرکسی که قصد استفاده از مورینگا را دارد باید آن را با پزشک در میان بگذارد، زیرا ممکن است با سایر داروهای مصرفی تداخل داشته باشد.

با این حال همیشه باید برچسب روی محصول مطالعه شود وطبق دستورالعمل ها استفاده شود.

 

نحوه مصرف مورینگا

مورینگا همه کاره است و می توان آن را به انواع دستور العمل ها، از وعده های غذایی گرفته تا میان وعده ها و نوشیدنی ها نیز اضافه کرد. مورینگا طعمی شبیه به ماچا (چای سبز آسیاب شده به شکل پودر) دارد. توصیف آن سخت است، اما به عنوان طعمی خاکی، چمنی یا سبز توصیف شده است. کورتیس می‌گوید: «برخی از مردم از طعم مورینگا لذت می‌برند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند آن را با طعم‌های قوی‌تر و شیرین‌تر ترکیب کنند و به مورینگا اجازه می‌دهند نقش مکمل‌تری را ایفا کنند.( مورینگا را می توانید بصورت کپسول مورینگا یا پودر خوراکی مورینگا تهیه نمایید.) در اینجا چند ایده برای امتحان وجود دارد:

  • به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید
  • به سوپ و سالاد اضافه کنید
  • با سس پاستا یا پستو مخلوط کنید
  • داخل کوکی ها و کیک ها بپزید
  • به عنوان دمنوش (با اضافه کردن برگ ها به آب داغ، دم کرده و شیرین کننده مورد علاقه خود را اضافه کنید.
  • آن را به عنوان ادویه و چاشنی به غذاهای خود اضاف کنید.

کلام آخر

مورینگا یک ابر غذای شگفت انگیز است که حاوی غلظت بالایی از پروتئین ها، تمام اسیدهای آمینه و همچنین عناصر میکرو و ماکرو، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و گلوکوزینولات ها است. بنابراین می توانید اهمیت این شاهکار کشاورزی را برای این فرهنگ ها در چند هزار سال پیش درک کنید. حتی در حال حاضر هنوز هم به عنوان یک غذای فوق العاده برای سوءتغذیه در کشورهای خاصی در سراسر جهان استفاده می شود.

جهت خرید مورینگا یا مشاوره در مورد نحوه مصرف مورینگا با کارشناسان ما در گرین سی 09177869628 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها