کد خبر: 713396
تاریخ انتشار :

یونان یا قبرس شمالی؟ کدام کشورهزینه های پایین تری دارد؟

مهاجرت، موضوعی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول نمود است. در این راستا افراد عموماً تمایل دارند کشورهایی را انتخاب نمایند که علاوه بر نزدیکی به کشور مبدا، مزایایی از جمله هزینه زندگی کم، شرایط مهاجرت آسان تر و… را داشته باشد.

یونان یا قبرس شمالی؟ کدام کشورهزینه های پایین تری دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

با این تفاسیر کشورهای قبرس و یونان جزء گزینه های مناسب برای این گروه از افراد است. این دو کشور اروپایی می تواند مقصد مهاجرتی مناسبی باشد. حال برخی از افراد در زمان تصمیم گیری برای انتخاب بین قبرس یا یونان با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند تصمیم خود را در ارتباط با انتخاب یکی از این کشورها اتخاذ نمایند. ما باید بدانیم با وجود شباهت های زیاد این دو کشور از جمله زبان، فرهنگ، هزینه های زندگی و… تفاوت هایی خواهند داشت که می تواند مسیر مهاجرت شخص را تغییر دهند.

مقایسه شرایط مهاجرت یونان و قبرس

مهاجرت به قبرس شمالی یا یونان از طرق های مختلفی امکان پذیر می باشد. هر یک از روش های مهاجرتی به این دو کشور دارای شرایط مختص به خود می باشند. علاوه بر روش های متداول مهاجرتی شخص می تواند از طریق اجاره ملک نیز به قبرس شمالی یا یونان مهاجرت داشته باشد و بدین تریب پس از ورود اقامت خود را به روش دیگری تغییر دهد تا بتواند به اقامت دائم قبرس دست یابد. مهاجرت فریلنسری نیز در یونان و قبرس شمالی امکان پذیر است که در این روش اگر شخصی که فریلنسر می باشد و فعالیت هایی نظیر برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی سایت و… انجام می دهد و با شرکتی در این زمینه در حال فعالیت است در صورت اینکه قصد مهاجرت به یونان یا قبرس را داشته باشد می تواند با نشان دادن مدارکی که دال بر برخورداری از درآمد ماهانه 2500 یورویی کند، می تواند به این دو کشور مهاجرت داشته باشد. البته برای مهاجرت همسر و فرزندان علاوه بر مبلغ گفته شده فرد باید حدود 10 الی 20 درصد درآمد بیشتر داشته باشد. با توجه به اقدام از این روش شخص می تواند بدون مدرک زبان و سرمایه گذاری به همراه همسر و فرزندان خود در یونان یا قبرس زندگی کند و از مزیت های زندگی در این دو کشور اروپایی بهره مند گردد. .

مهاجرت کاری

برای مهاجرت از طریق کار، متقاضی باید یک جاب آفر از کارفرمای یونانی یا قبرسی داشته باشد. شغل مورد نظر نباید در آن کشور متقاضی داشته باشد که این امر با آگهی کردن شغل و عدم تقاضای شغلی با تخصص مورد نظر دریافت می شود.

12

مقایسه‌ وضعیت اشتغال در قبرس و یونان

یکی از راه های مهاجرت، مهاجرت از طریق کار می باشد. برخی از مهاجران تمایل دارند با استفاده از این روش به قبرس یا یونان مهاجرت داشته باشند که در این صورت می توانند به محض ورود به کشور مقصد از درآمد نیز برخوردار گردند و بدین ترتیب هزینه های مهاجرت خود را تا حد زیادی کاهش بخشند. علاوه بر اینکه برخی از افراد در ابتدا با روش مهاجرت کاری اقدام می نمایند، برخی نیز که سایر روش های مهاجرتی زندگی در یونان یا قبرس را تجربه می کنند، تمایل دارند دارای شغل و درآمد باشند، از این رو بررسی وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در کشور مقصد مهم می باشد. با توجه به نرخ اشتغال و نرخ بیکاری در این دو کشور وضعیت اشتغال در قبرس بهتر از یونان می باشد.

مقایسه‌ هزینه‌های زندگی در قبرس و یونان

هزینه های زندگی یکی از مهم ترین مسائلی است که برای یک متقاضی مهاجرت مورد سوال است. هزینه های زندگی در قبرس و یونان بسیار کم تر از بسیاری از کشورهای اروپا می باشد. متوسط هزینه زندگی در قبرس 1410 دلار می باشد که 38 درصد گران تر از یونان (1020 دلار) است. برای مثال:قیمت مواد غذایی در یونان 5.8 درصد کمتر از قبرس است یاقیمت اجاره در یونان 54.7 درصد کمتر از قبرس است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کاملی از مقایسه زندگی و مهاجرت به دو کشور یونان و قبرس پرداخته شد. با توجه به تفاوت‌ هایی که در مورد یونان و قبرس ذکر شد، می‌توان به این نتیجه رسید که هر دو کشور دارای امکانات اقتصادی مناسبی هستند، اما در یونان به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا، فرصت‌های شغلی بیشتری وجود دارد. همچنین، صنعت گردشگری در هر دو کشور رونق دارد و می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را ایجاد کند. با توجه به شرایط جغرافیایی، هر دو کشور دارای مناظر زیبا و طبیعت غنی هستند. اما یونان به دلیل بزرگتر و جذاب ‌تر بودن برای گردشگران، بیشترین تقاضا برای مسکن و زندگی را دارد. همچنین هر دو کشور دارای میراث فرهنگی و تاریخی بسیار غنی هستند. اما یونان به دلیل نقش برجسته ‌ای که در تاریخ و فرهنگ جهانی داشته است، به عنوان یک مقصد فرهنگی و تاریخی بیشتر شناخته می‌شود. به طور کلی، انتخاب بین قبرس و یونان برای زندگی و مهاجرت وابسته به ترجیحات و نیاز های شما است. هر دو کشور دارای مزایا و جذابیت‌ های خود هستند و بسته به عوامل مختلف مانند شغل، فرهنگ و زمینه ‌های مورد علاقه شما، می‌ توانید تصمیم درستی بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها