کد خبر: 717039
تاریخ انتشار :

پیش از رزرو اینترنتی هتل حتما این مدارک را آماده کنید!

هنگامی که مسافر هستید و محل اسکان خود را از قبل در نظر نگرفته‌اید، فرقی نمی‌کند این جمله؛ ببخشید فعلا اتاق خالی جهت اقامت نداریم! را از دهان رسپشن هتل تهران مشهد بشنوید یا از متصدی اجاره اتاق یک مسافرخانه در دل شهر، در هر صورت پس از شنیدن آن، موجی از بی‌پناهی و نا امیدی وجودتان را در بر خواهد گرفت.

پیش از رزرو اینترنتی هتل حتما این مدارک را آماده کنید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تا همین چند سال پیش وقتی عازم سفر برون شهری یا کشوری بودیم پیدا کردن هتلی مناسب که در زمان رسیدن ما به مقصد اتاق خالی جهت سکونت موقت داشته‌ باشد، چالشی مهم و جدی بود. این نگرانی زمانی جدی‌تر می‌شد که با شرایط فوری و اضطراری جهت سفری کاری، تحصیلی و ... مواجه می‌شدیم. اما کم‌کم با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن استفاده از گوشی همراه و اینترنت، عدم رزرو هتل یا اقامتگاه قبل از سفری چند روزه، بیشتر ناشی از اهمال کاری خودمان است تا نبود زمان و شرایط مناسب!

در واقع در دنیای پیشرفته امروز، به لطف شبکه مجازی شما می‌توانید در کمترین زمان بهترین هتل‌های شهر همچون؛ هتل استقلال تبریز هتل هما تهران، هتل اسپیناس پالاس، هتل تهران مشهد و ... را از هر نقطه‌ای در ایران به شکل آنلاین و بدون کوچکترین دغدغه رزرو کنید.

رزرو هتل تهران بصورت اینترنتی کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست، برای این کار تنها کافی است به گوگل مراجعه کنید و از طریق بی‌شمار سایت‌های ارائه دهنده خدمات مسافرتی وگردشگری، نام بهترین و مناسب‌ترین هتل مقصدتان را جستجو کرده و پس از یافتن آن، اقدامات لازم جهت رزرو آنلاین را انجام دهید. البته اگر هتل خاصی را در نظر دارید می‌توانید مستقیما به وب سایت هتل مراجعه کنید و از قسمت رزرو اینترنتی، مراحل انتخاب اتاق و ... را انجام دهید.

2

توجه داشته باشید که پیش از رزرو اینترنتی هتل حتما به یکی از مدارک هویتی خود مانند؛ کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت و ... در کنار یک شماره تلفن معتبر و کارت عابر بانک با قابلیت رمز اینترنتی دسترسی داشته باشید؛ چرا که تمامی هتل‌ها هنگام ارائه خدمات آنلاین از شما اطلاعاتی همچون؛ نام خانوادگی، جنسیت، اطلاعات تماس، تاریخ ورود و خروج و ... را دریافت خواهند کرد.

پس از پر کردن این اطلاعات مستقیما به صفحه پرداخت آنلاین متصل خواهید شد تا مراحل ثبت نهایی انجام شده و واچر (نامه اقامت هتل) برای شما صادر گردد.

ضمنا دانستن این نکته نیز الزامی است که طبق قوانین هتلداری ایران، شما چه مسافر هتل استقلال تبریز باشید و چه هتل تهران مشهد و یا حتی مهمان یکی از اقامتگاه‌های شهر، هنگام مراجعه حضوری به هتل حتما باید مدارک شناسایی( کارت ملی و شناسنامه معتبر) ، تأییدیه رزرو هتل و فرم پرداخت را در دست داشته باشید. این مدارک حتی ممکن است شامل گواهینامه رانندگی، پاسپورت یا کارت اعتباری نیز بشود.

قبل از رزرو اینترنتی هتل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از آنجایی‌که در رزرو هتل به صورت آنلاین، انجام مراحل توسط رسپشن یا متصدی مربوطه انجام نمی‌شود و تمامی کارها اعم از؛ انتخاب هتل، انتخاب اتاق مورد نظر، روز و تاریخ مراجعه، خدمات اضافه و ... توسط شخص شما صورت می‌گیرد، بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشید تا دچار خسارت کنسلی و یا عواقب ناشی از عدم آگاهی در انتخاب درست موارد ذکر شده نشوید. از جمله:

  • قطعا اولین و مهم‌ترین کار قبل از رزرو آنلاین هر هتلی؛ آشنایی با هتل مقصد، امکانات، موقعیت جغرافیایی و ... آن است.
  • هنگام رزرو اینترنتی دقت لازم جهت وارد کردن درست اطلاعات شخصی خود و همراهتان را به کار ببندید؛ چرا که هر گونه تعارض یا عدم تطابق اطلاعات وارد شده با اطلاعات شما هنگام مراجعه حضوری به هتل ممکن است برایتان دردسرساز شود و متصدی هتل از پذیرش شما ممانعت کند.

3

  • برخی هتل‌ها دارای ساعات خاصی جهت پذیرش مهمان هستند؛ بنابراین حتما قبل از رزرو اینترنتی از قوانین هتل مورد نظر خود آگاه شوید تا متحمل صرف وقت و هزینه اضافی جهت رسیدن به هتل مقصد قبل از ساعات رسمی پذیرش نشوید.
  • حتما هنگام رزرو اینترنتی هتل‌ها اعم از؛ هتل تهران مشهد، هتل استقلال تبریز، هتل فردوسی تهران و ... از قوانین کنسلی و هزینه آن مطلع شوید تا در صورت بروز حوادث غیر مترقبه دچار خسارت آنچنانی نشوید.
  • هیچ یک از هتل‌های ایران به افراد زیر 18 سال به تنهایی اتاق نمی‌دهند و این افراد باید با والدین خود در هتل حضور داشته باشند.
  • در برخی هتل‌ها، هزینه رزرو اتاق برای مهمانان خارجی گرانتر از مهمانان ایرانی است؛ بنابراین اگر به عنوان یک ایرانی دارای تابعیت چندگانه هستید؛ اولا تنها تابعیت اول شما ملاک رزرو قرار می‌گیرد، دوما امکان رزرو اتاق مشترک برای شما با مهمان خانم غیر ایرانی وجود ندارد.
  • هنگام رزرو آنلاین اتاق به صورت خانوادگی باید به این موضوع دقت داشته باشید که فقط افراد محرم می‌توانند در یک اتاق مشترک اقامت کنند. همچنین در هنگام ورود به هتل نیز باید مدارک محرمیت اعم از شناسنامه و کارت ملی به همراه عقدنامه معتبر را نیز به همراه داشته باشید.
  • دقت کنید متاسفانه بعضی از هتل‌ها از پذیرش خانم تنها خودداری می‌کنند، در نتیجه اگر خانمی به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارد بهتر است قبل از رزرو اینترنتی هتل از واحد رزرواسیون این موضوع را سوال کند.

سخن آخر

در متن بالا سعی بر آن شده تا تمام مواردی که شما باید قبل از رزرو اینترنتی هتل از آنها آگاه باشید، بیان شود. مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای رزرواسیون هم به صورت کامل ذکر شده‌اند. اطلاع از نحوه رزرو آنلاین هتل، مدارک مورد نیاز و برخی قوانین هتل مد نظرتان باعث می‌شود که انتخاب محل اقامت یکی از آسان‌ترین کارها برای شما باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها